BESEDILO in FOTO Matej Kačič, Avto.Finance.si
Zgodovina Forda Focusa je dolga in pestra: dve desetletji, tri zelo uspešne generacije, več kot 50 mednarodnih priznanj in kar 16 milijonov prodanih vozil. Preizkusili smo karavanski Focus z 1,5-litrskim turbomotorjem, to pa je šele prvi iz serije podrobnih zapisov o Focusu.
»Hočemo, da se ljudje zaljubijo v Focusa in dolgo ostanejo zaljubljeni,« pravi Amko Leenart, prvi človek oblikovanja pri evropskem Fordu. Da ne gre le za prazne besede, smo lahko preverili na našem preizkusu, saj smo ugotovili, da Focus s svojo četrto generacijo še nadgrajuje vse, kar so kupci doslej občudovali na njem.
Prostorsko velik in sodoben
Focus je izdelan na povsem novi platformi in navduši tudi v notranjosti. Čeprav ostaja enako velik, okreten in uporaben, pa je zaradi petcentimetrskega prirastka v medosju veliko bolj prostoren.
Prostorna ter intuitivno zasnovana kabina zagotovi prijetno in sproščujoče okolje, uporabljeni so novi materiali, sodobne oblikovne rešitve pa so združene z naprednimi tehnologijami. Osrednje mesto zaseda zaslon za prikaz različnih podatkov, ki je postavljen visoko in na sredino armaturne plošče, kar pripomore k preglednosti.
Spredaj se sedi zelo udobno, zadaj več kot spodobno, prtljažnik pa s 375 (kombilimuzina) oziroma kar 608 litri (wagon) zadosti tudi razvajenim družinam in poslu.
Manj, a ne povsem brez stikal
Stikal je manj kot prej, pohvalno pa pri Fordu tako čaščeni digitalizaciji vseh vrat še niso odprli na stežaj. Ugaja grafika merilnikov, ergonomija je zelo dobra, tudi kakovost uporabljenih materialov je na najvišji ravni, na voljo je tudi projicirni (head up) prikazovalnik pred volanom s širokim naborom podatkov.
A ne glede na vse – dobrega avtomobila že dolgo ne delajo več zgolj vidni elementi.
Vozna dinamika prilagojena osebnim potrebam
Kdor se v Focusa ne zaljubi na pogled ali otip, pa se zagotovo po prvih odpeljanih kilometrih. Odlična dinamičnost v vožnji je tudi v tej izdaji ena od njegovih glavnih odlik, za kar poskrbijo izvrstna komunikacija volana s cesto, primerno podvozje, ustrezni motorji in po novem nastavljivo blaženje ter trije različni vozni programi (eco, normal in sport).
S pritiskom na gumb si voznik namreč prilagodi odzivnost blaženja, volanskega mehanizma, stopalke za plin, nekaterih asistenčnih sistemov in samodejnega menjalnika. Focus se je tudi po tej plati povzpel v vrh, saj mu poleg ovinkov ugaja tudi kakšna drugačna cestna okoliščina, denimo jutranja oziroma popoldanska prometna konica, ko vsi okoli vas izgubljajo živce.
Osemstopenjski samodejni menjalnik ruši mite
Za dobro počutje na vseh poteh bo v Focusu odlično poskrbel nov osemstopenjski samodejni menjalnik. Ob misli na avtomatiko ima veliko slovenskih voznikov predsodke, nekaj zaradi starega slovesa, da je tak menjalnik predrag, da veča porabo, da je kvarljiv in da je pač vožnja z ročnim menjalnikom bolj preprosta.
Ti miti v praksi gotovo ne držijo, saj se nam Fordova avtomatika s 1.930 evri doplačila ne zdi predraga, v praksi pa je toliko razvita, da po hitrosti pretikanja prehiteva ročnega, poraba pa je enaka ali celo manjša.
Mit o dolgočasni vožnji ovržeta program sport in možnost ročnega pretikanja z obvolanskimi prestavnimi ušesi, a bolj kot to je treba opozoriti, da je vožnja s samodejnim menjalnikom udobnejša, speljevanje v klanec povsem brez napora, vožnja po mestu ter v koloni pa veliko preprostejša in manj stresna.
Založen s sodobnimi varnostno-asistenčnimi pripomočki
Na vsakodnevnih poteh so ob elementih pasivne varnosti – Focus je na preizkusnem trčenju prejel pet zvezdic – vse pomembnejše tudi najnovejše tehnologije, ki krepijo aktivno varnost in s katerimi novi Focus ne skopari. Ob napredni multimediji, združeni pod imenom Sync3, in dostopu do svetovnega spleta največ pozornosti gotovo pritegnejo varnostno-asistenčni sistemi.
Teh ima Focus toliko, kot jih pred njim ni imel še noben Ford. Medtem ko so opozorilnik za mrtvi kot, kamera za vzvratno vožnjo s 180-stopinjskim kotom, opozorilo na avtomobile pri vzvratni vožnji ter seveda zaviranje v sili s prepoznavo pešcev in kolesarjev v večini znani, pa za udobnejšo, manj stresno in predvsem varnejšo vožnjo poskrbi zbir sistemov, združenih v Ford Co-Pilot 360.
Kako delujejo
Gre za širok nabor naprednih voznih tehnologij, ki vključuje prilagodljiv tempomat s funkcijo ustavljanja in speljevanja, s katero Focus prilagaja svojo hitrost glede na vozilo pred vami. Če vozilo pred vami zavira, bo sistem to zaznal in prilagodil hitrost, kadar se bo cesta sprostila, pa bo vaš Focus spet pospešil.
Eden od sistemov celo prepoznava prometne znake in lahko s pomočjo tempomata prilagodi hitrost vozila, sistem za preprečevanje menjave smernega pasu pa bo medtem zagotovil, da boste ostali na svojem delu ceste. V Focusu je poskrbljeno tudi za tiste voznike, ki imajo težave s parkiranjem. Ob aktivaciji sistema samo izberete stran parkiranja in način parkiranja – paralelno ali pravokotno, pritisnete na gumb in vaše delo je opravljeno.
Trivaljnik, ki lahko deluje le po dveh
Ker je srce vsakega avtomobila motor, ima tudi v novem Focusu ta še kako pomembno vlogo. Novi 1,5-litrski turbobencinar s 110 kilovati ima zdaj tri valje, ob tem zna enega med umirjeno vožnjo izklopiti in delovati le po dveh. Zaradi izboljšane zvočne izolacije se ju v notranjost potniške kabine skorajda ne sliši več. Moči in navora je dovolj za dinamično vožnjo, poraba sodobnega bencinarja pa je s 7,6 litra v pričakovanih, a ne tako nizkih mejah.
Tako in drugače pogleduje razred više
Ford Focus se tako v primerjavi s tekmeci trenutno lahko postavi na sam vrh razreda. Vanj je prinesel nov veter, sam pa je postal boljši v vseh pogledih. Med največjimi izzivi je zanj predvsem njegova cena, saj je zaradi uvedbe cikla meritev WLTP in okoljskega predpisa Euro 6d ter tehnične in opremske nadgradnje precej dražji.
Zelo dobro opremljen testni Focus 1.5 Ecoboost Titanium Business Wagon Automatic z rednim popustom stane 25.370 evrov (z dodatno opremo celo 32 tisočakov), kar že sodi na raven razred večjih tekmecev. A kot zapisano, je takšen Focus tudi po lastnostih povsem primerljiv z marsikaterim tekmecem razreda višje. Zato cenovni preskok razumemo tudi kot vsebinski, ta pa ponuja priložnost, da Focus z novega položaja nagovori zahtevnejše kupce in kakšnega ukrade premijski konkurenci.
Vir: Avto.Finance.si