Nočna vožnja skrbi številne voznike. Nove tehnologije za osvetlitev, ki jih uvaja Ford, so zasnovane tako, da je vožnja v nočnem času udobnejša in varnejša.
Ford s povsem novim Fordom Focusom kot prvi proizvajalec uvaja tehnologijo, ki svetlobni snop žarometov prilagaja glede na zaznane prometne znake, in tako bolje osvetli cesto pred vozilom.
Pri bližanju krožišču na primer razširi svetlobni snop, da voznik hitreje opazi pešce in kolesarje ob vozišču oziroma na pločniku.
Namesto da bi se zanašal na podatke navigacijskih zemljevidov, ki morda ne upoštevajo najnovejših sprememb prometnic, novi sistem upošteva aktualna opozorila glede dogajanja pred vozilom. Z uporabo kamere in tehnologij za osvetlitev Fordov novi prilagodljivi sistem sprednjih žarometov zaznava tudi oznake na cestišču, da lahko usmeri svetlobni snop v ovinek, še preden voznik zasuka volan.
“Če bi bile nočne vožnje enako preproste kot vožnje podnevi, bi se marsikomu uresničile sanje. Da je to možno, dokazujemo z našimi najnovejšimi tehnologijami za osvetlitev,” pravi Michael Koherr, inženir, zadolžen za raziskave tehnologij osvetljevanja pri Fordu Evropa. “Po Evropi se vsako leto spremeni 15 odstotkov razporeditev prometnic. Naj so navigacijski sistemi še tako uporabni, zagotavlja prepoznavanje poteka cest s pomočjo prometnih znakov najbolj ažurne informacije, kar jih je na voljo.”
Naprej usmerjena kamera v Fordu Focusu že podpira tehnologije, ki vozniku pomagajo ohraniti vozilo v sredini voznega pasu in vzdrževati primerno razdaljo do vozila pred sabo, prav tako ga lahko opozorijo na vožnjo v napačni smeri po avtocesti. Kamera, ki je vgrajena na notranji strani vetrobranskega stekla pod vzvratnim ogledalom, lahko zaznava prometne znake in oznake na cestišču do 65 metrov pred vozilom, zato sistem za dinamično osvetlitev ovinkov poseže veliko hitreje, kot če bi se zanašal na obračanje volana.
Fordova raziskava je pokazala, da se 81 odstotkov voznikov boji voziti, ko se stemni. * V ločeni anketi, opravljeni med nemškimi vozniki, jih je na vprašanje, česa jih je najbolj strah pri nočnih vožnjah, 53 odstotkov odgovorilo “da bi spregledali pešca ali kolesarja”, 43 odstotkov “da bi prepozno opazili ovire” in 23 odstotkov “da ne bi videli, kam vodi cesta pred njimi”.
Strokovnjaki pravijo, da je tveganje za trčenje z usodnimi posledicami ponoči trikrat večje. V EU se je med letoma 2006 in 2015 v primerjavi z drugimi udeleženci v prometu sorazmerno povečalo število usodnih nezgod s kolesarji – vsaka četrta nezgoda se je zgodila v križišču. Povečalo se je tudi število krožišč in sicer se je njihovo skupno število v 19 evropskih državah samo od leta 2016 do leta 2017 povečalo za 16 odstotkov.
Med funkcijami sistema prilagodljivih sprednjih žarometov je tudi preprečevanje slepljenja drugih udeležencev v prometu z uporabo funkcije za dolge luči brez bleščanja, zato se vam ni treba bati, da boste nehote zaslepili voznika, ki vozi nasproti, cesta pred vami pa bo veliko bolje osvetljena. S to tehnologijo vozniku ni treba ročno zasenčiti luči, saj sistem ‘zastre’ samo tisti del svetlobnega snopa, ki bi svetil v oči drugim udeležencem v prometu. Raziskave so pokazale, da samodejni vklop dolge luči aktivira do 10-krat pogosteje, kot bi jih voznik s pomikom ročice.
Med številnimi drugimi naprednimi projekti za boljšo osvetlitev Koherr s svojo ekipo razvija novo tehnologijo za točkovno osvetlitev, ki za lociranje in sledenje pešcev, kolesarjev in večjih živali na razdalji do 120 metrov uporablja infrardečo kamero.