Ford je predstavil prefinjeno tehnologijo umetne inteligence v novem športnem večnamenskem vozilu Ford Edge, ki voznikom zagotavlja večjo samozavest v spolzkih pogojih, hkrati pa jim pomaga pri varčevanju z gorivom, kadar dodatni oprijem ni potreben.
Ford je že nekaj časa ponujal inteligentno tehnologijo All-Wheel Drive za vozila, vključno s Ford EcoSport, Edge, Galaxy, Kuga, Mondeo in S-Max, ki meri, kako kolesa avtomobila zajemajo površino cest in lahko prilagaja vrtilni moment med sprednjimi in zadnjimi kolesi v manj kot 20 milisekundah – dvajsetkrat hitreje, kot bi pomežiknili, za bolj varno oporo na cesti.
Nova tehnologija odklopa štirikolesnega pogona (all-wheel drive), ki se prvič predstavlja v novem Ford Edge gre še en korak dlje, z uporabo informacij iz več deset visokotehnoloških senzorjev določa, v le delčku sekunde, ali je inteligentni pogon All-Wheel Drive potreben in vozniku zagotavlja varčevanje z gorivom za približno 6,5 odstotkov, medtem delovanjem vozila na sprednji pogon.
V ugodnih pogojih vožnje bo novi Edge ostal v dvokolesnem pogonu, kar bo pomagalo izboljšati učinkovitost porabe goriva. Če pa so pogoji vožnje bolj zahtevni, se bo nemotene preklopil na inteligentni štirikolesni pogon, ki zagotavlja optimalen oprijem.
“Koncept je precej preprost, večji izziv je bila izvedba,” pove Scott Beiring, Fordov nadzornik pogonskih aplikacij (Ford driveline applications supervisor). “Preklapljanje med dvo- in štirikolesnim pogonom mora biti dovolj hitro in brezhibno, da kupec ne ve, da se to dogaja.”
“Fuzzy logic” – “Nejasna logika”?
Odklop štirikolesnega pogona uporablja namenske elektronske možgane, ki nadzorujejo vložek sistema, vključno s kontrolo vleke in protiblokirnih zavor, da ugotovijo, ko se kolo vrti in drsi; brisalce na vetrobranskem steklu in zunanjo temperaturo za določanje vremenskih razmer in celo spremlja, ali se novi Edge uporablja za vleko priklopnika.
Algoritem, ki uporablja “nejasno logiko” obdeluje vse podatke, pri čemer potrebuje le 10 milisekund, da ugotovi, ali je bolj optimalen pogon na sprednja kolesa ali inteligentni pogon na vsa kolesa.
“Pojem “nejasna logika” se nanaša na algoritem,” je dejal Beating. “Je kot kadar se jaz ali ti odločava, kar bi zjutraj oblekla, glede na vremensko napoved, glede na to kam gremo, letni čas in pogled skozi okno. V primeru novega Edga, le zato, ker so vključeni brisalci vetrobranskem steklu še ne pomeni, da se bo vključil inteligentni štirikolesni pogon. Algoritem sprejme odločitev glede na podlagi različnih faktorjev, vendar veliko hitreje, kot jih lahko oseba premisli.”
“Obstajajo že podobni sistemi, toda noben ni čisto tak. Dejstvo, da lahko novi Ford Edge nemoteno preklopi med sistemoma, brez kakršne koli voznikove pomoči, je prava čarovnija.”
Več tehnologij za optimalno porabo goriva
Prekinitev štirikolesnega pogona je le ena izmed tehnologij, ki vozniku novega Edga pomagajo zmanjšati stroške goriva.
Fordov 2.0-litrski dizelski motor EcoBlue z močjo 150 PS in 190 PS in z različico bi-turbo 238 PS zagotavlja moč, navor in vozne zmogljivosti motorja z večjo prostornino ob boku učinkovitosti porabe goriva in nizkih emisij CO2, ki so sinonim za manjšo zmogljivost motorja.
Novi osemstopenjski avtomatski menjalnik voznikom pomaga učinkoviteje izkoristiti zmogljivost motorja in celo aktivno ogrevanje menjalnika, ki uporablja obnovljeno toplotno energijo, da hitreje segreje menjalnik na optimalno temperaturo.
Standardni samodejni sistem Start-Stop pomaga varčevati z gorivom tako, da se motor izklopi, ko se vozilo ustavi in se samodejno znova zažene, ko voznik želi speljati.