Prvi električar – Florjan Rus

10. oktobra 2017

V M-Sportu blesti tudi slovenski inženir.

TEKST IN FOTO Gregor Pavšič

K vsaki zmagi, osvojeni točki in dobljeni hitrostni preizkušnji na relijih svetovnega prvenstva je letos pri M-Sportu svoj delež prispeval tudi slovenski inženir Florjan Rus.

Čeprav so pri uspehih na reliju pod žarometi predvsem dirkači, je to moštveni šport in vsako šampionsko moštvo je uspešno le toliko, kot je trden njen najšibkejši člen. K uspehom moštva M-Sport, ki na svetovnem prvenstvu v reliju blesti s Fordom Fiesto WRC, je letos pomemben delež prispeval tudi Slovenec Florjan Rus.

Kot sovoznik je bil pred leti državni prvak Slovenije v reliju, kot inženir elektrotehnike pa se je lani poleti prijavil za razpisano službo v družbi Malcolma Wilsona. Pred dobrim letom se je v angleški Cockermouth najprej podal na enotedenski preizkus, tam pa je nato ostal vse do danes.

»Prejšnji prvi električar ekipe je odšel v formulo ena, zato se je to mesto sprostilo in ponudili so ga meni. Sprejel sem ga z odprtimi rokami. Seveda ni bilo enostavno. Lani jeseni so moji prihodnji sodelavci razvijali dirkalnik nove generacije WRC. Poslali so me že na prva testiranja, da tudi sam spoznam dirkalnik in vse njegove še tako majhne sestavne dele. Z vsakim testom in relijem sem ga bolje spoznal in tudi delo opravljal bolj rutinsko,« selitev v M-Sport opisuje Rus, ki je z moštvom letos obiskal vse relije svetovnega prvenstva. S sabo nosi ducat škatel z različno elektronsko opremo, ki je lahko vredna tudi pol milijona evrov.

S to opremo skrbi, da delujejo vse elektronske naprave v moštvu. Vse, kar ima žice in se lahko pokvari, je Rusova skrb. To so lahko senzorji – Fiesta WRC jih ima na relijih 150, na testih pa še precej več – snemalne naprave, napeljave, konzole v dirkalnikih, prestavni mehanizmi in podobno. Naučil se je dela z elektronskimi napravami v specialkah, kot so dirkalniki WRC, prav tako zna članom moštva zamenjati razbita stekla na telefonu. Nepogrešljiva je tudi analiza podatkov iz senzorjev.

Delo je zelo raznovrstno in nepredvidljivo. Zahteva veliko predanosti in prilagodljivosti, a tudi daje nazaj izjemne občutke po zmagoslavju in dokazu moštvenega duha. Takrat se veselijo vsi, od voznika do Wilsona in do zadnjega mehanika. Vsak pri sebi dobro ve, da je prispeval svoj delček v celotni mozaik, ki ga avtomobilski šport na najvišji tekmovalni ravni zahteva.

Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine jesen 2017 >

Prelistaj aktualno številko revije Ford Magazine >