Ford je danes predstavil novi model KA+ – prvič tudi kot ‘crossover’ v različici KA+ Active. Uporabnike bo navdušil z večjim udobjem in priročnostjo ter številnejšimi tehnologijami za pomoč vozniku v primerjavi s predhodnikom, prav tako pa prinaša tudi izjemno oblikovanje notranjosti in zunanjosti.
Z obilico prostora za pet potnikov in prtljago razvajata novi različici KA+ in KA+ Active tudi s tehnologijami, kot so Fordov sistem za komunikacije, informacije in razvedrilo SYNC 3, brisalci s senzorjem za dež in samodejni vklop žarometov.
Za pogon novih modelov KA+ in KA+ Active je kupcem prvič na voljo več bencinskih in dizelskih motorjev, vključno s Fordovim novim prefinjenim in varčnim 1,2-litrskim trivaljnim bencinskim motorjem Ti-VCT (Twin independent Variable Camshaft Timing – dvojno neodvisno prilagodljivo krmiljenje odmične gredi) v različicah s 70 ali 85 KM in Fordovim dizelskim 1,5-litrskim motorjem TDCi s 95 KM, zasnovanim v skladu z željami voznikov, ki prevozijo večje razdalje.
Novi KA+ Active kompaktnemu petvratnemu modelu doda še robato oblikovano karoserijo, višje podvozje s posebno nastavitvijo, edinstveno oblikovanje sprednje maske, ekskluzivno notranjost in obsežnejšo standardno opremo višje ravni.
“Lani je Ford v Evropi prvič prodal več kot 200.000 športnih terencev, povpraševanje po SUV-jih in ‘crossoverjih’ pa ni bilo še nikoli tako izjemno. Naš novi Ford KA+ Active bo letos možnost nakupa ‘crossoverja’ zagotovil še večjemu številu kupcev, ki jih bo navdušil s prav posebno obliko in dovršenimi tehnologijami, sicer dostopnimi v veliko dražjih avtih,” je povedal Roelant de Waard, podpredsednik za trženje, prodajo in storitve pri Fordu Evropa.
“Od uvedbe v drugi polovici leta 2016 je Ford prodal več kot 61.000 modelov KA+, zdaj pa bodo imeli kupci še večjo izbiro s prvim dizelskim motorjem za varčnejšo in lahkotno enakomerno vožnjo ter povsem novimi bencinskimi pogoni, ki poskrbijo za večjo odzivnost v mestih, vsi pa izpolnjujejo najnovejše stroge zahteve emisijskih standardov.”
KA+ je kot prostoren, dobro opremljen majhen avto z izjemno vrednostjo glede na ceno ter varčno porabo in zabavno vozno dinamiko ob dostopni ceni uporabnike navdušil že ob uvedbi.
‘Crossover’ KA+ Active je naslednji v novi Fordovi paleti različic in bo sledil Fiesti Active, ki prihaja na trg v nadaljevanju letošnjega leta. Za modele Active je značilno oblikovanje s potezami športnih terencev, podvozje je višje, za zaščito in slog pa poskrbijo še dodatne obloge, vse to pa dopolnjujeta praktičnost kombilimuzine in zabavna vožnja, značilna za Ford.
Eleganten in dobro opremljen
Novi KA+ je na voljo v večih različicah ter seveda kot model Active, za vse pa je značilna visoko nameščena trapezoidna maska, veliki žarometi so zamaknjeni nazaj, kot veleva najsodobnejši Fordov oblikovalski jezik.
Nova mrežica pred hladilnikom ima kromirano obrobo, serijske meglenke in dnevne luči pa poudari značilen kromiran okrov v obliki črke C, ki ga povzema enako oblikovana obloga na obeh vogalih zadnjega odbijača. Preoblikovana sprednji in zadnji odbijač poskrbita za nov samozavestni videz.
KA+ Active ima za 23 milimetrov višje podvozje, poseben poudarek zunanjosti pa dajejo dodatne bočne zaščitne obloge in obloge blatnikov, edinstveno črno lakiranje zgornjega in spodnjega dela maske ter strešni nosilci za prevoz koles in druge športne opreme za aktivni življenjski slog.
Med ekskluzivne značilnosti modela KA+ Active sodijo tudi posebna 15-palčna platišča iz zlitine in bronasto rjava kovinska barva Canyon Ridge.
Armaturna plošča je oblazinjena z zanimivo zrnato prevleko, notranjost pa je odeta v trpežne in elegantne materiale z uglajeno temno ogleno barvno shemo. Območja, ki se jih uporabniki pogosto dotikajo, krasijo kromirani elementi, krom poudari tudi notranje kljuke, krmilne elemente sredinske konzole in prezračevalne šobe.
KA+ Active potnike ob vstopu pozdravi z oblogo pragov z reliefnim napisom Active ter unikatnim usnjenim oblazinjenjem volana s stikali za tempomat in šivi v rjavi barvi Sienna, ki je na voljo samo za različice Active. Sprednji in zadnji sedeži so oblazinjeni s posebnim blagom s progami v rjavi barvi Sienna in skladnimi šivi, talne obloge za vse vremenske pogoje pa ščitijo kabino in prtljažnik pred vlago in blatom.
Tehnologija za brezskrbnost
Nove tehnologije za udobje, priročnost in pomoč vozniku pomagajo zagotoviti še bolj sproščeno, prefinjeno in samozavestno vozno izkušnjo uporabnikom novih modelov KA+ in KA+ Active.
Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3 omogoča upravljanje zvočnega sistema in povezanih pametnih telefonov s preprostimi izgovorjenimi ukazi ali prek 6,5-palčnega barvnega zaslona na dotik, sistem pa je združljiv tudi z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™.
Preprostejšo in varnejšo vožnjo zagotavljajo tudi brisalci z zaznavanjem dežja, žarometi, ki se samodejno vklopijo, ko se zmrači, in Fordovo ogrevano vetrobransko steklo Quickclear za hitrejšo pot v službo ali na izlet v ledenih zimskih jutrih. V tem primeru bodo uporabniki veseli tudi možnosti izbire ogrevanja sprednjih sedežev, elektronske samodejne klimatske naprave in zadnjih parkirnih senzorjev.
Vsi modeli KA+ in KA+ Active so na voljo z obsežno paleto serijske opreme, ki vključuje tudi električni pomik stekel v sprednjih vratih in nastavljanje zunanjih ogledal, centralno zaklepanje z daljinskim upravljalnikom, pomoč pri speljevanju na strmini, omejevalnik hitrosti in sistem za dolivanje goriva Ford Easy Fuel. Za zagon motorja zadošča pritisk na gumb, v skladu z željami uporabnikov pa je zdaj poleg priročnega stikala za odpiranje prtljažnih vrat z voznikovega sedeža za preprostejši dostop do prtljažnika stikalo nameščeno tudi na prtljažna vrata.
Šest varnostnih blazin, elektronski nadzor stabilnosti in sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah varujejo potnike, na voljo pa je tudi tehnologija Ford MyKey, s katero lahko lastnik nastavi največjo hitrost in omeji glasnost zvočnega sistema ter prepreči izklop varnostnih funkcij, ko za volanom Forda KA+ sedijo mladi in neizkušeni vozniki.
V prostorni notranjosti lahko za dva metra visokim voznikom udobno sedi podobno velik potnik. Za večjo praktičnost in prevoz daljših predmetov je možno zadnje sedeže deljeno preklopiti v razmerju 60:40.
Možnost izbire
Novi KA+ in KA+ Active kupcem prvič zagotavljata izbiro pogonov, saj sta na voljo z varčnimi bencinskimi in dizelskimi motorji, skladnimi z najnovejšimi strogimi emisijskimi standardi Euro 6, dopolnjuje pa jih serijsko vgrajeni sistem Auto Start-Stop.
Fordov povsem novi 1,2-litrski trivaljni bencinski motor Ti-VCT ima enako temeljno arhitekturo kot 1,5-litrski motor EcoBoost z 200 KM v novi Ford Fiesti ST, ki bo naprodaj še letos, izpusti CO2 pa bodo predvidoma znašali 114 g/km.*
V primerjavi s predhodnikom, 1,2-litrskim bencinskim motorjem Duratec, razvije novi motor do 10 odstotkov večji navor v območju med 1000 in 3000 vrtljaji v minuti, za optimalno odzivnost pri vsakodnevnih vožnjah, za manjše stroške uporabe pa bo v celotnem obsegu vrtljajev poraba goriva zmanjšana za predvidoma štiri odstotke.
Trivaljna konfiguracija zmanjša trenje, ohišje in glava motorja iz aluminija zmanjšata maso, vse to pa prispeva k učinkovitejši porabi goriva.
Med naprednimi tehnologijami so tudi:
- Dvojno neodvisno prilagodljivo krmiljenje odmične gredi, ki omogoča neodvisno prilagajanje krmiljenja polnilnih in izpušnih ventilov za hitrejši odziv dušilne lopute, večji navor v spodnjem delu vrtljajev in učinkovitejšo porabo goriva
- Integriran izpušni kolektor za zmanjšanje izpustov z optimalnim ogrevanjem izpušnega sistema
- Dvostopenjska prilagodljiva oljna črpalka, diamantu podoben sloj na batih in zasnova primarnega pogona z jermenom v olju prispevajo k zmanjšanju trenja in varčnejši porabi
Povsem novi 1,2-litrski motor Ti-VCT zagotavlja večjo prefinjenost tudi z inovativno zasnovo zamika ročične gredi, ki izravnava delovanje trivaljnika brez uravnotežne gredi, optimalno tihim delovanjem sklopa ventilov in zvočno izolacijo, ki preprečuje vdor hrupa motorja v kabino.
KA+ in KA+ Active sta na voljo tudi s Fordovim 1,5-litrskim dizelskim motorjem TDCi s 95 KM. Izpusti CO2 bodo pri tem pogonu predvidoma znašali od 99 g/km, za lahkotno ‘križarjenje’ na dolgih vožnjah pa bo na voljo 215 Nm navora v območju med 1750 in 2500 vrtljaji v minuti.
Za prefinjeno delovanje je 1,5-litrski TDCi opremljen z optimalno zasnovo zgorevalne komore, turbopolnjenjem in dovršenim vbrizgavanjem goriva. Pametno regenerativno polnjenje poveča učinkovitost porabe goriva s selektivnim vklopom alternatorja in polnjenjem akumulatorja med vožnjo brez pospeševanja in med zaviranjem.
Pogone za modela KA+ in KA+ Active dopolnjuje novi Fordov petstopenjski ročni menjalnik z nizkim trenjem, ki zagotavlja izboljšano prestavljanje, večjo prefinjenost in varčnejšo porabo z ukrepi, kot so teflonski sloj na notranjih komponentah, ležaji z nizkim trenjem in sinhronizacija vzvratne prestave za lažje prestavljanje.
Zasnova za evropske voznike
Nova modela KA+ in KA+ Active omogočata dostop do Fordovega navdušujočega in cenjenega zabavnega značaja vožnje še večjemu številu uporabnikov. Podvozje je prilagojeno v skladu s pričakovanji evropskih voznikov in vključuje poseben sprednji pomožni okvir, komponente vzmetenja – vzmeti, blažilniki, zadnji vzvojni prečnik – pa so optimalno izbrane in nastavljene za evropske ceste. Izboljšana tesnila vrat, zvočna izolacija in aerodinamična oblika pomagajo zmanjšati prenos hrupa s ceste in zaradi zračnega upora v kabino.
KA+ Active ima širši kolotek, večja sprednja prečna vodila koles in unikatno nastavljen električni servovolan za optimalno vodenje ‘crossoverja’. Prilagojeni blažilniki so opremljeni s hidravličnim odbojnim zadržalom za udobnejšo vožnjo po grobih površinah, za večjo varnost pri prevozu tovora na strehi pa funkcija za aktivno preprečevanje prevračanja sodeluje s sistemom za elektronski nadzor stabilnosti.
Za boljšo zaščito v primeru trčenja je skoraj 50 odstotkov karoserije modela KA+ izdelano iz ojačenega jekla, vključno s tlemi, sprednjimi in zadnjimi vodili podvozja, stebrički oken, prečnikom sprednjega odbijača in prečniki vrat.
Novi KA+ in KA+ Active bosta v Evropi naprodaj v nadaljevanju letošnjega leta.
# # #
Android in Android Auto sta blagovni znamki podjetja Google Inc.
*Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni v pred začetkom prodaje.
Navedena poraba goriva, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO2 in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje.
Od 1. septembra 2017 se v skladu z zadnjo različico uredbe (EU) 2017/1151 za določena nova vozila uporablja homologacija s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lažja vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), ki je nov in bolj realistični preskusni postopek za merjenje porabe goriva in izpustov CO2. Od 1. septembra 2018 bo WLTP povsem zamenjal novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC), trenutni preskusni postopek. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.