Naslednjič, ko boste naročili pulover, bo morda prispel na vaš prag s pomočjo ‘skladišča na kolesih’, ki ga trenutno preskušajo v Londonu, in ima potencial za manj prometa, manj izpustov in hitrejši čas dostave.
Od špecerije do mode – rast spletnega nakupovanja v Evropi pomeni, da se bo število paketnih dostav v naslednjih desetih letih predvidoma podvojilo.* Večino teh dostav opravijo dostavna vozila, kar še poveča zgoščenost prometa v številnih mestih in povprečen čas vožnje v Londonu se je v samo treh letih že podaljšal za več kot 40 odstotkov.** Posledično so dostavna podjetja pod pritiskom, da hitreje in z manj stroški dostavijo več pošiljk in obenem svojim zaposlenim zagotovijo pravično plačilo ob zagotavljanju okoljske odgovornosti.
Zdaj Ford v sodelovanju s podjetjem Gnewt by Menzies Distribution preskuša novo digitalno storitev, ki bo učinkovito uskladila različne načine transporta, vključno s pešci in – nekega dne – kolesarji.
Med poskusom Gnewtova dostava ‘do praga’ temelji na Fordovi inteligentni programski opremi za usmerjanje z uporabo različni načinov in logistiko, ki temelji na oblaku MoDe:Link. Ta vodi vse vidike dostave pošiljk od skladišča do praga. Kurirjem, upraviteljem voznih parkov ter podjetjem za logistiko in dostavo hrane bi lahko pomagala zagotoviti optimalne postopke in povečati izrabo flote dostavnih vozil ter prihraniti čas in denar ob boljšem izkoriščanju zmogljivosti.
Storitev bi lahko obenem izboljšala uporabniško izkušnjo z zagotavljanjem boljšega trenutka prevzema, manjših stroškov in skrajšanjem časa od naročila do dostave, saj bodo lahko dostavna vozila opravila več krožnih voženj do skladišča. Poleg tega bodo ulice ‘bolj zdrave’, saj bo v večjih mestih manj prometa in manj zastojev, prav tako pa bo prost dragocen prostor na pločnikih, kjer najpogosteje natovarjajo in raztovarjajo dostavna vozila.
“Naš cilj je, da velika dostavna vozila vozijo predvsem v okoljih z manj zastoji, ki omogočajo velike obremenitve, zato so tam najbolj učinkovita,” je povedal Tom Thompson, vodja projekta v oddelku Ford Mobility. “Za zadnji kilometer v mestnih središčih, kjer predstavljajo poseben izziv zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, je dostave smiselno preusmeriti na načine prevoza, ki so okretnejši, učinkovitejši in stroškovno ugodnejši.”
Ford si z inovacijami, tehnologijami in partnerskim sodelovanjem prizadeva za reševanje izzivov urbane mobilnosti, še posebej pri dostavah blaga in storitvah. Koncept ‘skladišča na kolesih’ je zasnovan tako, da je združljiv tako s Fordovimi dostavnimi vozili kot z vozili drugih proizvajalcev. Ta vozila nato delujejo kot dinamična dostavna vozlišča, ki prevzemajo naročila iz skladišč in se nato za kratek čas ustavijo na strateških lokacijah, najučinkovitejših za vsak ‘sveženj’ naročil. Fordova lastna programska platforma zagotavlja uskladitev s kurirji-pešci v bližini – ali kurirji na kolesih, brezpilotnimi letalniki in avtonomnimi roboti v prihodnosti – ki poskrbijo za zadnji del vsake dostave.
Pametne in trajnostne dostave
Tovrstne dostave z več načini so lahko hitrejše, cenejše in zmogljivejše od dostav samo s furgoni.*** Ford ocenjuje, da bi lahko en dostavni furgon in ekipa štirih kurirjev peš ali s kolesi v sklopu omrežja z več načini dostavila isto število pošiljk kot pet individualnih dostavnih furgonov.
Pri poskusu v Londonu Ford sodeluje s podjetjem Gnewt, trajnostno mestno dostavno službo, ki je osvojila naziv Trajnostno logistično podjetje leta 2018 v Veliki Britaniji.
Gnewt upravlja z največjim voznim parkom povsem električnih vozil – v njem je več kot 70 električnih dostavnih vozil – v Veliki Britaniji in ima pionirsko vlogo pri uvajanju trajnostnih dostavnih storitev ‘na zadnjem kilometru’, sodeluje pa z vodilnimi trgovci, podjetji z elektronsko prodajo in logističnimi podjetji, da dostavijo tri milijone pošiljk letno strankam in podjetjem v Londonu.
Gnewt v sodelovanju z organizacijo Transport for London in različnimi univerzami v sklopu raziskovalnega projekta FTC2050 utira izboljšave urbanih dostavnih storitev in meri vpliv tega novega pristopa kot model za zmanjšanje števila potrebnih dostavnih vozil in s tem povezanega zmanjšanja izpustov.***
“Želimo spremeniti način razmišljanja o prevozu blaga po naših mestih,” je povedal Sam Clarke, ustanovitelj in vodja poslovnega razvoja v podjetju Gnewt. “Radi bi odkrili, kakšne prednosti prinašajo dostave z več načini našim podjetjem, našim strankam in – s spodbujanjem aktivnega potovanja in z njim povezanih pozitivnih vplivov hoje in kolesarjenja na zdravje in okolje – tudi našim zaposlenim. Navdušeni smo nad sodelovanjem s Fordom in možnostjo za preskus njegove revolucionarne programske rešitve.”
Dostava na ‘zadnjem kilometru’
Britanska vlada se zaveda potrebe po razvoju pametnih rešitev za dostavo v urbanih območjih, zato je sprožila odprta posvetovanja za nadaljnje raziskave dostav do naročnika (na zadnjem kilometru) in razpoložljivih možnosti za bolj trajnostno dostavo blaga. Ford se je odzval na poziv k predložitvi dokazov proučevanja okoljskih prednosti mikro-vozil, tovornih e-koles in ukrepov za izboljšanje logistične učinkovitosti.****
“Tovor in dostave so gonilo londonskega gospodarstva, saj predstavljajo polovico vrednosti izdatkov gospodinjstva v prestolnici,” je povedal Michael Hurwitz, direktor za inovacije na področju transporta v organizaciji Transport for London. “Žal pa so zastoji in slaba kakovost zraka posledica, s katero se sooča mesto. Težave z onesnaževanjem in prometne zamaške bomo najuspešneje rešili s tovrstnimi dostavami do naročnikovega praga in povečanjem števila središč z združevanjem na mikro ravni. Fordova uporaba tehnologij za spremembo modela oskrbe gospodinjstev in podjetij je pohvale vredna in je zgled drugim v tem sektorju.”
Londonski preskus gradi na Fordovem uspehu proizvajalca najbolje prodajanih gospodarskih vozil v Evropi in je ena od številnih pobud, s katerimi se Ford loteva dostav in urbane mobilnosti v mestih prihodnosti.
V Veliki Britaniji Ford sodeluje z organizacijo Transport for London v več milijonov funtov vrednem projektu z uporabo 20 priključnih hibridov Transit, ki za pogon pri večini mestnih voženj uporabljajo izključno elektriko. Preskus se letos širi še na Valencio v Španiji in Köln v Nemčiji. V ZDA Ford nadaljuje z inovacijami na področju urbane dostave blaga in storitev, pri tem pa se pripravlja na prihodnost z avtonomnimi, samovozečimi vozili. Ford se je povezal s podjetjem za dostavo na zahtevo Postmates v mestih Miami in Miami Beach, ki upravlja dostavne storitve s samovozečimi vozili.