Avtomobil, ki poskrbi za večni voznikov nasmeh

22. maja 2018

Preganjali smo se s kraljico športnih malčkov.

Po južnofrancoskih gorskih cestah, kjer dirkači iščejo meje oprijema in se pišejo največje reli zgodbe, so se novinarji preganjali s kraljico športnih malčkov. Fiesta ST, opremljena z novim 1,5-litrskim trivaljnikom, ničesar ne prepušča naključju in s prepričljivimi voznimi lastnostmi še vedno odločno vlada svetu malih športnih avtomobilov.

Poudarki:

Novo generacijo Fieste ST poganja nov aluminijasti 1,5-litrski prisilno polnjeni trivaljnik s 147 kilovati in 290 njutonmetri navora.

Opcijski performance pack prinaša sprednjo mehansko delno zaporo diferenciala Quaife, izboljšane vzmeti v obliki ”banane” in sistem launch control.

Prvič so na voljo trije vozni profili – normal, sport in race track.

Motor v načinu normal po potrebi izključuje valj in s tem prihrani pri porabi goriva in izpustih.

Na voljo je v tri- in petvratni izvedenki.

Izpušni sistem ima aktivno zaklopko, ki izboljša zvok glede na vozne lastnosti.

Občutki z najboljšega vozniškega sedeža na svetu

Ko smo zgodaj zjutraj sedli za volan najmočnejše izvedenke iz Fiestine družine, ki šteje štiri člane (titanium, vignale, active in ST), smo s cmokom v grlu in nekaj strahu nervozno pričakovali, kaj nas bo čakalo. Izkušnje in predanost Fordovega oddelka Ford Performance so nam vlivale optimizem, a v današnjih časih nas je marsikateri nekoč odlični športni avtomobil pustil na cedilu zaradi globalizacijskih zahtev ter zmanjševanja motorjev.

Pravzaprav se je v mestu Tourrettes, v neposredni bližini medenega Cannesa, vendar pri nadmorski višini malce manj kot šesto metrov, hladno jutro začelo odlično. Skozi dvojni zaključek izpušne cevi se je zaslišal rezek zvok. V nosu vgrajenem trivaljniku ni ne duha ne sluha, 1,5-litrski motorček pa ima že na mestu ušesom zelo prijeten zvok. Kljub jutranji prometni konici, kjer je bila vožnja popolna za ogrevanje pnevmatik in motorja, je med prestavljanjem prestav prav prijetno pokalo iz izpušne cevi.

Poglej video >

Pravi značaj pokaže na robu oprijema

Vedno, ko proizvajalec vozil predstavi novo generacijo majhne športne rakete, se vsi sprašujejo, kako se spoprime s pritiskom in zoperstavi največjim tekmecem. Pred Fiesto ST je bila težka naloga – ostati najboljši vozniški avtomobil na svetu. Inženirji športnega oddelka Ford Performance so zato pljunili v roke in za 20 kilogramov težjo, vendar dimenzijsko večjo in bistveno bolje opremljeno prvakinjo dobro pripravili na spopad.

Največ dela so seveda storili pri podvozju. Po stotinah prevoženih zavojev, serpentin in kombinacijah S smo spoznali, da je Fiesta ST postala bolj resna. Kaj to pomeni v praksi? Pri polnem napadu na Napoleonovo cesto je bistveno hitrejša kot njena predhodnica, a hkrati tudi manj igriva. Zadek je ubogljiv kot najbolj poslušen vojak, mehanska zapora diferenciala lepo razporeja sile in občutek na volanu je impresiven.

Zaradi tršega zadnjega diferenciala je karoserija za osem odstotkov bolj toga, kar se kaže tudi pri tem, da ljubljenka vozniških src v ozkih zavojih zelo rada dvigne zadnjo tačko. Kljub temu, da gre za avtomobil s pogonom na sprednji kolesni par smo, z novinarskim kolegom spoznali, da je Fiesta ST odlično uravnotežen avtomobil – prav lepo so se segrele tudi zadnje pnevmatike, kar je pri taki vrsti avtomobila lahko velikokrat težava, saj ponujajo mehanski oprijem le sprednje pnevmatike, zadnje pa se znajo ob tem ”šlepati”.

 

Inovacije, s katerimi je korak pred tekmeci

Vzmeti v obliki t. i. banane so ukrojene za boljšo vektorsko usmeritev sil in zagotavljajo ostrejšo vožnjo v ovinek in večjo odzivnost.

Prvič je za doplačilo na voljo mehanski diferencial Quaife z omejenim zdrsom (LSD), ki pomaga zagotoviti najboljši oprijem pri vožnji skozi ovinke. Skupaj z izboljšanim nadzorom vektorjev navora, ki pri vožnji skozi ovinek z zaviranjem notranjega sprednjega kolesa izboljša lego na cesti in zmanjša podkrmiljenje.

1,5-litrski motor EcoBoost lahko ob normalnem načinu izklopi delovanje valja. Ta tehnologija samodejno prekine dovod goriva in delovanje ventilov enega od valjev, če vožnja ne zahteva vse zmogljivosti, na primer pri vožnji z enakomerno hitrostjo oziroma “križarjenju” brez obremenitev motorja. Sistem omogoča izklop in ponovni vklop valja v 14 milisekundah, kar je 20-krat hitreje, kot traja, da pomežiknemo.

Povsem iz aluminija izdelani motor je opremljen z vgrajenim izpušnim kolektorjem. Tehnologija z aktivnim izpušnim ventilom pa še dodatno potencira športni značaj avtomobila.

Sistem vzmetenja spredaj uporablja dvocevne blažilnike Tenneco, zadaj pa enocevne blažilnike s tehnologijo ventila RC1 za blaženje, odvisno od frekvence, kar omogoča izboljšan nadzor karoserije ob ohranjanju prefinjene vožnje pri visokih hitrostih. Vzvojna togost zadnjega vzvojnega prečnika je s 1400 Nm/stopinjo največja med vsemi modeli iz palete Ford Performance.

Preberi celoten prispevek >

 

Vir: Siol.net