TEKST Sebastjan Plevnjak, FOTO Ford
V avtomobilskem svetu se vsake toliko časa zgodijo nepričakovana presenečenja. Eno od zadnjih se imenuje Ford Focus.
Novi Focus oziroma njegova nova zgodba se je začela z belim listom papirja. Pozabljena je bila preteklost, tudi tiste stvari, ki so bile dokazano dobre. Zdaj, natančno 20 let pozneje, je novi Ford Focus nastal iz nič.
A brez skrbi, njegovi snovalci pravijo, da jim je uspelo narediti avto, kakršnega v vsej Fordovi zgodovini še ni bilo. Focus želi biti v svojem razredu najboljši tako po tehnološki plati, udobju, prostornosti kot vozni dinamiki.
In seveda – novi Focus bo po vzoru manjše Fieste na voljo v kar štirih različicah!
Ob že znani petvratni kombilimuzini in karavanu bo novi Focus na voljo v prestižni različici Vignale in kot Focus Active, s čimer bo poskrbljeno za tiste kupce, ki jih modni trend že vleče v razred križancev, a jih razum in želja po kakovostni vožnji še vedno držita med običajnimi osebnimi avtomobili.
Prav kupci so imeli pomembno vlogo pri nastanku novega Focusa. Upoštevane so bile izjave in želje morebitnih kupcev, zato bi za novega Focusa resnično lahko rekli, da je ljudski avtomobil.
Focus nastopa s povsem svežo in drugačno obliko, ki je do očesa prijazna, hkrati pa še nadpovprečno aerodinamična. Bo prvi svetovni Ford, ki bo stal na povsem novi platformi C2. Slednja bo z novim vzmetenjem, novim samodejnim menjalnikom in neštetimi varnostno-asistenčnimi sistemi zagotovilo za nadpovprečno vožnjo.
Avto navdušuje tudi v notranjosti, kjer ponuja več prostornosti, prežete z bolj kakovostnimi materiali in ergonomskimi rešitvami.
Hkrati bo novi Focus najnaprednejši Ford vseh časov. Nabor varnostno-asistenčnih sistemov bo nadpovprečen, z njimi bo vozniku ponujena udobna, ugodna in čim manj stresna voz¬niška izkušnja.
V naboru serijske ali dodatne opreme bo mogoče izbrati nekaj novosti, izmed katerih velja izpostaviti prilagodljiv tempomat, ki bo sodeloval z izboljšanim sistemom Start/Stop, s sistemom za prepoznavo prometnih znakov in sistemom za samodejno vožnjo po sredini voznega pasu. Posebna kamera bo nadzirala vožnjo in sporočala svoje ugotovitve žarometoma, ki se bosta znala prilagoditi za osvetlitev tudi v ovinek.
Poskrbljeno bo za tiste, ki jim parkiranje še vedno pomeni izzivom – sistem Active Park Assist 2 bo znal vse sam: izbrati prostor, prestavljati in vrteti volanski obroč.
Novi Focus bo prvi Fordov avto v Evropi, ki bo lahko opremljen s projicirnim (head-up) zaslonom, hkrati bo poseben sistem bedel nad voznikom in mu v kritičnih situacijah pomagal z vrtenjem volanskega obroča, da bi se izognil trčenju v počasi vozeče ali stoječe vozilo spredaj.
Focus bo vrhunski tudi z motorji. Bo namreč prvi avto, kjer bo mogoče izbrati pametni trivaljni motor z odklopom valjev, s tem bosta velikokrat nagrajeni Fordov litrski in večji 1,5-litrski trivaljni motor poskrbela za še varčnejšo vožnjo.
Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine pomlad 2018 >