Legenda živi naprej – Ford Mustang

29. junija 2018

Čeprav je uradno v Evropo pripeljal šele pred tremi leti, se zdi, da je del njene zgodovine že desetletja.

Težko bi na svetu našli še kaj avtomo­bilov, ki imajo tako bogat pedigre. V obdobju petdesetih let se je sicer že pokazal v številnih karoserijskih oblikah, a zdi se, da mu ta zadnja (ki pa seveda spominja na njegove predhodnike iz šestdesetih let) najbolj pristaja. Popolnoma vseeno je, ali govorimo o kabrioletu ali o kupe­ju z imenom Fastback. Hkrati se je s prihodom Mustanga v Evropo njegova zaželenost še po­večala, zato ni nenavadno, da je Ford Mustang najbolje prodajan športni avtomobil na svetu. Zdaj pa je tu novi Mustang.

 

Legenda živi naprej – Ford Mustang

Pokrov motorja z integriranimi šobami za zajem zraka je nižji, drugačna sta maska in spodnji del odbijača. Dodani so še posebni ščitniki na zadnji strani sprednjih blatnikov, ki skrbijo za boljši pre­tok zraka pod avtomobilom, posledično je novi Mustang bolj aerodinamičen in seveda je videti še bolje. Odlično podobo dopolnjuje tudi nov zad­nji odbijač z drugačnim difuzorjem, ki je v različici s petlitrskim motorjem že serijski.

Kupcem so na voljo tri nove karoserijske barve (skupno 11 barv), ki se seveda lahko polepša­jo s svetovno prepoznavnimi belimi ali črnimi progami. Možnost neskončne individualizacije ponujajo še številna (tudi nova) aluminijasta platišča.

Zvezdnik

Mustang ne zasije le na cesti, nastopal je tudi v marsikateri filmski uspešnici – a najbolj je znan po svoji vlogi ob legendarnem Stevu McQueenu v filmu Bullit. Tudi zato je zdaj dobil posebno različico nove­ga modela, posvečeno legendarnemu Bullitu.

Novi Ford Mustang se ob info-zabavnemu sistemu SYNC3 pohvali tudi s popolnoma digitalnimi in prilagodljivimi merilniki.

Mustang ni in noče biti dirkalnik, zato v njem ne boste našli školjkas­tih, trdih, napol dirkaških sedežev. Kdo pravi, da zmogljivosti ne gredo skupaj z udobno notranjostjo?


Ford Mustang je že tretje leto zaporedoma najbolje prodajani športni kupe na svetu!


Želite zjutraj zbuditi sosede, se zvečer potihem pripeljati domov ali razgra­jati na dirkališču? Mustangov izpušni sistem zmore vse to, voznik pa ga upravl­ja preko info-zabavnega sistema.

Še bolj pa novi Mustang navduši z notranjostjo. Občutek prestiža in elegance poudarjajo nove obloge vrat in ročno šivano oblazinjenje sre­dinske konzole. Izjemni so 12-palčni zasloni in povsem digitalni merilniki. Samodejno se v od­visnosti od izbranega voznega programa spre­minja njihova grafika, hkrati si lahko voznik po svoje prilagaja videz in barve. Nov je tudi gumb za zagon motorja, ki utripa rdeče od takrat, ko se odklenejo vrata, pa vse do zagona motorja. Utri­pa s hitrostjo 30 udarcev na minuto. To seveda ni naključje – to je natančno toliko, kot jih ima ponijev srčni utrip v mirovanju.

A kakorkoli, ob obliki je bistvo Mustanga njegov motor. Že vstopni, 2,3-litrski popolnoma zado­volji, a tisti večji, torej petlitrski, je poezija za srce in dušo. Za ušesa seveda prav tako.

Manjši motor je zaradi čistejšega izpusta ostal prikrajšan za 10 ‘konjev’, a ponuja več navora, petlitrski osemvaljnik pa je pridobil kar 29 ‘ko­njev’ in zdaj ponuja kar 450 poskočnih ‘ponijev’. Oba motorja sta serijsko opremljena z ročnim menjalnikom, druga izbira je povsem nov samo­dejni menjalnik, ki ponuja kar deset prestav.

Za učinkovito prenašanje moči na podlago je prenovljeno podvozje. V novem Mustangu bo na voljo povsem nov sistem blaženja Magne­Ride, kjer za trdoto blaženja poskrbijo električni impulzi. Za samodejne nastavitve poskrbijo po­sebna tipala, ki svoje delo opravljajo tisočkrat v sekundi.

Ob znanih voznih programih Normal, Sport, Track in Snow/Wet sta dodana še Drag Strip, ki zagotavlja optimalno in najzmogljivejše pospe­ševanje, ter My Mode, ki vozniku omogoča oseb­nostno prilagajanje vseh omenjenih programov, vključno z dinamiko blaženja in zvokom. Ta zdaj še posebno navduši, saj nastopa z aktivnim ven­tilom, ki prinaša glasnejši, dirkaški zvok ali pa precej tišjega, Good Neighbour. Dobrososedski način se lahko programira vnaprej, tako pa se bo voznik lahko izognil renčanju motorja ob zagonu v jutranjih urah.

Tudi Mustang gre v korak s časom in s sodobnimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Opremljen je z obsežno paleto tehnologij za pomoč vozniku. Med drugim zmanjša ali prepreči nalete v druga vozila, prepoznava pešce, hkrati pa je prvič na voljo s pri­lagodljivim tempomatom, opozarjanjem na ne­namerno zapuščanje voznega pasu in samodejno vožnjo oziroma vračanjem na vozni pas. Seveda ne bo manjkal niti povezljivostni sistem Sync 3, ki je združljiv z Apple CarPlayem in Android Autom.

A to še ni vse! Proti koncu leta bo svet ugle­dal Mustang Bullitt, ki je poklon Mustangu GT Fastbacku, s katerim je na ulicah San Francisca v legendarnem filmu produkcijske hiše Warner Bros pred 50 leti blestel Steve McQueen. Izjem­ni Mustang Bullitta si bo mogoče izbrati v barvi Shadow Black ali klasični Dark Highland Green, poganjal pa ga bo nadgrajeni in še bolj zmogljivi Fordov 5,0-litrski motor V8, ki bo predvidoma razvil kar 464 ‘konjskih moči’ in 526 njutonme­trov navora.