BESEDILO Evo-Magazin.si
Novi Ford Focus nas je v uredništvu prepričal dovolj, da smo mu na izboru za slovenski avto leta soglasno podelili največ točk. Njegov talent na področju vodljivosti je bil ob prepričljivem podvozju in komunikativnem volanskem mehanizmu očiten že v osnovnih različicah. A najboljše šele prihaja. Focus ST bo na voljo z bencinskim ali dizelskim motorjem ter v dveh karoserijskih različicah – kot kombilimuzina ali kombi.
Seveda nas najbolj zanima bencinska različica z novo generacijo 2,3-litrskega prisilno polnjenega štirivaljnika EcoBoost. Zmore 206 kW (280 KM) moči in 420 Nm največjega navora, pri Fordu pa pravijo, da bo to dovolj, da bo bencinski ST do 100 km/h pospešil v manj kot šest sekundah. Odzivnost so izboljšali tako s t.i. Anti Lag sistemom, ki za trnutek pusti odprt plin, da zmanjša pritisk povratnih plinov, ko voznik popusti pedalko za plin. Sistem deluje le v dveh od štirih voznih programov (Track, Sport), ki nadzorujejo kup parametrov v avtu. Primerljivo zmogljiv je na primer Hyundai i30 N Performance, ki se do stotice požene v 6,1 sekundah. Dizelski ST pa žene dvolitrski EcoBlue pogonski stroj, ki je pri 140 kW moči (190 KM) in 400 Nm največjega navora (360 Nm že od 1500 vrt.) močnejši od dvolitrske bencinske enote prve generacije Focusa ST (ST170).
Na voljo sta torej tudi dva menjalnika. Športno nastavljen, novi samodejni sedemstopenjski menjlanik je prvič v verziji ST. Toda za tiste, ki se poistovetite s sloganom Evo magazina, pa bo morda bolj zanimiv šeststopenjski ročni menjalnik. Ob menjavi prestave bo roka opravila sedem odstokov krajši gib, kot v običajnem Focusu. Izbrali boste lahko tudi funkcijo ujemanja vrtljajev oziroma medplina, ki je del paketa Performance. Slednji (na voljo z bencinskim modelom) sicer vsebuje še prilagodljivo vzmetenje (CCD), rdeče zavorne čeljusti (in seveda 330 mm velike zavorne diske) ter štartni program program (launch control). Zanimivo – čvrste vzmeti serijskega focua so ohranili, prilagodili so le blažilce, ki ponujajo čvrstejše blaženje – za 20 odstotkov spredaj in 13 zadaj, hkrati je ST za centimeter bliže tlom.
Bencinski ST svojo precejšnjo količino moči na cesto prenaša tudi s pomočjo nove računalniško nadzorovane zapore diferenciala (paket Performance). Dvolamelna sklopka v diferencialu s pomočjo hidravlike natančno porazdeljuje navor med sprednjima kolesoma, v primeru povsem neenakomernega oprijema, ga zmore tudi do 100 odstokov prenesti samo na eno kolo. Namesto zgolj zaznavanja vrtenja koles v prazno pa uporablja številne podatke tipal po avtomobilu, da zmore zdrs tudi predvideti!
Preverjeno komunikativen in že tako precej neposreden volanski mehanizem bo neposrednejši še za 15 odstotkov, od skrajne do skrajne točke je potrebno volanski obroč zavrteti le dvakrat. Pri tem so s posebnim sistemom (in spremenjenim vpetjem) naslovili tudi tradicionalni problem visoko zmogljivih avtomobilov s sprednjim pogonom, ko naval navora vpliva na krmiljenje.
Za Focusa ST so pri Fordu pripravili podoben paket zmerno agresivnih oblikovnih dodatkov, kot pri Fiesti ST. Večje odprtine za zrak spredaj ter večje strešno krilce in agresivnejši blatnik z dvema izpušnima zaključkoma zadaj. Znotraj ne manjkajo ključni elementi pravega hot hatch-a, kot so Recarovi športni sedeži, zajetnejši volan z napisom ST ter športna grafika voznikovega vmesnika.
Po Evropi bo prodaja stekla poleti. Če sodimo po naših izkušnjah z novo Fiesto ST in običajnimi različicami novega Focusa, se lahko prihoda novega Focusa ST v že tako pestro druščino vročih kombilimuzin samo veselimo. Hkrati pa seveda še vedno čakamo tudi na kralja Fordove športne ponudbe – Focusa RS.
Vir: Evo-Magazin.si
Več o Focusu ST si lahko preberete še: