Ford je danes potrdil, da bo novi Ranger Raptor – najtrpežnejša in najzmogljivejša različica najbolje prodajanega pickupa v Evropi – prihrumel v Evropo, drzni novi model pa se bo predstavil na dogodku s področja iger Gamescom v Kölnu v Nemčiji.
Oddelek Ford Performance je prvega Rangerja Raptorja razvil za resnične navdušence, iskalci adrenalina v Evropi pa si ga bodo lahko omislili sredi leta 2019. Poganjal ga bo Fordov 2,0-litrski dizelski motor v izvedbi Bi-turbo, ki razvije 213 KM in 500 Nm navora, motor pa bo dopolnjeval Fordov novi 10-stopenjski samodejni menjalnik.
Prevladujoč nastop vrhunskega Rangerja z mogočnimi dimenzijami in ekstremnim oblikovanjem dopolnjuje edinstveno podvozje, ki so ga v oddelku Ford Performance optimalno prilagodili za terensko vožnjo z veliko hitrostjo in možnost premagovanja vseh ovir.
Ford in Microsoft sta danes objavila, da bo novi Ranger Raptor vključen v dirkaško video igro Forza Horizon 4, s katero bo imelo še več navdušencev nad športno vožnjo možnost preizkusiti vrhunske zmogljivosti izjemnega pickupa. S predstavitvijo novega Rangerja Raptorja na Gamescomu – največjem dogodku s področja računalniških in video iger v Evropi – je Ford postal prvi proizvajalec, ki je svoje novo vozilo predstavil na tem dogodku.
“Pozabite vse, kar se vam zdi, da veste o pickupih,” je povedal Leo Roeks, direktor oddelka Ford Performance v Evropi. “Naš novi Ranger Raptor je povsem nova pasma – čistokrvni puščavski dirkalnik in ekstremni adrenalinski terenec, ki se v najzahtevnejših delovnih pogojih brez težav pomeri z najzmogljivejšimi tekmeci.”
Robat in obenem prefinjen
Da se uspešno spoprime z najzahtevnejšim obvladovanjem terenov pri dirkanju z visoko hitrostjo, je Ranger Raptor opremljen z edinstvenim, posebej ojačenim okvirjem podvozja, izdelanim iz jekla z dodatnimi zlitinami.
Raptorjevo vzmetenje z dirkaškim poreklom je posebej prilagojeno za spopad z grozljivimi tereni in mora tudi ob zelo hitri vožnji zagotavljati popoln nadzor in udobje. Blažilniki Fox Racing Shox s prilagoditvijo glede na zaznani položaj zagotovijo večje sile blaženja pri ekstremni obremenitvi za vrhunsko terensko zmogljivost, manjše sile v zmernejših pogojih pa poskrbijo za uglajeno vožnjo po cestah.
Športne blažilnike z bati s premerom 46,6 mm dopolnjujejo krmilne ročice iz aluminija, spredaj so uporabljeni stolpi z izpostavljenimi amortizerji, zadaj pa za vzmetenje skrbi kombinacija vijačnih vzmeti in vgrajenih Wattovih členov, ki omogoča pomik osi gor in dol s kar najmanj prečnega gibanja. Za zmogljivo zaviranje skrbijo zavorne čeljusti z dvema batoma spredaj, vsi štirje zavorni koluti s premerom 332 mm so prisilno hlajeni (prezračevani), sprednja sta debela 32 mm, zadnja pa 24 mm.
Ranger Raptor je opremljen s posebej razvitimi terenskimi pnevmatikami za vse terene BF Goodrich z dimenzijami 285/70 R17. S premerom 838 mm in širino 285 mm ter zasnovo z ojačano stranico se samozavestno spoprimejo z najzahtevnejšimi okolji, agresiven terenski profil pa zagotavlja jeklen oprijem na mokrih podlagah, v blatu, pesku in snegu.
“Ranger Raptor zagotavlja resnično izjemno izkušnjo, saj omogoča skrajne zmogljivosti na terenu, na cesti pa se z njim vozite kot pravi gospod,” je povedal Damien Ross, glavni inženir programa Ranger Raptor v družbi Ford Motor Company. “Temelj Rangerja Raptorja sta izjemno dovršen občutek in funkcionalna zmogljivost Rangerja, ki ju temeljito nadgradi. S stališča zabavne dinamične vožnje je to res vrhunsko posebno vozilo.”
Za ‘obrambo’ pred ovirami na terenu je Ranger Raptor opremljen z edinstveno zaščito podvozja. Serijsko Rangerjevo zaščito motorja in okrova diferenciala dopolnjuje nova udarna plošča, ki je izdelana iz 2,3 mm debelega jekla z visoko natezno trdnostjo.
Navduši z videzom in funkcionalnostjo
Novega Rangerja Raptorja so predstavili v barvi Ford Performance Blue s kontrastnimi poudarki v barvi Dyno Grey, agresivno oblikovanje pa obljublja izjemno zmogljivost in funkcionalnost.
Navdih za dramatično novo masko, ki kraljuje prostoru med ksenonskima žarometoma in nad okvirjem vgrajenim sistemom sprednjega odbijača, je bil Ford F‑150 Raptor, prvi v serijski proizvodnji izdelan izjemno zmogljiv terenski poltovornjak. Sprednji odbijač zagotavlja ustrezno trpežnost za puščavske vožnje, vanj pa so vgrajene nove meglenke LED s funkcionalnimi kanali zračne zavese za izboljšanje zračnega toka ob karoseriji.
Osupljiva razširjena sprednja blatnika iz kompozitnega materiala s svojo zasnovo zmanjšata poškodbe pri terenski uporabi ter omogočata večji hod vzmetenja in uporabo večjih pnevmatik. Oblikovanje stranskih stopnic preprečuje, da bi leteče kamenje zadelo zadnji del vozila, odprtine pa omogočajo odtekanje vode ter odvajanje peska, blata in snega.
Notranjost jasno kaže gene športnega oddelka Ford Performance in navduši z odlično izdelavo, skladnimi barvami in trpežnimi materiali za najrazličnejše scenarije vožnje – od mestnih ulic do gorskih planot. Sedeži so posebej zasnovani za odlično oporo pri hitri terenski vožnji, dve stopnji čvrstosti oblazinjenja poskrbita za vrhunsko udobje, materiali z učinkom semiša pa zagotavljajo boljši oprijem.
Povsod so opazni modri šivi in poudarki iz usnja. Lahki obvolanski prestavni ročici iz magnezija omogočata hitro prestavljanje v dirkaškem slogu in sta preprosto dosegljivi ob naslonih za dlani v usnje oblečenega posebej za ta model izdelanega volanskega obroča, ki vozniku z oznako središčnega položaja pomaga ohraniti nadzor nad položajem koles pri terenski vožnji, krasi pa ga reliefni logotip Raptor.
‘Uglašen’ za vse terene
Ranger Raptor s sistemom za upravljanje terena (Terrain Management System) vozniku omogoča izbiro med šestimi načini za široko paleto terenov in voznih scenarijev:
- Način ‘Normal’ – poudarek na udobju, varčni porabi goriva in uglajeni vožnji
- Način ‘Sport’ – večja odzivnost za živahno vožnjo na utrjenem cestišču
- Način ‘Grass/Gravel/Snow’ (trava/gramoz/sneg) – zasnova za varno in samozavestno vožnjo po spolzkih in neravnih terenih in površinah
- Način ‘Mud/Sand’ (blato/pesek) – nastavitev odziva vozila za optimalen prenos moči in navora na nekompaktnih globokih podlagah, kot sta pesek in blato
- Način ‘Rock’ (skale) – posebna nastavitev za počasno obvladovanje skalnatih terenov, kjer je ključno mirno ohranjanje nadzora
- Način ‘Baja’ – nastavitev odziva za športno hitro terensko vožnjo, ki ustreza voznikom na slavni puščavski dirki Baja Desert Rally
Fordovi inženirji so pogonski sklop novega Ragnerja Raptorja z zmogljivim 2,0-litrskim motorjem EcoBlue Bi-turbo in 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom preverili v najzahtevnejših pogojih – nizkotlačni in visokotlačni turbopolnilnik so med drugim neusmiljeno priganjali 200 ur brez premora, da sta razbeljeno žarela. Pri nižjih vrtljajih delujeta turbopolnilnika zaporedno, da zagotovita večji navor in odzivnost, pri višjih vrtljajih pa večji nizkotlačni turbopolnilnik poskrbi za razvoj največje moči.
Fordov 10-stopenjski samodejni menjalnik je prav tak kot v modelu F-150 Raptor. Izdelan je iz jekla z visoko natezno trdnostjo, aluminijevih zlitin in kompozitnih materialov, da sta zagotovljeni optimalna trpežnost in masa. Širši razpon razmerij omogoča hitrejše pospeševanje, večjo odzivnost in varčnejšo porabo goriva.* Algoritmi za sprotno prilagoditev prestavljanja poskrbijo, da menjalnik v ustreznem trenutku izbere ustrezno prestavo. Unikatna umeritev menjalnika vključuje tudi funkcijo ‘Live in Drive’, obenem pa je možno z obvolanskima ročicama kadar koli ročno poseči in izbrati drugačno prestavo.
Med asistenčnimi sistemi za voznika in varnostnimi tehnologijami, ki vozniku zagotovijo večjo samozavest ob soočenju z neznanimi terenskimi izzivi ali zahtevnimi delovnimi okolji, so tudi izboljšana različica Fordovega sistema za nadzor stabilnosti (s funkcijo za preprečevanje prevračanja in elektronskim nadzorom stabilnosti), uravnavanje zanašanja prikolice, pomoč pri speljevanju navkreber, nadzorovano spuščanje po strmini in nadzor s prilagajanjem glede na obremenitev.
Praktične tehnologije vedno pri roki
Med dovršenimi tehnologijami za udobno in priročno cestno ali terensko uporabo novega Rangerja Raptorja je tudi Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3, ki vozniku omogoča, da zvočni in navigacijski sistem ter povezane pametne telefone upravlja s preprostimi izgovorjenimi ukazi. Sistem je združljiv z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™ ter vključuje funkcijo SYNC AppLink za glasovno upravljanje različnih aplikacij za pametne telefone.
Osrednji 8-palčni barvni zaslon na dotik je možno upravljati s kretnjami, kot sta ‘ščipanje’ in ‘poteg’, sistem pa vključuje tudi navigacijsko vodenje, ki se posebej izkaže pri terenski vožnji na odmaknjenih lokacijah, saj med drugim nudi funkcijo ‘drobtinic’ za puščanje navideznih sledi pri raziskovanju neznanih območij. Vgrajeni modem FordPass Connect zagotavlja povezave med vožnjo.
“Novi Ranger Raptor zagotavlja vsa orodja, ki si jih lahko zaželijo navdušenci nad terenskim adrenalinom,” je povedal Roeks. “Kot bi združili motorno kolo za motokros, motorne sani in štirikolesnik – to je vrhunski pickup za vrhunske dogodivščine.”
# # #
* Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje.
Navedena poraba goriva, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO2 in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje.
Od 1. septembra 2017 se v skladu z zadnjo različico uredbe (EU) 2017/1151 za določena nova vozila uporablja homologacija s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), ki je nov in bolj realistični preskusni postopek za merjenje porabe goriva in izpustov CO2. Od 1. septembra 2018 bo WLTP povsem zamenjal novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC), trenutni preskusni postopek. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.