Povsem novi Ford Fiesti je neodvisna organizacija za preskusna trčenja Euro NCAP podelila pet zvezdic, najvišjo možno oceno za varnost.
Fiesta – tehnološko najnaprednejši majhen avto, ki je naprodaj v Evropi – je opremljena z dovršenimi možnostmi, ki pomagajo preprečiti trčenje ali zmanjšajo njegove posledice tako za potnike v vozilu kot za pešce, med njimi pa je tudi izboljšana različica Fordove pomoči za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev, ki prvič pomaga preprečiti trčenje tudi ponoči.
Euro NCAP je Fiesti podelil najvišjo oceno tako za zaščito odraslih potnikov (87 odstotkov) kot za zaščito otrok (84 odstotkov) v vozilu. Fiesta je dosegla maksimalen rezultat pri testih, ki so namenjeni preverjanju zaščite pri bočnem trčenju med dvema voziloma, in se je odlično odrezala tudi pri preskusih s čelnim trčenjem in bočnim trčenjem v drog, saj nudi visoko raven zaščite za vse potnike v vozilu in varuje pred poškodbami tilnika zaradi nihanja.
V poročilu organizacije Euro NCAP so izpostavili in pohvalili tehnologije za pomoč vozniku, vključno z nastavljivim omejevalnikom hitrosti in pomočjo pri ohranjanju voznega pasu, prav tako pa tudi zategovalnike in omejevalnike obremenitve varnostnega pasu – doslej so varovali samo voznika in sovoznika, zdaj pa so prvič na voljo tudi na zadnjih sedežih – ter stransko zaščito glave, prsnega koša in bokov, ki jo nudi varnostna blazina sprednjega sedeža.
“Najnovejši standardi Euro NCAP so strožji kot doslej, poseben poudarek pa je namenjen tudi tehnologijam, ki lahko vozniku pomagajo preprečiti trčenje,” pravi Joe Bakaj, podpredsednik razvoja izdelkov pri Fordu Evropa. “Če začne vozilo zapuščati svoj vozni pas, ga lahko sistem pomaga usmeriti nazaj, prav tako lahko Fiesta za varnejšo vožnjo nadzira cesto pred sabo vse do dolžine nogometnega igrišča – tako vozniku pomaga, da pravočasno zazna nevarnosti in se jim izogne.”
Za večjo čvrstost ključnih območij – mednje sodi tudi zgornji del srednjega bočnega stebrička, ki z novo konfiguracijo v obliki črke T v primeru bočnega trčenja energijo učinkoviteje prenese na streho – so za izdelavo karoserije nove Fieste uporabili 36 odstotkov več borovega jekla.
Za zaščito potnikov v primeru bočnega trčenja je bila spremenjena tudi oblika preseka vrat, pri obeh različicah – s tremi in s petimi vrati – pa so zdaj v vratih tlačni senzorji, ki že nekaj milisekund prej omogočijo aktiviranje zadrževalnih sistemov. Mehansko aktiviranje zaklepnega jezička pomaga preprečiti zdrs voznikovega varnostnega pasu.
Nova Fiesta je prvi Ford v Evropi, pri katerem so uporabili računalniške simulacije preskusnih trčenj celotnega vozila z novo metodo Finite Element Analysis. Tehnologija natančno predvidi, kako se bo oprema za zaščito od varnostnih blazin do strukture karoserije v primeru trčenja odzvala na dejanske sile in pred njimi zavarovala potnike, zato omogoča učinkovito optimizacijo varnostnih sistemov.
Napredne tehnologije za pomoč vozniku uporabljajo dve kameri, tri radarje in 12 ultrazvočnih senzorjev, ki skupaj nadzirajo območje v krogu 360 stopinj ob vozilu in preverjajo cesto do 130 metrov pred vozilom – med njimi so aktivni parkirni pomočnik s pravokotnim parkiranjem, prilagodljivi tempomat, samodejni preklop dolgih luči, sistem informacij o mrtvih kotih, opozarjanje na prečni promet za vozilom, prikaz razdalje, nadzor voznikove zbranosti, opozarjanje na nevarnost naleta, opozarjanje na ohranjanje voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov.
V Fordovi ponudbi je 11 modelov s petimi zvezdicami Euro NCAP za varnost: B-MAX, Edge, Fiesta, Focus, Galaxy, Kuga, Mondeo, Ranger, S-MAX, Tourneo Courier ter Transit in Tourneo Custom.
Povsem nova Fiesta je že naprodaj v Evropi, kupci pa lahko izbirajo med številnimi različicami, vključno z elegantno Fiesto Titanium, športno Fiesto ST-Line z oblikovanjem Ford Performance, prestižno Fiesto Vignale in Fiesto Trend.
‘Crossover’ Fiesta Active – prva v novi paleti različic Active, ki jih bo Ford v naslednjih letih uvedel tudi pri drugih modelih – in povsem nova Fiesta ST z 200 KM bosta naprodaj naslednje leto.