Primerjalni test: Kraljica ovinkov Fiesta ST in športnik za vsak dan

23. avgusta 2018

Športne oznake povečujejo ugled posameznega avtomobila in oznaki ST in GTI sta pri Fordu in Volkswagnu že uveljavljeni. Fiesta in polo sta odlična mestna avtomobila, ki pa s športnimi geni nagovarjata drugačen krog nišnih kupcev. Ti so za vozniške užitke, ki so pri fiesti sicer precej bolj izraziti, pripravljeni odšteti tudi zajeten kupček denarja.

Ocena:

Volkswagen Polo in Ford Fiesta v novih generacijah spadata v sam vrh zelo množičnega avtomobilskega razreda. Oba imata športni različici kot piko na i svoje ponudbe, oznaki ST in GTI pa pri obeh prinašata športnika dveh različnih obrazov. Fiesta je prvakinja med ovinki in zmagovalka vozniške dinamike, ki nagovarja najbolj zahtevne voznike.

Polo je športnik mehkejše narave in čeprav omogoča veliko, so to užitki pod črto tiste linije, nad katero kraljuje Fiesta. Polo GTI je prepričljivejši pri prostornosti in je vsakodnevno lažje uporaben kot Fiesta ST. Precejšnja razlika pri obeh je tudi v ceni. Fiesta ST je z upoštevanim popustom dobre tri tisočake dražja od pola GTI, brez popusta pa bi segala v rang še mnogo zmogljivejših Renault Megana RS in Hyundaia i30 N.

Dilema inženirjev o tem, kako neizprosno športen naj bo avto

Tako Volkswagen Polo kot Ford Fiesta spadata v sam vrh ponudbe razreda majhnih avtomobilov, kar je pokazal tudi primerjalni test PRIMA 13 vozil tega razreda. Le Suzuki Swift se je po skupni oceni kosal tako s Polom kot Fiesto, ki sta zato primerna tudi za športne izvedenke. Te so manjši del vse prodaje modela, a so pomembne za njegov ugled in tudi opaznost na cesti. Navsezadnje sta oznaki ST in GTI že kar kultni in od takih avtomobilov na cesti upravičeno pričakujemo veliko.

Pri avtomobilih z jasnim športnim pedigrejem so razvojniki v precepu, kako športen, neposredno dinamičen in uživaški avtomobil naj v resnici naredijo. Moderni športni malčki so lahko, zahvaljujoč današnji tehnologiji, že skoraj čisto pravi majhni dirkalniki, s katerimi pa se je vseeno treba voziti tudi vsak dan, se odpeljati v trgovino, morda po otroke v vrtec in podobno. In zato odločitev ni lahka, ali vozilo ponuditi le tistim najbolj “hardcore” kupcem in kljub manjšim prodajnim številkam skrbeti za kultni status avtomobila ali pa izbrati mehkejšo pot in meriti na širšo skupino kupcev. Tako pot je na primer Renault izbral z zadnjo generacijo Clia RS.

Fiesta ST med ovinki blesti in nima konkurence

Oba testna avtomobila ne bi mogla biti boljša predstavnika obeh polov takih usmeritev. Ford Fiesta ST je še nadgradil predhodnico in iz vidika dinamike in voznih užitkov v tem razredu še naprej nima konkurence. Prav zagotovo je med ovinki najbolj prepričljiva in skupaj z mehanskim diferencialom ponuja zares veliko mehanskega oprijema s cesto, prav tako tudi povratnih informacij vozniku in z dodelanim podvozjem skrbi za zelo nevtralno lego na cesti. Tudi kombinacija s šeststopenjskim ročnim menjalnikom se zdi prava in enako velja tudi za Fordovo odločitev, da Fieste ST sploh ne ponuja s samodejnim menjalnikom.

Preberi celoten prispevek >

Vir: Siol.net

Te o novi Ford Fiesti ST zanima še več. Klikni.

Bi rad novo Ford Fiesto zapeljal tudi sam? Prijavi se na testno vožnjo.