Trackday: Mustang GT in Fiesta ST blestela (dirkališče Gaj)

01. oktobra 2018

Oba nova športna modela sta dokazala, da sta vsak na svoj način zanimiva in vznemirljiva tudi tam, kjer se serijski avtomobili sicer težko dokažejo – na dirkališču.

FOTO Jure Kralj, EVO

Čeprav kultura dneva na dirkališču, ki mu v tujini bolj popularno pravijo kar ‘trackday’, še ni povsem zaživela (nenazadnje zato, ker do pred kratkim dirkališča pri nas sploh ni bilo), je bilo v soboto na dirkališču Gaj pri Cerkljah neverjetno živahno. Avtomobilistična revija EVO magazin je v sodelovanju z znamko Ford namreč za svoje bralce in sledilce pripravila tretji tak dogodek, kjer je mogoče na dirkališču varno, brez tveganja zase in za druge, pa seveda tudi pod nadzorovanimi okoliščinami, preizkusiti zmogljivosti (svojega) avtomobila.

Gre zagotovo za enega od spregledanih načinov kanaliziranja in pomirjanja vozniških strasti in adrenalina za volanom, ki na odprte ceste seveda ne sodi. Tudi zato je bil odziv izjemen, proga zasedena, parkirišča nabito polno vznemirljivih, hitrih tudi eksotičnih modelov, dirkalnikov ter predelav na štirih kolesih. In zagretih voznikov.

Ker pri tovrstnih dogodkih nikoli ne gre le in zgolj za vožnjo in preizkušanje, drvenje in spopad z zavoji ter stotinkami, pač pa tudi za druženje enako mislečih in takšnih, ki jim vožnja in avtomobili pomenijo več kot le prevozno sredstvo, se je organizaciji dogodka pridružil tudi Ford. Ta se s podobno filozofijo loteva snovanja svojih modelov, predvsem bolj dinamičnih.

Ford je voznikom in spremljevalcem na Gaju omogočil, da so si ogledali in preizkusili dva najnovejša modela iz flote najhitrejših, na ogled pa je bil tudi novi Focus, ki je bil v opremi ST-Line ravno tako magnet za poglede udeležencev.

»Zame je bilo super, prvič sem na takem dogodku in v takem močnem avtu, kot je Mustang. Tega še nisem doživel! Posebno impresivno je, ko začutiš to ogromno, surovo moč, ki jo ima avto v sebi, to je res fantastično!« – udeleženec Bojan Jurca

Mustang GT je bil daleč največja paša za oči, prav gotovo pa tudi za ušesa, saj je s svojim globokim in prodornim zvokom osemvaljnika preglasil mnoge predelane cestne modele. Okretna Fiesta ST pa se je s svojim dodelanim podvozjem in možnostmi nadzora izkazala na precej zaprtem in tehnično zahtevnem dirkališču. Ponovno se je izkazalo, da niso pomembne zgolj visoke številke, ampak predvsem, koliko navora in moči je mogoče izkoristiti in varno prenesti na podlago.

Te o novi Ford Fiesti ST zanima še več. Klikni. Bi rad novo Ford Fiesto zapeljal tudi sam? Prijavi se na testno vožnjo.

Ne glede na dejstvo, da sta bila oba modela povsem serijska in obuta v serijske Continentalove pnevmatike, sta bila v rokah dveh odličnih voznikov, večkratnega prvaka v reliju Tomaža Kaučiča in prvaka v gorsko hitrostnih dirkah Petra Adama, povsem kos zahtevnemu tempu na dobro zasedenem dirkališču. Tudi voznika sta se zabavala za volanom in nista skoparila s pohvalami.

»Odlično je bilo, avto gre super, še udoben je poleg vsega. Ampak oznaka V8 pa pove vse in je dovolj sama zase, to je zakon. In zvok, zvok je res najboljša stvar pri vsem – to pa je top!« – udeleženec Andraž Šenica

Vsak od avtomobilov je do šestih zvečer opravil približno petdeset voženj (in še nekaj krogov več), na sovoznikovem sedežu pa se je izmenjalo nekaj deset sovoznikov z do ušes nasmejanimi obrazi, ki divje vožnje, nadzorovanega (pa kdaj tudi ne čisto nadzorovanega) drsenja in silovitega zaviranja zlepa ne bodo pozabili. In kljub visokim temperaturam ter težki nogi sta oba avta stoično prenesla vse obremenitve, brez okvar, menjave zavor in brez menjave pnevmatik. Kar dovolj zgovorno priča tudi o vzdržljivosti in robustni gradnji ter uravnoteženosti, čeravno je Mustang s svojimi 4,8 metri in skoraj 1,8 tonami, bolj hitri granturismo kot dirkalnik, ki je rojen za brutalni dirkališki asfalt v pravem pomenu besede.

 

»Avto je super, dobro se drži in seveda je lep, to pa že moram reči. No, morda za resno preganjanje po dirkališču ni najbolj primeren, ampak vse ostalo na avtu pa je krasno!« – udeleženec Sandi Gomboc