V Fordovem brazilskem oddelku za težka tovorna vozila so razvili inovativno tehnologijo, ki bo voznikom tovornjakov pomagala, da bodo vozili varneje in se bodo izognili običajni neprijetnost na dolgih vožnjah: utrujenosti. Varna kapa se na prvi pogled ne razlikuje od običajnega pokrivala, a je opremljena s tipali, ki spremljajo premike voznikove glave, in uporabnika opozori, če zazna utrujenost ali zaspanost za volanom.
Za opozorilo poskrbijo tri vrste signalov: tresljaji, zvok in utripanje lučke, ki voznika opozorijo, da med vožnjo potrebuje premor. Prvi korak pri ustvarjanju pripomočka je bila raziskava, s katero so raziskovali premike voznikov tovornjakov pri opravljanju vsakdanjih delovnih rutin in premike, ki so kazali na utrujenost. To zbirko podatkov so nato prenesli v osrednji procesor kape, ki deluje v povezavi z merilnikom pospeškov in žiroskopom ter prepoznave različne vrste premikov.
Novost so predstavili v sklopu slovesnosti ob 60-letnici proizvodnje Fordovih tovornih vozil v Braziliji ter tako dokazali živahnost inovativnega duha znamke in stalna vlaganja v raziskovanja, osredotočena na varnost v prometu tudi pri več tisoč profesionalnih voznikih, ki z vsakodnevnimi vožnjami pomembno prispevajo h gospodarstvu države.
“Ford se je kot prvo avtomobilsko podjetje lotil razvoja prenosne naprave, ki lahko voznikom med vožnjo pomaga preprečiti prometne nezgode. Na ta način smo našo zavezo razvoja vgrajenih tehnologij nadgradili z dodatnimi napravami, ki ob osredotočenosti na varnost kot prioriteto naših tehnoloških vlaganj olajšajo delo in življenje voznikov”, je povedal Lyle Watters, predsednik Forda Južna Amerika.
Ford je z izbrano skupino voznikov, ki so v dejanskih pogojih prevozili več kot pet tisoč kilometrov, osem mesecev testiral ‘varno kapo’. Predstavili so jo tudi strokovnjakom za varnost v prometu in raziskovalcem spanja, ti pa so potrdili njen potencial za preprečevanje prometnih nezgod.
Prototip je še v fazi testiranja, nato bo sledilo patentiranje in pridobivanje certifikatov. Kratkoročni in srednjeročni načrti za serijsko proizvodnjo in prodajo še niso znani. Ford je pokazal pripravljenost, da za hitrejši razvoj in hiter prihod na trg tehnologijo deli s partnerji in strankami.
Profil voznikov tovornjakov
Brazilska državna prometna konfederacija je leta 2016 izvedla raziskavo, v kateri so sodelovali vozniki tovornjakov. Pokazala je, da je po mnenju več kot 60 % profesionalnih voznikov njihova dejavnost nevarna. Vsak mesec prevozijo približno 10 tisoč kilometrov in 45 % jih je povedalo, da so jim – predvsem na bencinskih črpalkah – že ponujali kakšno od nelegalnih drog ali substanc. Poleg tega jih je bilo v zadnjih nekaj letih več kot 11 % udeleženih v vsaj eni prometni nezgodi.
Ti podatki kažejo, da je v tej dejavnosti prisotna zelo visoka raven stresa, ‘varna kapa’ pa ima resnično potencial, da voznikom zagotovi varnejšo vožnjo. Glede na ugotovitve raziskave je povprečna starost profesionalnih voznikov 44 let, svoje delo pa v povprečju opravljajo že 18 let. Povprečna starost tovornjakov, s katerimi vozijo, je skoraj 14 let.
Med drugimi težavami, s katerimi se srečujejo, so visoki stroški za gorivo (46,4 %), nizka cena transporta (40,1 %) in nevarnost, da jih oropajo (37,6 %). Kot pozitivne plati svojega dela navajajo odkrivanje novih krajev (47 %) in spoznavanje novih ljudi (33 %).