Tihi zagon v novem Mustangu

05. oktobra 2017

Vozniki lahko zdaj načrtujejo, kdaj naj njihov športni avto rohni - in kdaj naj prede -, da ne bodo nikoli motili sosedov

Za nekatere za začetek dneva ni lepšega zvoka od zagona prefinjeno uglašenega motorja v športnem avtomobilu. Drugi, na primer sosedje Fordovega uslužbenca Steva von Foersterja, v tem primeru pokličejo policijo in zahtevajo, naj prekine ta hrup.

Prav ta scenarij ima zasluge za idejo o ‘dobrososedskem načinu’, ki voznikom novega Forda Mustanga omogoča, da si privoščijo neomejeno glasno rohnenje, ko s tem ne motijo nikogar, za prijateljske odnose z družinami v okolici pa ga lahko ustrezno utišajo.

“Obožujem zvok motorja V8, a je lahko res glasen in razumem, da lahko moti druge prebivalce v soseski. Pomislil sem, da bi moral biti na voljo način za večji nadzor nad zvokom motorja,” je povedal von Foerster, nekdanji inženir in sedanji vodja Fordove ekipe za uporabniško izkušnjo in razvoj izdelkov v ZDA.

Po ugotovitvah nove ankete Ranker.com sodi glasno priganjanje motorja v visoke vrtljaje med najbolj moteče vrste hrupa, ki ga povzročajo sosedje, druge običajne nadloge pa so hrup orodja, pasji lajež in vaje glasbenih skupin. Bolj zaničevano je samo še zgodnje jutranje košenje trate.

Nekateri športni avtomobili so že opremljeni z aktivnimi izpušnimi sistemi, ki jih je mogoče vklopiti in izklopiti, Mustangov ‘dobrososedski način’ ali tihi zagon pa pri tem prvič omogoča tudi načrtovanje časa. Kakšen zvok želijo ob kateri uri lahko vozniki izberejo s pomočjo menija med instrumenti. Tako lahko na primer med 20h zvečer in 7h zjutraj načrtujejo zagon motorja brez rohnenja, da ne bodo motili miru.

Tako novi način tihega izpušnega sistema kot funkcija za tihi zagon bosta del športnega izpušnega sistema z aktivnim ventilom v novem Mustangu, ki stopnjo decibelov izpušnega sistema samodejno prilagaja različnim voznim načinom – od načinov Normal in Sports do načina Track, ki rohni z osupljivimi 82 decibeli.

“Zvoki z glasnostjo od 80 decibelov navzgor lahko zelo motijo ljudi; med napravami z najbolj zoprnimi zvoki krepko nad to mejo sta tudi mlinček za kavo in kosilnica,” je povedal Matt Flis, inženir oddelka za razvoj Fordovih izpušnih sistemov. “Z aktiviranim tihim zagonom se stopnja glasnosti novega Mustanga GT zniža za približno 10 decibelov na znosno raven 72 decibelov.”

Ford je od začetka prodaje v začetku leta 2015, ko je bil ta legendarni športni avtomobil v svoji 50-letni zgodovini prvič uradno na voljo v tem delu sveta, prodal skoraj 30.000 Mustangov. Še bolj aerodinamičen, hitrejši in tehnološko naprednejši novi Ford Mustang za Evropo prinaša športno oblikovanje, dovršen motor in nadgradnjo vzmetenja ter napredne sisteme za pomoč vozniku.