[Amzs.si]
Dve desetletji in tri zelo uspešne generacije: to je zgodovina Forda Focusa. Septembra bo na slovenske ceste zapeljala četrta generacija Focusa, spet z velikimi pričakovanji. Upravičeno?
Vedno med tremi najboljšimi
Focus je bil v Evropi vedno med tremi najboljšimi: ob boku VW Golfu in Oplu Astri – vsi ostali so se zgolj želeli vmešati v ta troboj. Focus je se vedno odlikoval z odličnimi voznimi lastnostmi, s svojo dinamičnostjo v vožnji – tudi na račun udobja. Je tokrat drugače? Da, ker je sedaj tudi v Focusu mogoče nastavljati blaženje v programu CCD (continuously controlled damping) in vozni program (eko, normal, comfort, sport) ter s tem prilagoditi odzivnost blaženja, volanskega mehanizma, samodejnega menjalnika, stopalke za plin in nekaterih asistenčnih sistemov. To pa pomeni, da se je Focus tudi po tej plati povzpel v vrh in se vsaj izenačil z glavnima tekmecema. Odlična dinamičnost v vožnji je še naprej ena od glavnih odlik Focusa, pa čeprav je zasnovan na povsem novi platformi z oznako C2. To je snovalcem omogočilo, da so avto zasnovali povsem na novo, pri čemer so seveda upoštevali hišne oblikovne smernice, ki jih je nakazala že nova Fiesta. To se najbolje vidi pri oblik prednje maske, pa tudi pri vodoravno razpotegnjenih zadnjih lučeh, ki so deljene med zadnja blatnika in pokrov prtljažnega prostora.
Več prostora
Nova platforma je na novo opredelila prostornost potniške kabine: daljša medosna razdalja je omogočila opazno več prostora za kolena na zadnji sedežih. Ker pa je dolžina petvratnega Focusa ostala skoraj enaka – novi Focus je z dolžino 437,8 cm zgolj za 2 cm daljši od predhodnika – je prtljažni prostor s 375 litri prostornine v osnovni postavitvi ostal med manjšimi med tekmeci. Očitno so pri Fordu prepričani, da bodo vsi tisti, ki potrebujejo večji prtljažnik, posegli po karavanski različici, ki je s 467 cm dolžine kar za 11 cm daljša od predhodnika in ima zato s 608 litri prostora tudi 118 litrov več prostora.
Vsaj s parkiranjem tudi manj vešči tega opravila ne bodo imeli težav, saj je na voljo sistem samodejnega parkiranja, ki ne vrti samo volana in koles, temveč tudi samodejno zavira. A to je samo eden izmed številnih asistenčnih sistemov, ki so na voljo v Focusu, saj se je tudi po tej plati Focus postavil ob svoje tekmece – tudi s sistemom za samodejno vožnjo v koloni ali za uravnavanje hitrosti v skladu s prometno signalizacijo za dovoljeno hitrost.
Sodobnost Focus izpričuje tudi s ponudbo FordPass Connect sistema povezljivosti in dostopa do najrazličnejših podatkov, omogoča pa tudi povezavo do brezžične dostopne točke, ki deluje tudi do 15 metrov od avta.
V potniški kabini je novi Focus dokaj klasično oblikovan. Osrednje mesto ima zaslon za prikaz različnih podatkov, ki je postavljen visoko in na sredino armaturne plošče, kar pripomore k preglednosti. Na voljo je tudi projecirni (head up) prikazovalnik pred volanom s širokim naborom podatkov.
Motorji: v ospredju bencin in trije valji
Focus bo na voljo z različnimi motorji: v ospredju bodo bencinski trivaljniki. Preverjeni motor z litrom prostornine in turbinskim polnilnikom bo na voljo v treh različicah: s 63, 74 in 92 kW, 1,5-litrski prav tako trivaljnik s turbinskim polnilnikom bo na voljo v dveh različicah: s 110 ali 134 kW. Prenos moči je prek ročnega 6-stopenjskega ali samodejnega 8-stopenjskega menjalnika. Tudi dizelski motor še ostaja v ponudbi: 1,5-litrski motor zmore 70 ali 88 kW, 2-litrski 110 kW.
Kupci bodo lahko izbirali med različnimi ravnmi opreme, med katerimi bosta tudi prestižna Vignale in športna ST Line. Po vzoru na fiesto bo tudi Focus na voljo v malenkost dvignjeni različici Active, ki je prepoznavna po plastičnih obrobah odprtin za kolesa.
Pod črto …
Novi Focus bo vsekakor spet na novo premešal karte v nižjem srednjem razredu, na njegovega predhodnika Escorta pa se spomnijo samo še starejši nostalgiki.
Novi Ford Focus
– izdelan na novi platformi
– prostornejša potniška kabina
– dokaj majhen prtljažnik
– petvratna in karavanska različica
– pri nas predvidoma konec septembra
Vir: Amzs.si