[Citymagazine.si]
Novo Fordovo Fiesto nam je uspelo spoznati na slovenskih cestah o okviru mednarodne predstavitve novih modelov novinarjem iz širne Evrope. Ford se je namreč odločil, da avto temu zahtevnemu občinstvu pokaže prav v naši lepi državi. In na to smo ponosni.
Ford Fiesta velja za Fordov najbolj prodajani model na evropskih tleh, saj so jo izdelali v kar 18 milijonih primerkov. Tokrat je pred nami že njena sedma generacija, ki to 41-letno damo (Ford Fiesta je bila namreč prvič predstavljena davnega leta 1976) naredi izjemno mladostno in agilno. A ne le to! Pri Fordu trdijo, da gre za najbolj tehnološko napreden avtomobil v segmentu, ki v današnjih časih posledično pomeni tudi velik doprinos k varnosti potnikov. Na voljo bo v štirih različicah, od najprestižnejše Vignale z vrhunsko opremo in storitvami, do elegantnejših Titanium in Active, do športe ST-Line ter najbolj zmogljive ST, ki prihaja prihodnje leto.
Rojena za slovenske ceste
Na slovenskih cestah smo dodobra preizkusili vozne lastnosti nove Ford Fieste, ki še vedno ostaja pregovorno odlična in v svojem razredu praktično nepremagljiva. To pomeni, da so njene vozne lastnosti bile in ostajajo zapisane kot vzorne in po meri tistih voznikov, ki radi svoj avtomobil včasih preganjajo nad mejami fizikalnih sposobnosti. To pa ne pomeni, da se na račun vozne dinamike v Ford Fiesti odrekate udobju. Ta je v novi generaciji še na višjem nivoju kot v prejšnji. Vse je tišje in na nek način bolj uglajeno in uravnoteženo. Nova Ford Fiesta se občutno bolje od prejšnje generacije pelje na avtocesti, ker so inženirji pričarali občutek veliko večjega avtomobila. To ji štejemo v poseben plus. Njena vozna dinamika več kot prepriča. In zdi se, da je kot rojena za slovenske ceste.
Tehnologije za vašo varnost
Pri Fordu trdijo, da je Fiesta tehnološko najbolj napreden avtomobil svojega segmenta in posledično najnaprednejši mali avtomobil na svetu. Elektronska »pamet« Fieste skriva kar 15 različnih tehnologij za pomoč vozniku pri vožnji. In tudi zaradi tega je Fiesta praktično neprekosljiva v svojem segmentu. Dve kameri in 12 ultrazvočnih senzorjev, ki nadzorujejo 360 stopinj okoli vozila in preverjajo cesto pred vozilom kar do razdalje 130 metrov. V praksi to pomeni, da je Fiesta sposobna prepoznati pešca, oddaljenega 130 metrov, voznika nanj opozoriti in sama preprečiti najhujše. Poleg navedenega so tu še prilagodljivi tempomat, nastavljivi omejevalnik hitrosti, sistem informacij o mrtvih kotih, navedba razdalje, nadzor voznikove zbranosti, pomoč pri ohranjanju voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, pametni žarometi, sistem z opozorilom na prečni promet za vozilom ter nepogrešljiv sistem za klic v sili. Vse našteto je na začetku septembra novi Fiesti pri neodvisni organizaciji za preizkusna trčenja Euro NCAP zagotovilo pet zvezdic, najvišjo možno oceno za varnost.
Vrhunski zvok z B&O Play
Če iščete avtomobil, v katerem boste zvok doživeli na prav poseben način, in ste avdiofil, potem ste našli svoj naslednji avtomobil. Ford je namreč vselej velik poudarek dal prav temu segmentu in z novo Ford Fisto presegel naša pričakovanja. K sodelovanju so povabili Bang&Olufsen in rezultat je popoln prostorski zvok iz kar 10 zvočnikov, ki skupaj premorejo več kot 675 vatov. Nizkotonca so pospravili na mesto, kjer se navadno skriva rezervna pnevmatika, osrednji srednjetonski zvočnik pa na vrh armaturne plošče. Rezultati, ki so jih dobili s testiranjem in predvajanjem več kot 5000 pesmi, je izjemen. Sistem B&O Play, narejen posebej za novo Fiesto, je povezan s Fordovim uporabniškim vmesnikom SYNC 3, ki ga upravljamo na do 8-palčnem zaslonu na dotik. Sistem je obenem povezljiv tudi s pametnimi napravami prek Apple CarPlay in Android Auto.
Predani obstojnosti
Mogoče ne tako nepomembna informacija, ampak pri Fordu posebno pozornost namenjajo obstojnosti uporabljenih materialov v kabini. To pomeni, da so materiale, uporabljene v avtomobilu, testirali na vse mogoče načine. Tako je robotska zadnjica na sedeže sedla kar 25.000-krat, da bi preverila in dokazala njihovo vzdržljivost. Blazine sedeža so orale prestati 60.000 testnih ciklov, da bi bila zagotovljena odpornost na obrabo, preverili pa so tudi prožnost in udobje materiala sedežev po 24 urah pri –30 stopinjah Celzija. Prav tako so testirali obstojnost usnja na volanskem obroču in mu zagotovili obstojnost na visoki ravni. Vse z namenom, da bi Fiesta dolgo časa ostala takšna kot prvi dan. In preskok v kakovosti je zares izjemen; tu je takoj opazna tudi razlika s prejšnjo generacijo.
Ford Fiesta je očarala mimoidoče in nas navduševala med vijuganjem po slovenskih cestah. V salonih si jo že lahko ogledate ter celo preizkusite v živo in seveda izberete svojo.
Vir: Citymagazine.si