Povsem novemu Fordu Focusu je neodvisna organizacija za preskusna trčenja Euro NCAP kot enemu prvih vozil, preverjenih s pomočjo novih, veliko strožjih testnih protokolov Euro NCAP, podelila pet zvezdic, najvišjo možno oceno za varnost.
Focus prinaša dovršene funkcije, zasnovane za preprečevanje trčenj ali zmanjšanje njihovih posledic, vključno s Fordovo pomočjo za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in kolesarjev – zaslužila je izrecno pohvalo Euro NCAP –, ki lahko na cesti ali ob njej zazna osebe, za katere obstaja verjetnost, da bodo prekrižale pot vozila. Če preti nevarnost nezgode in se voznik ne odzove na opozorila, sistem, ki zdaj zaznava tudi kolesarje in s pomočjo svetlobe žarometov deluje tudi ponoči, samodejno zavira.
Euro NCAP je Focusu podelil visoko oceno tako za zaščito odraslih potnikov kot za zaščito otrok v vozilu – za to pa imata velike zasluge 40-odstotno povečanje zaščite pred obremenitvijo v primeru čelnega trčenja, ki jo zagotavlja Fordova povsem nova arhitektura C2, in struktura karoserije, saj je kar 33 odstotkov karoserije izdelane iz ultra-čvrstega in s stiskanjem ojačenega borovega jekla.
Focus je dosegel najboljše rezultate tudi pri testih, s katerimi skušajo ponazoriti bočna trčenja med dvema voziloma. Prvi povsem novi Focusi so že na poti h kupcem v Evropi.
“Pomislite na čas, ko ste opravljali vozniški izpit in koliko vaše pozornosti je zahtevala varna vožnja. Vožnja danes ni prav nič manj zahtevna – le navadili smo se na ta pritisk. Tehnologije, kot je pomoč za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in kolesarjev, razbremenijo voznika in mu pomagajo, da osredotoči svojo pozornost, da je za volanom pod manjšim stresom in je bolj samozavesten,” je povedal Helmut Reder, Fordov direktor globalne linije modelov vozil segmenta C.
Za udobnejšo, manj zahtevno in varnejšo vožnjo
Povsem novi Ford Focus uvaja širšo paleto naprednih sistemov za pomoč vozniku kot kateri koli Fordov model doslej, njihovo delovanje pa omogočajo trije radarji, dve kameri in 12 ultrazvočnih senzorjev. Med njimi so:
- prilagodljivi tempomat, zdaj dopolnjen s funkcijo Stop & Go, prepoznavanjem prometnih znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanjem v sredino voznega pasu; omogoča vožnjo brez stresa tudi v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem, dopolnjujeta pa ga pomoč za ohranjanje voznega pasu in inteligentni omejevalnik hitrosti, ki sta si prav tako zaslužila pohvalo Euro NCAP;
- Fordov sistem prilagodljivih sprednjih žarometov, ki vključuje dve novi funkciji za boljšo osvetlitev v ovinkih s predvidevanjem in na osnovi prometnih znakov: prva s pomočjo kamere predvidi ovinke in jih ustrezno osvetli, druga pa vnaprej prilagaja svetlobni snop žarometov s spremljanjem ovinkov in – prvič v panogi – z zaznavanjem prometnih znakov;
- pomoč krmiljenja pri izogibanju uporablja radar in kamero, da na cesti pred vozilom zazna počasnejše ali mirujoče avtomobile ter s podporo krmiljenja vozniku omogoči, da jih obvozi, če bi bilo trčenje sicer neizogibno;
- opozorilo za napačno smer, najprej na voljo uporabnikom v Nemčiji, Avstriji in Švici, uporablja na vetrobranskem steklu nameščeno kamero in informacije navigacijskega sistema v vozilu, da voznika z zvočnimi signali in prikazi opozori, če mimo znakov za prepovedano smer zapelje na privoz na avtocesto.
V primeru nezgode nova tehnologija za zaviranje po trčenju pomaga zmanjšati posledice morebitnega sekundarnega trčenja in v ta namen zagotovi zmeren zavorni tlak po zaznanem prvotnem trčenju. Upočasnitev vozila lahko zmanjša obseg poškodb potnikov in nadaljnje škode na vozilu.
Prvi projekcijski zaslon v Fordovem modelu v Evropi vozniku pomaga, da se osredotoči na promet pred sabo, širokokotna vzvratna kamera pa zagotavlja skoraj 180-stopinjski prikaz območja za vozilom za izboljšano vidljivost pri vzvratni vožnji iz parkirišča ali dvorišča.
Fordov sistem za nadzor mrtvih kotov z opozarjanjem na promet za vozilom voznika pri vzvratni vožnji iz parkirnega mesta opozori na vozila, ki se mu bližajo iz ene ali druge smeri, in lahko prvič s samodejnim zaviranjem prepreči trčenje ali zmanjša njegove posledice, če se voznik ne odzove na opozorila.
Povsem novi Focus je v Evropi naprodaj kot petvratna kombilimuzina in karavan, na nekaterih trgih pa tudi v izvedbi s štirimi vrati. Kupci lahko izbirajo v pestri paleti različic od elegantnega Focusa Trend in Titanium do športne različice Focus ST-Line in prestižnega Focusa Vignale. V drugi polovici leta bo prvič na voljo tudi ‘crossover’ Focus Active.