BESEDILO Primož Makuc, FOTO Andraž Martinšek, Cestni-dirkac.com
V življenju se naši okusi menjajo vsakih nekaj let. Tako je pri hrani, oblačilih, športu in željah. In prav nič drugače ni pri avtomobilih. Že z Andražem se pri izbiri razreda avtomobila precej razlikujeva. Njega v zadnjih nekaj letih bolj vleče k popularnemu mini SUV razredu, medtem ko sam na skrivaj pogledujem raje h karavanom. Razlogi so precej enostavni. Številni karavani so mnogo lepši od navadnih “kombilimuzin”, potem pa je tukaj še faktor prostornosti. Če ste bolj avanturistične narave, vam spanje v karavanu ne bo predstavljalo pomislekov. S podrtimi sedeži je lahko idej na pretek.
V mojih očeh je tudi pri Focusu zgodba podobna kot pri drugih karavanih. Zadek je enostavno bolj dopolnjen kot pri navadni 5-vratni različici. S športnim paketom ST-Line se ti oči kar zasvetijo. Vidna dvojna izpušna cev samo še potrdi mojo teorijo. Različna mnenja so le pri agresivnem sprednjem delu, kjer nam prejšnja različica še vedno ukrade kakšen pogled. Ena boljših dopolnitev so zagotovo polni led žarometi, ki imajo prav posebno linijo. Črno ozadje žarometa je popolnoma pisano na kožo športnemu paketu ST-Line.
Pri zunanjosti podobnosti s starim Focusom res ne bomo našli. Najbolj se mu približa le po stranski silhueti, kar pa je najbrž značilno za precejšen delež karavanov. Celoti avtomobila se lepo podajo posebna 46 cm (18 ”) ST-Line platišča, ki so nujna kljukica pri izbiri tega karavana. Novosti ne najdemo le pri zunanji podobi avtomobila, temveč se te nadaljujejo tudi v notranjosti.
Pri novem Focusu je notranjost občutno manj napihnjena od predhodnika. Pri centralnem grebenu so se znebili običajne ročne zavore ter jo nadomestili z električno. Multimedijski sistem SYNC3 je zdaj že dobri prijatelj, na katerega naju je navadila že športna Fiesta. Izredno uporaben je istočasni prikaz treh najbolj uporabnih funkcij, kot so navigacija, radio ter povezava s telefonom. V koraku s časom so tudi pri povezljivosti z aplikacijami na pametnem telefonu. V nekaterih primerih so Googlovi zemljevidi še vedno bolj natančni in priročni.
V hladnih zimskih dneh je nepogrešljiv zimski paket, ki hitro odtali zmrznjene prste in prezeble zadnjice. Z Andražem sva se ob “prijetnem” temperaturnem minusu seveda odpravila na Nanos, kjer burja upraviči svoje ime. Naslednja nepozabna lastnost je eden boljših volanskih obročev, ki pripada paketu ST-Line. Občutek pri vožnji je res vrhunski, poleg tega pa deluje skladno tudi s športnim načinom vožnje, ki ga izbereš preko tipke pri menjalniku. Ta sicer omogoča tudi navadnega in varčnega.
Svojo nalogo dobro opravijo tudi športni sedeži, ki jih lahko z nadgradnjo paketa spremenite v delno usnjene. Največje presenečenje je zagotovo zadnja klop, kjer prostora kar ne zmanjka. Vse pohvale si zaslužijo pri zmanjšanju sredinskega grebena, ker tako nizkega nisem zasledil še pri nobenem karavanu. Gre za idealno rešitev pri petčlanski družini. Pri prtljažnem prostoru s 608 litri prostornine sploh ne bi izgubljal besed. Na stranskem delu najdemo tudi zložljive kljukice, na katere lahko obesimo nakupovalne vrečke.
Največji posladek se pri tem Focusu zagotovo skriva pod pokrovom motorja. Poganja ga namreč 1.5 litrski EcoBoost motor, kakršnega najdemo tudi pri nabriti Fiesti ST. (Samo) trivaljni motor s 134 kW (182 KM) Focusa z največjim veseljem ponese med ovinke in ga pokaže v povsem drugi luči. Športni karakter mu je namreč pisan na “kožo”. Čvrsto športno podvozje poskrbi za dinamične užitke ter vseeno ostane dovolj udoben za družinska potepanja.
Prednost tega motorja je tudi možnost samodejnega izklopa enega valja in tako svojo nalogo opravljata le dva. To se sicer zgodi ob določenih pogojih (predvsem na avtocestah) in brez vednosti voznika. S tem omogoča tudi razmeroma nizko porabo glede na svojo moč. Povprečna poraba se je gibala med 6 in 6,5 l/100km. Sicer pa kot vedno, lahko je tudi več ali manj. Na avtocestah svojo dolžnost opravlja tudi radarski tempomat, ki pa je najbrž še boljši v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom.
Navdušila me je tudi vzvratna kamera, ki omogoča pogled mrtvega kota. Ta je predvsem uporaben pri vzvratni vožnji iz parkirnih prostorov nakupovalnih centrov. Tam je gneča avtomobilov, pešcev in kolesarjev največja. Pri Fordu veliko vlagajo na področju varnosti in je to le eden izmed številnih sistemov, ki delno razbremeni voznika.
Pri novem Focusu so še enkrat uspeli združiti športni karakter in zahtevne družinske potrebe. Zmogljivi EcoBoost so še enkrat dokazali, da so lahko trivaljniki prav tako zabavni in zmogljivi. Poraba in moč gresta pri Fordu z roko v roki.
Preizkusi ga na testni vožnji >
Vir: Cestni-dirkac.com