Nova Ford Fiesta ST prvič v zgodovini ponuja mehansko delno zaporo diferenciala. Da so inženirji ideje z veliko žlico zajemali z dirk, dokazujejo še druge tehnične sladice, ki – to zagotavljamo – sploh ne redijo. Prej nasprotno, vabijo k športu in mišicam.
Šport je v genih tega novinca, zato ni treba daleč ali globoko kopati, da dosežete tehnike z dirkaškim pedigrejem. Te imajo dve glavni nalogi: zagotoviti poskočnost in nasmejati dinamičnega voznika. Zgolj 1,5-litrski trivaljnik EcoBoost zagotavlja kar 200 ‘konjev’, startni program omogoča odličen pospešek, podvozje pa po zaslugi patentiranih rešitev (vektorsko usmerjene sile pri vzmeteh) kar vabi v ovinke, saj je volanski sistem vrhunski in vožnja zato natančna.
Klasična mehanska delna zapora diferenciala priznane znamke Quaife kot dodatna oprema poskrbi za učinkovit prenos navora na podlago, izbira voznega programa (normalni, športni in dirkališče) pa omogoča, da se majhni mestni družinski avtomobil spremeni v dirkalnik. Samo z izbiro programa namreč vplivate na delovanje motorja, volanskega sistema in elektronska pomagala (stabilnostni sistem), ki mucka spremenijo v leva. Ali obratno, nedeljski dirkalnik čez teden namreč prav krotko uboga, ko dame vozijo svoje otroke v vrtec.
Zakaj so Fiesti ST tretje generacije namenili le tri valje, čeprav za njihovo telovadbo poskrbi turbopuhalo? Zato, ker kljub 200 ‘konjem’ zagotavlja nižjo maso in porabo, ki naj bi bila 11 odstotkov nižja kot pri prejšnji Fiesti ST200. Motor se zelo rad zavrti do 6.000 vrtljajev, največ navora (290 Nm!) pa zagotavlja med 1.600 in 4.000 vrtljaji. Od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 6,5 sekunde, največja hitrost pa znaša kar 232 kilometrov na uro.
Še kdo misli, da je trivaljnik podhranjen? Pa še nekaj besed o zvoku: v voznem programu Sport in Track Mode se ventil, ki je v bistvu mehanska aktivna regulacijska prepreka, povsem odpre, da Fiesta ST zarohni in preglasi voznikovo navdušeno vriskanje.
Pod 17-palčnimi (ali v dodatni ponudbi celo 18-palčnimi) aluminijastimi platišči se skrivajo 278-milimetrski dodatno hlajeni koluti spredaj in 253-milimetrski koluti zadaj, v notranjosti pa v serijski opremi najdete školjkaste sedeže, športni volanski obroč in SYNC 3, ki deluje prek 6,5-palčnega osrednjega zaslona.
Torej, avtomobil zanjo in zanj, vselej pa najraje v ovinkih.
Spoznajte Fiestino športno zgodovino >
Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine pomlad 2018 >