Razkužila za roke in zaščita proti soncu z visokim faktorjem, katerih uporaba močno narašča, so morda koristna vašemu zdravju, za vaše avtomobile pa so slaba novica. Kemikalije, ki jih pogosto najdemo v teh izdelkih, lahko reagirajo s površinami v vozilu in če površine niso zaščitene s posebnimi premazi, povzročijo predčasno obrabo.
S tem izzivom se vsakodnevno soočajo Fordovi inženirji, ko nove izdelke testirajo z materiali, ki so vgrajeni v vozila, da tako pomagajo razviti odporne premaze za dolgoročen brezhiben videz površin v notranjosti vozila.
“Od razkužil do losjonov za sončenje in repelentov za mrčes – trendi se ves čas spreminjajo in na trg prihajajo vedno novi izdelki,” pravi Mark Montgomery, za materiale specializirani inženir v Centru za tehnologijo materialov tehničnega centra v Duntonu v Veliki Britaniji. “Na videz najbolj nedolžni izdelki lahko povzročijo težave, ko več stokrat ali celo tisočkrat letno pridejo v stik s površinami.”
Evropski trg z razkužili za roke, vključno z geli, penami in robčki, ki v večini primerov vsebujejo etanol, se bo po pričakovanjih povečal za 60 odstotkov, s 371,92 milijona ameriških dolarjev leta 2018 na 593,62 milijona ameriških dolarjev do leta 2024. Sredstva za zaščito pred sončnimi žarki z višjimi faktorji vsebujejo večje količine titanovega oksida, ki lahko reagira s plastiko in naravnimi maščobami v usnju, še posebej, ko je v notranjosti vozila vroče. Dietiltoluamid ali DEET je najpogostejša aktivna sestavina repelentov.
Testiranje Fordovih ekip
Fordove ekipe v Duntonu in Kölnu testirajo tudi pri temperaturah, ki lahko v primeru, da je avto na vroč poletni dan parkiran na plaži, dosegajo tudi 74 °C. Pri drugih testih simulirajo daljšo izpostavljenost soncu, kjer testna vozila izpostavljajo obsevanju z ultravijolično svetlobo, ustrezno najsvetlejšim krajem na svetu za čas do 1152 ur (48 dni).
Čvrstost plastike preverjajo s ponavljajočim se odbijanjem gumijaste žoge, desetkrat težje od nogometne, pri temperaturah do -30 °C, ko plastika ta postane najbolj krhka in lomljiva.
Na osnovi izkušenj iz testov lahko na novo določijo sestavo zaščitnih premazov za notranje površine. Tako Fordu pomagajo pri doseganju cilja: ohraniti brezhiben videz notranjosti v vsej življenjski dobi vozila, kar lahko prispeva k uspešnejši prodaji vozila, ko nastopi čas za to. Prav tako testirajo tudi dodatno opremo za shranjevanje, ki je na voljo v Fordovi prodajni mreži, na primer obloge prtljažnega prostora in notranje plastične pokrove.
“Včasih naše delo vključuje detektivske metode,” je povedal Richard Kyle, inženir za materiale, ki prav tako dela v Duntonu. “Imeli smo primere posebno hude obrabe v Turčiji in ugotovili smo, da bi lahko bil sokriv etanol v zelo priljubljenem razkužilu za roke, ki vsebuje kar 80 odstotkov etanola, kar je bistveno več od vseh ostalih doslej znanih sredstev. Ko smo vedeli, za kaj gre, smo lahko primerno ukrepali.”