Pogosto slišimo: ljudje radi nakupujejo prek spleta. Razlogi so očitni. Nadvse priročno je kupiti z nekaj kliki in počakati kakšen dan na dostavo, a to obenem obremenjuje naša mesta in soseske. Samo ameriška pošta je leta 2018 dostavila več kot šest milijard pošiljk, kar je dvakrat več kot pred 10 leti.
Da bi odpravili to težavo, smo se pri Fordu povezali s podjetjem Agility Robotics in se podali raziskovat povsem nove meje v svetu avtonomne vožnje – in nov način razmišljanja glede dostav. Skupaj si bomo prizadevali, da bodo avtonomna vozila ustrezno opremljena za nalogo, ki se je izkazala za presenetljivo zahtevno: zadnji korak pri dostavi pošiljke od avta do vaših vrat.
Ker lahko avtonomni oziroma samovozeči avtomobili hkrati prevažajo tako ljudi kot blago, imajo znaten potencial za še bolj priročne in učinkovite dostave. ‘Prevoz na klic’ je lahko hkrati tudi dostava blaga in med prevozom potnikov vozilo preprosto odda še nekaj pošiljk. In kot smo odkrili z našimi pilotnimi programi, ljudje niso najbolj navdušeni, da bi morali oditi od doma in dvigniti pošiljko, podjetja pa težko poskrbijo še za lastno dostavno službo. Če bi omogočili, da so uporabniki manj obremenjeni z logistiko dostav, bi lahko svoj čas in delo namenili zadevam, ki resnično zahtevajo njihovo pozornost.
In tukaj nastopi Digit, robot z dvema nogama, ki so ga zasnovali in izdelali v podjetju Agility Robotics in ni le podoben človeku, tudi hodi podobno. Izdelan je iz lahkih materialov in lahko dvigne pakete, težke do 18 kilogramov, hodi gor in dol po stopnicah, naravno se premika tudi po neravnem terenu in se spretno odziva na primer na sunke, ne da bi izgubil ravnotežje in se prekucnil.
Ljudje jemljemo te zmožnosti za samoumevne, a so ekstremno pomembne pri razvoju robota, ki se mora premikati v različnih okoljih. Na poti do strankinih vrat je treba pogosto premagati različne ovire, na primer stopnice do vhoda, in se soočiti z drugimi izzivi, ki skoraj povsem onemogočijo uporabo robotov s kolesi – po podatkih ameriškega Ministrstva za stanovanja in urbani razvoj je samo en odstotek domov v ZDA dostopnih z invalidskim vozičkom. Digit je zasnovan za pokončno hojo brez zapravljanja energije, zato se brez težav premika v tistih okoljih, s katerimi se ljudje srečujemo vsak dan.
Digitova edinstvena zasnova poleg tega omogoča, da se zloži na neverjetno majhen prostor v zadnjem delu samovozečega avtomobila, dokler spet ne nastopi čas za akcijo. Ko samovozeči avto pripelje do cilja, Digit iz vozila vzame pošiljko in izvede zadnji korak v postopku dostave.
Digit pa zmore več kot le premagovati ovire – ima še eno skrito prednost. Ker mora Digit delovati sam, so v želji, da bo kar se da lahek in zmožen dinamičnega gibanja, prišli do inovativne ideje: izkorišča lahko vire drugega robota ali sistema, ki je opremljen z naprednimi senzorji in strojno opremo za zahtevne računalniške obdelave, in si tako zagotovi dodatno pomoč in analitične veščine, ko jih potrebuje.
Samovozeči avto lahko izdela podroben zemljevid okolice – zakaj ga ne bi delil z Digitom, namesto da bi moral ta ustvariti podobne informacije? Navsezadnje morata tako Digit kot samovozeči avto vedeti, kje sta, kam morata iti in kako priti tja. Ko samovozeči avto pripelje Digita do končnega cilja, mu lahko brezžično prenese vse potrebne informacije, vključno z najboljšo potjo do vhodnih vrat. Z izmenjavo podatkov lahko Digit sodeluje z vozilom, da se znajde v prostoru, in nato poskrbi za dostavo.
Z LiDAR-jem in nekaj stereo-kamerami opremljeni Digit ima dovolj ‘čutov’ za navigacijo pri osnovnih scenarijih. Če naleti na nepričakovano oviro, pošlje sliko vozilu, ki skuša najti rešitev. Avto lahko te informacije pošlje tudi v oblak in od drugih sistemov zahteva pomoč, ki Digitu omogoči, da se znajde in usmeri – tovrstna večstopenjska podpora zagotavlja, da je robot lahek in okreten. Majhna teža obenem Digitu omogoča dolgotrajno delovanje, kar je ključnega pomena za dostavne službe s samovozečimi avtomobili, ki so ves dan na terenu.
Ne glede na to, ali delamo ‘z roko v roki’ z roboti v številnih tovarnah po svetu ali sobivamo z njimi, ko nam pomagajo dostaviti pošiljko do vrat, je naš prvi cilj zagotoviti njihovo varno, zanesljivo in zmogljivo sodelovanje z ljudmi na inteligenten način. Skupaj s podjetjem Agility si prizadevamo najti najboljši način za sodelovanje naših samovozečih avtomobilov in robotov, kot je Digit, ter odkriti, kakšne prednosti ta novi način dostave prinaša za našo prihodnost.
Dr. Ken Washington, podpredsednik za področje raziskav in naprednega inženiringa pri Fordu, vodja oddelka za tehnologije.