BESEDILO Gašper Pirman, Siol.net
Ford je razveselil ljubitelje športnih avtomobilov z razkritjem nove generacije Focusa ST. V nos enega od vozniško boljših avtomobilov so vgradili prenovljeni 2,3-litrski štirivaljni bencinski motor z 206 kilovati, za nekoliko varčnejše pa je na voljo tudi dvolitrski dizelski motor s 140 kilovati.
Za 12 odstotkov več moči in 17 odstotkov več navora
Čeprav gre le za prenovljeni motor, so pri Fordu iz njega iztisnili kar nekaj več moči. 2,3-litrski bencinski agregat Ecoboost ima zdaj 206 kilovatov (280 KM) in 420 njutnmetrov navora ter poskrbi za to, da se Focus ST izstreli v manj kot šestih sekundah.
Pri Fordu so za zmanjševanje turboluknje uporabili tehnologijo, ki so jo sprva razvili za svoj superšportni model GT in pošastni poltovornjak F-150 raptor. S tem ima Focus ST optimalen in zvezen prenos navora v voznem programu sport in track. Štirivaljnik ima vgrajeno turbino z dvojnim vhodom, serijsko se navor na sprednji kolesni par prenaša prek ročnega šeststopenjskega menjalnika. Na seznamu dodatne opreme je sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki s posodobljenim razmerjem prestav v primerjavi s predhodnikom ponuja nekoliko boljše zmogljivosti.
Prvič na voljo elektronska zapora diferenciala
Če vam je bolj všeč dizelski motor, je v Focusu ST na voljo dvolitrski dizelski motor z 140 kilovcati in 400 njutnmetri navora. Gre za najmočnejši dizelski motor v različici ST, ki je prav tako na voljo s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Prvič v zgodovini je spredaj gnani Focus ST na voljo z elektronsko nadzorovano zaporo diferenciala. Ta je nameščena serijsko, pri dizelskem motorju pa je serijsko na voljo tudi vektoriranje navora.
V primerjavi z običajnim Focusom ima ST za 15-odstotkov hitrejši servoojačevalnik, prvič so na voljo različni vozni profili (vozni profil track je na voljo le s posebnim paketom performance).
ST bo na ceste zapeljal letos poleti.
Vir: Siol.net