BESEDILO Dušan Lukič, FOTO Saša Kapetanovič
Prispevek je iz revije Ford Magazine zima 2018
Že davno so minili časi, ko smo se vsi vozili s skoraj enakimi avtomobili, v dveh ali treh barvah. Izbira na trgu je zdaj ogromna a so kupci čedalje bolj zahtevni – tudi pri vozni dinamiki.
Zato novi Focus ni več le Focus. Nastopiti zna v kar štirih različicah, ki pa jih družijo podobne lastnosti: varnost, udobje, veliko asistenčnih sistemov in privlačna oblika.
Ko avtomobilska znamka na trg pošlje naslednika uveljavljenega in prodajno uspešnega modela, je tveganje seveda veliko. Velik izziv je, če lahko oblikovalec svoje delo začne s praznim listom papirja, vendar ni nujno, da se zgodba vedno dobro konča. V zgodovini avtomobilizma poznamo kar nekaj primerov, ko so uspešen model s povsem novim avtomobilom preprosto uničili. No, v Focusovem primeru je bojazen odveč, avto pa je hkrati več kot le novi Focus.
Focus je na voljo s panoramsko stekleno streho. Sprednja polovica je tudi električno pomična, zato jo lahko nagnete ali v celoti pomaknete nazaj. Pomični senčnik vam omogoča, da odprete okno in v notranjost spustite nekaj svežega zraka, pri tem pa ostanete zaščiteni pred sončnimi žarki.
Naslednik novinca, za katerega se je v okroglih 20 letih v Evropi odločilo sedem, po vsem svetu pa kar 16 milijonov kupcev, z obliko izstopa na vseh ravneh. Poleg oblikovne všečnosti odličnost potrjujejo številke. Novi Ford Focus je eden od najbolj aerodinamičnih avtomobilov v svojem razredu, saj količnik zračnega upora znaša zgolj 0,273. Za dosego teh številk so zaslužni denimo sprednja maska, katere aktivne lamele se zaprejo, ko hladilnik motorja ne potrebuje zračnega hlajenja, posebne plošče na dnu avtomobila in seveda oblikovna dovršenost, vključno z zračniki v sprednjem odbijaču in blatnikih.
Pomemben dejavnik nove zgradbe je tudi masa avtomobila; karoserija je lažja za 33 kilogramov, različni zunanji deli 25 kilogramov, novi sedeži in lažji materiali odščipnejo dodatnih 17 kilogramov, električni materiali in enote sedem, prenovljeni motorji pa še šest. Pod črto to pomeni kar 88 kilogramov prihranka, skupaj z izboljšano aerodinamiko vozila pa skozi celotno motorno paleto desetodstoten prihranek pri porabi goriva.
Focus karavan premore kar 608 litrov prtljažnega prostora in celih 1620, če zložite še zadnjo klop in ga naložite do stropa. Če ima Focus karavan pametni ključ KeyFree, le zamahnite z nogo pod zadnjim odbijačem in dvižna vrata se bodo samodejno odprla ali zaprla.
Ob že znani petvratni kombilimuzini, štirivratni limuzini in karavanu bo novi Focus na voljo tudi kot športni ST-Line, v prestižni različici Vignale in kot Focus Active, s čimer so pri Fordu potrkali na dušo tudi tistim kupcem, ki jih modni trend že vleče v razred križancev, a jih razum in želja po kakovostni vožnji še vedno držita med običajnimi osebnimi avtomobili.
Prav ti kupci so imeli pomembno vlogo pri nastanku novega Focusa. Pri Fordu so se namreč oprli na izjave in želje morebitnih kupcev in slednje kar se da dosledno upoštevali pri nastanku novega avtomobila. Za novega Focusa bi tako res lahko rekli, da je ljudski avtomobil, saj so ga praktično naredili po njihovih željah.
To raznovrstnost ponudbe je omogočilo dejstvo, da je Focus prvi Ford, ki je nastal na popolnoma novi platformi C2. Ta je zaslužna za več prostora v notranjosti, a ne na račun večje zunanjosti. Večja je zgolj medosna razdalja. Tako Focus oblikovno ostaja enako velik, okreten in uporaben, le da je bolj prostoren. Poleg tega nova platforma prinaša večjo čvrstost, manj hrupa, pa tudi digitalizacijo Focusa, ki je prinesla številne nove asistenčne sisteme.Varnostni asistenčni sistemi bodo navdušili prav vse, teh pa ima Focus toliko, kot jih pred njim ni imel noben Ford.
Velika odlagalna površina pred menjalno konzolo ali prestavno ročico je dovolj velika tudi za največje pametne telefone. Vaše naprave bodo vedno pripravljene za delo, saj lahko telefone, ki to omogočajo, na tem mestu tudi brezžično polnite.
Težko je vse našteti, izpostavimo pa zagotovo lahko sisteme, združene v Ford Co-Pilot 360, ki bodo poskrbeli, da bo vozniška izkušnja v novem Focusu udobnejša, manj stresna in predvsem varnejša. K temu bo pripomogel tudi nov aktivni tempomat, ki sodeluje s sistemom za usmerjanje v sredino voznega pasu in kamero, ki zna brati (tudi) prometne znake. Aktivna pomoč pri parkiranju 2 vozilo parkira že skoraj popolnoma sama, ob že znanih sistemih, kot so opozorilnik za mrtvi kot, kamera za vzvratno vožnjo in prepoznavanje prečnega prometa pri vzvratni vožnji z aktivnim zaviranjem ter seveda zaviranje v sili s prepoznavo pešcev in kolesarjev, je Focus prvi evropski Ford, ki se bo ponašal z merilniki na projicirnem zaslonu.
Novi Focus ima tudi projekcijski zaslon, na katerega zna poleg hitrosti vozila izpisovati tudi podatke o omejitvah, delovanju asistenčnih sistemov in napotke navigacije.
Vse to je prepoznalo tudi združenje EuroNCAP, ki je po natančnem preizkusu asistenčnih sistemov Focusa pohvalilo za dobro nastavljene, intuitivne sisteme, ki vozniku sicer pomagajo, a ga ne zazibajo v občutek lažne varnosti. “Ford Focus ima dobro uravnotežen paket asistenčnih sistemov, ki vozniku po eni strani zmanjšujejo utrujenost na dolgih poteh in povečujejo varnost, hkrati pa poskrbijo, da je voznik še vedno osredotočen na vožnjo in sposoben reagirati v kritičnih okoliščinah,” je novega Focusa pohvalil generalni sekretar EuroNCAP Michiel van Ratingen. In seveda: novi Ford Focus je na preizkusnih trčenjih NCAP dobil najvišjo oceno: 5 zvezdic.
Seveda pa je srce vsakega avtomobila motor. Osrednjo vlogo ima šestkrat nagrajeni Fordov litrski turbobencinski trivaljni motor EcoBoost, ki mu družbo dela enak, le pol litra večji motor. Prvič se oba ponašata z možnostjo odklopa enega valja, kar je seveda svetovna novost v avtomobilski industriji. Na dizelski strani bo mogoče izbirati med dvema, 1,5- in 2-litrskim motorjem, ki se zaradi izboljšane zvočne izolacije v notranjost potniške kabine slišita bistveno manj kot do zdaj. Pomembna novost je osemstopenjski samodejni menjalnik.
Ford Focus je bil od nekdaj znan kot eden od najbolje vodljivih in dinamičnih avtomobilov v razredu in želje kupcev so pokazala, da naj bo takšen novi Focus – in takšen tudi je, kot je ugotovil Jan Plestenjak, ki se je vanj presedel iz starejšega, a veliko športnejšega brata Focus RS. V zmogljivejših različicah je vzmetenje posamično, zadaj je večvodilna prema. Pri šibkejših različicah je zadaj poltoga prema, ki je povsem na novo zasnovana, in tudi zato novi Focus pri vozni dinamiki navduši še bolj od predhodnika, a je vseeno izjemno udoben avto.
Hkrati je prvič v Focusu na voljo prilagodljivo vzmetenje CDD (Continuously Controlled Damping), ki skupaj z izbranim načinom vožnje (Eco, Normal, Sport) prilagaja odzivnost vzmetenja, volanskega obroča, menjalnika (če je ta samodejen), stopalke za plin ter še nekaterih drugih asistenčnih sistemov. In ker bo Focus na voljo tudi v robustnejši različici Active (tako v petvratni kot tudi karavanski izvedbi), naj zapišemo še, da bo ta različica ponujala dva dodatna vozna programa – Slippery Mode za vožnjo po drseči podlagi (sneg, blato) in Trail Mode za vožnjo po neutrjeni podlagi.
Jasno je torej: novi Ford Focus ni zgolj avto, ki je še boljši kot že do zdaj odlični in tudi odlično prodajani Focus. Novi Focus postavlja nova merila za avtomobile srednjega razreda. In postavljena so zelo visoko.