Fordova analiza najnovejših podatkov o registracijah novih lahkih vozil po vsem svetu, ki jih zbira agencija IHS Markit, kaže, da so v letu 2017 skupno registrirali 125.809 Mustangov. Ti podatki, zbrani iz vladnih in drugih virov, zajemajo 95 odstotkov globalne prodaje novih vozil v več kot 80 državah in uvrščajo Mustanga pred vse druge tekmece med športnimi kupeji.
“Svet je zaljubljen v Mustanga,” pravi Erich Merkle, Fordov prodajni analitik. “Mustang je legenda, ki predstavlja najboljše ameriško oblikovanje, zmogljivost in svobodo z nezgrešljivim značajem ter privlači navdušence nad avtomobili ne glede na njihovo poštno številko.”
Od skoraj 126.000 Mustangov, ki so jih registrirali po svetu, je Ford zabeležil 81.866 prodanih modelov z iskrim konjičem v ZDA, kjer jih tudi izdelujejo, kar pomeni, da nekaj več kot tretjino vseh Mustangov prodajo v drugih državah uvoznicah.
Po Fordovih lastnih podatkih* so lani v Evropi prodali 13.100 Mustangov in na 13 evropskih trgih, vključno z Veliko Britanijo in Španijo, prehiteli Porscheja 911. Največ Mustangov so v letu 2017 prodali v Nemčiji (5742), Veliki Britaniji (2211), Franciji (942), Belgiji (900) in na Švedskem (512).
Povpraševanje je izjemno veliko tudi na Kitajskem, kjer je bil Mustang s 7125 registracijami najbolje prodajani športni kupe lanskega leta.
Od začetka globalnega izvoza v letu 2015 so do konca decembra 2017 po vsem svetu prodali 418.000 Fordov Mustangov. Globalno najbolj priljubljena različica je Mustang GT s 5,0-litrskim motorjem V8.
V Evropi je Ford od leta 2015 do konca marca 2018* prodal 35.000 Mustangov, v nadaljevanju letošnjega leta pa na trg prihaja novi Ford Mustang s še bolj športno oblikovano zunanjostjo, prestižnejšo notranjostjo z na otip mehkimi materiali in 12-palčno digitalno instrumentno ploščo. Za pogon je na voljo tudi izpopolnjeni Fordov 5,0-litrski motor V8 s 450 KM in 10-stopenjskim avtomatskim menjalnikom, ki iz mirovanja do 100 km/h pospeši v 4,3 sekunde; njegova poraba znaša 12,1 l/100 km, izpusti CO2 pa 270 g/km.**
Med naprednimi tehnologijami za vožnjo so tudi prilagodljivo vzmetenje MagneRide®, možnost izbire voznih načinov in novi športni izpušni sistem z aktivnim ventilom, ki je za zgodnje jutranje ali pozne nočne vožnje na voljo tudi z inovativnim ‘dobrososedskim’ načinom. Novost v ponudbi tehnologij za pomoč vozniku sta pomoč za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in pomoč pri ohranjanju voznega pasu.
Poleg tega se bo v počastitev 50-letnice slavnega filma junija začela proizvodnja posebne različice za Evropo: prihaja Ford Mustang Bullitt.
Mustanga Bullitta, ki je na voljo v barvi Shadow Black ali klasični Dark Highland Green, poganja nadgrajeni Fordov 5,0-litrski motor V8, ki bo predvidoma razvil 464 KM in 529 Nm navora.*** Nova tehnologija za uskladitev s številom vrtljajev bo s kratkotrajnim hitrim odpiranjem dušilne lopute (‘med-plin’ oziroma ‘blip’, kot pravijo Američani) zmogljivega motorja V8 poskrbela za še bolj uglajeno in hitrejše prestavljanje v nižjo prestavo s šetstopenjskim ročnim menjalnikom. Za glasbeno spremljavo bo serijsko vgrajen vrhunski zvočni sistem B&O PLAY z močjo 1000 vatov in 12 odličnimi zvočniki.
Po definiciji agencije IHS Markit sodijo med športne kupeje dvovratna vozila in kabrioleti.
# # #
MagneRide je blagovna znamka skupine BWI Group.
*Med 20 evropskih trgov (Euro 20) sodijo: Avstrija, Belgija, Češka republika, Danska, Finska, Francija, Grčija, Irska, Italija, Madžarska, Nemčija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Romunija, Španija, Švedska, Švica in Velika Britanija.
**Navedena poraba goriva, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO2 in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje.
Od 1. septembra 2017 se v skladu z zadnjo različico uredbe (EU) 2017/1151 za določena nova vozila uporablja homologacija s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), ki je nov in bolj realistični preskusni postopek za merjenje porabe goriva in izpustov CO2. Od 1. septembra 2018 bo WLTP povsem zamenjal novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC), trenutni preskusni postopek. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.
***Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje.