BESEDILO Matjaž Gregorič, FOTOGRAFIJA Fordov arhiv
Težko pričakovani najnaprednejši avtomobil v svojem razredu ostaja v kombi-limuzinski zasnovi, vendar so oblikovalci vložili obilo truda. Prednja maska je sedaj večja in bolj agresivnega videza, zadnje luči so položnejše, navsezadnje je zrasla za sedem centimetrov v dolžino in 1,2 centimetra v širino, kar je tudi dobra napoved za konec leta prihajajočo različico ST, ki bo zmogla 147 kW (200 KM).
Težko pričakovani najnaprednejši avtomobil v svojem razredu ostaja v kombi-limuzinski zasnovi, vendar so oblikovalci vložili obilo truda. Prednja maska je sedaj večja in bolj agresivnega videza, zadnje luči so položnejše, navsezadnje je zrasla za sedem centimetrov v dolžino in 1,2 centimetra v širino, kar je tudi dobra napoved za konec leta prihajajočo različico ST, ki bo zmogla 147 kW (200 KM).
Prijavite se na testno vožnjo >>
Povsem nova podoba je očitna tudi v notranjosti, ki je sedaj ne le prostornejša, ampak tudi preglednejša. V opremi ST Line, ki pri tem kompaktnežu predstavlja vstopnico v svet športnosti, za obilo svežine poskrbijo obrobe ventilacijskih šob in instrumentne plošče, dodatni barvni vzorci na sedežnih prevlekah in drugi dodatki, ki vlivajo več atletskega duha. Volanski obroč je odlično oprijemljiv in spodaj prirezan. Napredna tehnologija se izraža tudi v kopici sodobnih varnostnih sistemov, med katerimi ne manjka niti aktivni tempomat, ki zmore nadzirati promet do 130 metrov pred vozilom in po potrebi samodejno zavira.
Nadgrajen je tudi sistem za prepoznavanje pešcev, ki lahko bližnja srečanja prepreči tudi v nočnem času. Inteligentni žarometi pa samodejno preklapljajo med dolgim in kratkim snopom. Na novo dodani osrednji zaslon je lahko velik do osem palcev, pri čemer je povezljivost na vseh področjih na najvišjem nivoju. Za prijetno vzdušje lahko v kabini poskrbi tudi izjemno kakovostni zvočni sistem priznanega proizvajalca B&O Play (podružnica Bang & Olufsen), z zgolj glasovnimi ukazi pa novi komunikacijski sistem zmore poiskati bližnjo bencinsko črpalko, počivališče, parkirišče, kavarno in druge interesne točke. Seveda je na voljo tudi kamera za pomoč pri parkiranju ter navigacijski sistem.
Ponudba motorjev je za ta avtomobilski razred izjemno pestra, zagotovo pa izstopa zmogljivost litrskega trivaljnika, ki sedaj razvije celo 103 kW (140 KM) ter preseneča z nizko porabo goriva in izjemno odzivnostjo. Po drugi strani pa 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik razvaja z izjemno tihim delovanjem in obilo prožnosti. Sicer bo litrski trivaljnik na voljo še v različici z močjo 92 in 74 kW (125 in 100 KM), 1,1-litrski atmosferski bencinski motor z močjo 51 in 63 kW (70 in 85 KM), šibkejša različica turbodizla pa zmore 63 kW (85 KM).
Že zadnja generacija je navduševala z odlično umerjenim podvozjem. Inženirji so tudi tokrat vložili obilo truda, saj so dodali sistem za aktivno razporejanje navora, ki po potrebi z rahlim zaviranjem notranjega kolesa poskrbi za boljšo lego na cestišču in tako zagotavlja še več užitkov med vožnjo po zaviti cesti.
Izbirati je mogoče med paketi opreme Trend, Style in Titanium, bolj športno nastrojeni vozniki se bodo odločili za ST Line, privrženci prestiža pa za paket Vignale. K nam bo prihodnje leto zapeljala še nekoliko povišana različica Active v stilu urbanega križanca, ter seveda sladkorček za prave privržence malih športnikov – športna različica ST.
Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine poletje 2017 >
Prelistaj aktualno številko revije Ford Magazine >