[Dnevnik.si]
Ni treba biti jedrski fizik, da bi ugotovil, da se v vsakdanjem življenju večkrat najbolje izide tisto, kar je na prvi pogled tudi najenostavnejše. Je že tako, da nam včasih ustreza tudi enostavna matematika, s katero si lahko izračunate marsikaj, tudi počutje. Pri avtomobilih je enako. Prezahtevnost uporabe je včasih lahko velika ovira na poti do uspeha, zato so uporabniki že zdavnaj dojeli, da je malenkost manj lahko tudi veliko več. Seatova Ibiza in Fordova Fiesta sta prav takšna primera, ki želita ob vsej sodobni tehnologiji ostati še vedno ljudska avtomobila. Z novima generacijama jima je to ponovno uspelo, vse skupaj so vseeno nadgradili s kančkom soli, ki dodatno začini njuno vsakodnevno uporabo.
Začnimo pri Ibizi. Seat je z novo generacijo postavil na kolesa avtomobil, ki v vsem prekaša predhodnika. Kar ni bila lahka naloga, saj je že prejšnja generacija ponujala vse in še malo več, uporabnik in uporabnice pa so znali ceniti tako sodobno tehnologijo kot enostavnost uporabe. A glej ga zlomka, zdaj je Ibiza s svojimi dobrimi 4 metri (4,06) dolžine postala že pravi avtomobil, ki ni nujno le »ženski«, še manj pa »mestni«. Podobno lahko trdimo za fiesto, pri kateri so se stvari vseeno lotili na malce drugačen način. Fordov adut namreč še bolj stavi na dinamiko, videz, mladostnost, s čimer so avtomobil bolj približali mlajšim voznikom in voznicam. A ima ob podobni dolžini (4,04 metra) manj prostora v prtljažniku – ta ima namreč prostornino 292 litrov, medtem ko nekoliko zrelejša in bolj umirjena Ibiza premore 355 prtljažnih litrov. Zaradi tega tudi dejansko merita na različne kupce, saj Ibiza s svojim udobjem in prostornostjo ponuja odličen kompromis med mestnim okretnim avtomobilom in prevoznim sredstvom, ki se ne ustraši niti malce zahtevnejših družinskih nalog.
Oblikovno je namreč precej bolj oglata, marsikdo bi rekel, da v primerjavi s Fiesto tudi dolgočasnejša, a videz vara. Ravno ta njena oblika ji daje prednost, ki si jo je privozila tudi v tem primerjalnem preskusu. Kot avtomobil namreč deluje bolj uporabno, suvereno, bolje sklepa kompromise tam, kjer jih vozniki in voznice pričakujejo. Enako velja za notranjost, ki je pri španski kandidatki enostavnejša, a je zato ergonomija tista, ki zna pritegniti. Fiesta je bolj razigrana, bolj oblikovno domiselna, žal pa predvsem položaj za volanom v njej ni vedno tak, kot bi si ga voznik ali voznica želela.
Sklep: Vsestranska Ibiza, razigrana Fiesta
Ibiza: zmagovalka. Njena pojava sicer ni tista, ki bi odločala, zato pa ponuja vse in še malo več. Sodobna zasnova, razumljiva mehanika, solidna ergonomija in odličen motor jo naredijo za vsestransko favoritinjo z nadarjenostjo za opravljanje različnih nalog. Vsestranski avtomobil z družinskimi talenti, pri katerem na koncu svoje pove tudi bolj ugodna cena.
Fiesta: sveža novinka, ki nadaljuje uspešno zgodbo predhodnice. Je bolj razigrana, a vseeno toliko drugačna, da zahteva nekaj več pozornosti. Motor ni najbolj živahen, a zadostuje, prav tako ni nujno, da se odločite za dražji paket opreme Titanium. Na voljo imajo namreč tudi zadovoljivo bogate in cenejše pakete opreme.
Menjalnik – ta žal premore le pet prestav, bi se mu pa v kombinaciji s testnim motorjem šesta še kako prilegla – je pri Ibizi natančen in nezahteven, v Fiesti pa je občutek pri prestavljanju vseeno malce drugačen, mehkejši. Kdor ima torej raje »klik« prestavljanje, bo bolj domač z Ibizinim menjalnikom, šest prestav v Fiesti pa utegne izkoristiti tudi vse, kar ponuja litrski bencinski motor. Ta v Fordu zmore okroglih 100 konjičev (74 kilovatov), ki znajo biti tudi dovolj poskočni (pospešek do stotice denimo znaša 10,5 sekunde), sicer pa je to sodoben trivaljnik, ki se zadovolji tudi s 5,7 litra goriva na 100 kilometrov. A pozor, Ibiza je tukaj le na papirju v podrejeni vlogi. Tudi ta avtomobil poganja enolitrski bencinski trivaljnik (pri obeh se njuno »poreklo« seveda tudi sliši, ni pa moteče), 5 konjičev manj (skupno 95 KM/70 kW) kot pri Fordu pa se v praksi ne pozna. Nasprotno, deluje celo živahnejši (do stotice pospeši v 10,4 sekunde) in Ibizo spremeni v poskočno sopotnico na cesti, ki zna biti celo malce varčnejša. Na preskusu nam je tako porabila 5,4 litra griva na 100 kilometrov.
Svoje poglavje je nato oprema. Oba sta napolnjena z vsem, kar voznik danes potrebuje tako z vidika varnosti kot tudi udobja, Fiesta s paketom titanium trka že na vrata v višje nadstropje. Medtem ko Ibiza z opremo style premore vso varnostno elektroniko (ABS, ESP, zračne blazine in zavese), potovalni računalnik, klimatsko napravo, električni pomik stekel in ogledal ter samodejno zaviranje v sili, ima Fiestin Titanium še pametni tempomat, opozorilo za menjavo pasu, pomoč pri vzdrževanju smeri in zadnje parkirne senzorje. Od tod tudi del razlike v ceni treh tisočakov (17.320:14.315). Pri Ibizi je doplačilo za pametni tempomat 211 evrov, za parkirne senzorje pa 287 evrov. Velja omeniti tudi, da Ford ponuja 1800 evrov popusta, Seatov v višini 1000 evrov je na voljo ob njihovem financiranju.
Vir: Dnevnik.si