[Cestni-dirkac.com]
Vožnja po centru Ljubljane mi nikoli ni predstavljala večjega užitka, danes pa je bil za nas malce drugačen dan. Priča smo bili predstavitvi povsem novi, že sedmi generaciji Ford Fieste. Ob Fiesti na tegobe prometne ureditve centra hitro pozabimo.
Na hitro smo se spoznali z izvedbo ST-Line in Vignale, ki sta pri Fordu zagotovo najbolj zanimiva paketa opreme. Nova Fiesta s predhodnico nima več skupnih potez. Pridobila je na velikosti, boljših materialih v notranjosti in precej lepšo razporeditvijo notranjih elementov. Vsak element v notranjosti je bil nameščen na podlagi “laserske raziskave”. Multimedijski zaslon za dotik so postavili na mesto, kamor naše oči največkrat pogledajo, volan je bil nameščen tako, da najbolje ustreza vozniku.
Nekateri so nad njeno zunanjostjo oklevali in trdili, da je “ta stara” imela bolj športne linije. Meni pa je preprosto fantastična. Glede na malce večje dimenzije nove Fieste so zadnje luči namestili vodoravno ter jo tako tudi optično znižali.
Sprednji del Fieste ob doplačilu krasijo LED dnevni žarometi, ki s tipično masko Vignale pred hladilnikom motorja pride še do lepšega izraza. Pogrešamo le možnost dokupa ksenonskih ali polnih LED žarometov. Zaenkrat se bomo morali zadovoljiti le s halogenskimi žarometi.
Pri novi Fiesti so na voljo tudi številne barvne kombinacije, s katerimi si lahko lastniki popestrijo svoj vsakdan. Z zunanjo barvo so lahko tako usklajeni tudi določeni elementi armaturne plošče, ohišje notranjega vzvratnega ogledala in ročaj vrat. Za vse tiste, ki zaživijo šele ob sončnih žarkih, pa je na voljo tudi električno pomično panoramsko strešno okno. Pri tem doživetju sodelujejo tudi potniki na zadnjih sedežih.
Kljub temu, da ima ST-Line res športno zunanjost, je pri meni največ točk zagotovo dobila oprema Vignale. Notranjost tega malega avtomobila se postavi v svet premijskih vozil. Usnjeno oblazinjeni sedeži z vzorcem satovja nakažejo, da je to nekaj več. Gre za nekaj razkošnega, kar pri malih avtomobilih še nismo videli. Okrasne šive najdemo tudi na sami armaturni plošči, vse pa je odeto v premijski odtenek.
Novo Fiesto so zasuli s številnimi varnostnimi elementi ali bolje rečeno dobrotami, ki ti olajšajo vsakodnevno vožnjo. Če se vam zdi samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi “za stare mame”, potem bo najbrž več zanimanja pritegnil prilagodljiv tempomat, nadzor mrtvih kotov ali pa aktivna pomoč pri parkiranju, ki posrkbi tudi za varno vožnjo iz parkirnega mesta.
Ford pa si največjo pohvalo zasluži pri posodobitvi motorne palete. Šesto prestavo tako najdemo pri vseh 1.0 EcoBoost motorjih (100 KM/125 KM/140 KM), 1.5 (85 KM) dizelskim motorjem in Fiestnimi novincem, ki z dizelsko gnanim agreagtom razvije 120 KM. Veseli smo, da pri malčkih spet obujajo malce močnejše dizle. S svojim navorom (270 Nm) zagotovo poskrbi za dobro mero zabave.
Pravi športni navdušenci bodo na vrsto prišli šele naslednje leto, ko se bogati paleti pridruži še čisto prava ST. Doživljanje mestnega utripa Ljubljane je bilo z novo Fiesto res nekaj posebnega. Naše misli pa že švigajo na kakšen daljši test.
Vir: Cestni-dirkac.com