Napoved nove Ford Fieste – Ko ulice in ovinki zardijo

24. julija 2017

Prihaja Fiesta, izkušena dama v štirih zapeljivih stilih

BESEDILO Karl Zajc, FOTO Ford

Predstavljajte si damo v najboljših letih. Urejeno, pametno, z blestečo kariero in popolno postavo. Samozavest sije iz nje. Ni obremenjena z letnico rojstva, obvlada urbano sceno, digitalni svet, suvereno predstavitev pred strogim nadzornim svetom v elegantnem kostimu in popoldan v oprijetem športnem topu kot za šalo opravi z gravitacijo, fiziko, z majhnimi oprimki, sedmico strme stene. Če to damo preslikate na asfalt, boste zagledali novo Fiesto v katerikoli od njenih novih štirih podob. Zagledali boste stil, šarm vozniške romantike in tehnično perfekcijo.Napoved nove Ford Fieste – Ko ulice in ovinki zardijo

Moja zgodba v množici njenih

Prevozil sem že veliko kilometrov, večino evropskih držav in precej zavojev na dirkališču. Avtomobili so moja strast in moj navdih, brez njih ne morem in verjetno se jih tudi nikoli ne bom naveličal. Vsak ima svojo zgodbo, a vsaka ni uspešnica. Prav posebej pa so mi pri srcu tisti, ki so mi padli v oko, ko sem bil še majhen, pravzaprav zares majhen mulček. Na morje smo čez Gorjance takrat hodili s katrco, oranžno TL-ko, pa nalepko special je imela. Še prej pa s fičkom, ampak tistih kilometrov se ne spomnim.

Dobro se spomnim, kako sem, priznam, kot mulček gledal tiste mlade nemške parčke z barvitimi, nabritimi avtomobilčki, pa nalepke z oznakami držav, ki so jih prevozili, so lepili na stranska okna. Precej avtomobilov svojih sanj iz tistega časa se spomnim v »piko natančno«. Med njimi pa je bila tudi ona. Ne bom pozabil tistega vročega popoldneva, pa ne na morju, ampak pred domačim blokom. Nizka, z velikimi dvojnimi meglenkami, našpičeni pragovi in spojler nad zadnjim steklom. Fiesta XR2i. Uf. Ja, pri Fordu so na asfalt spravili veliko ikon in prav Fiesta je ena tistih, ki je vselej izstopala med konkurenco, v prvih dveh generacijah tudi s športno različico XR2, v tretji z XR2i, kar je pomenilo, da je takrat (že leta 1980) Fiesta prvič dobila motor z vbrizgom goriva. Takrat mi je prvič padla v oko in potem vseskozi ostala na radarju.

Prišel pa je čas, ko sem zgoraj opisano damo tako, iz uvoda, dejansko videl voziti Fiesto. Ni bila XR2i, bila pa je zgledno opremljena, srebrne kovinske barve in skupaj z voznico sta naravnost blesteli. Kako samozavestno je parkirala v natrpani garaži pod blokom, kako elegantno in odločno je speljala oster zavoj z glavne ceste in predvsem kako dobro sta bili videti skupaj. Obe sta izgledali čudovito. Profesorica je bila ta dama s Fiesto. »Lep avto imate,« sem izustil v zadregi. »Vem,« je odgovorila hudimano samozavestno in mi ponudila prevoz izpred bloka do šole.

Lahko si mislite, kako frajersko sem se počutil, ko sem se v tisti novi Fiesti z najlepšo profesorico na šoli, druge naj mi oprostijo, ampak govorim resnico, pripeljal na šolsko dvorišče. Lep spomin. Malce zaradi ega, zagotovo pa tudi zaradi dejstva, da sem takrat prvič kot avtomobilski navdušenec, sicer mlad in neizkušen, opazil, da vsebina avtomobila ni povezana zgolj z zmogljivostmi in velikostjo. Da, šteje veliko več in Fiesta je bila tisti avtomobil, ki me je prvi opozoril na to. To pa je pravzaprav bit Fieste. Vedno je imela kaj pokazati.

Svoje sanjske XR2i nisem nikoli peljal. Sem pa njeno naslednico, Fiesto ST. Dala mi je točno tisto, kar sem od nje pričakoval. Ne bom vam opisoval popolnosti linij, ki sva jih zarisala na moji domači cesti. Ni edina med nabritimi avtomobilčki svoje vrste, je pa najboljša v tistem, najbolj hedonističnem pogledu na avtomobilske užitke in življenje z njo ni drago kot z manekenko iz Milana, a je kljub temu zelo strastno.

Najboljša in pika

Najbolj zanimivo pa je, da zna Fiesta bit šik, seksi, zanimiva in prepričljiva tudi, ko ni v športni preobleki. Vedno je bila malce drugačen urbani avtomobil, saj veste, tak z vsebino. Tak, s katerim se ni bilo problem odpeljati tudi daleč. Tak, ki ovrže teorijo o poslanstvu od točke A do B. Tak, ki te nasmeji, sprosti in ti obenem izostri čutila. Tak, za katerega on ali ona vesta tudi sredi noči povedati pet lastnosti, ki njuno Fiesto loči od konkurence oziroma odgovoriti, zakaj voziš prav njo. In vsaka lastnost tega avtomobila, polnega življenja, je podrejena enemu cilju: užiti vožnjo in kar najbolje izkoristiti dan.

Štirideset let, od letnice 1976 naprej, je poslanstvo tega avtomobila narediti mobilnost zabavno, uporabno, poceni in varno. V štirih desetletjih je Ford ta avtomobil v neprestani interakciji z ljudmi, ki so ga vozili, vzdrževali, oskrbovali z gorivom in z njim živeli vsak dan, pripeljal na točko, ko lahko brez kančka dvoma rečejo, da je Fiesta tehnološko najbolj napreden mali avtomobil tega sveta. Pika.

Zanjo, zanj, za vas, za vsakogar!

40 let, na milijone prevoženih kilometrov in zadovoljnih kupcev in nova doba mobilnosti, ponovni zagon, točka 0, od katere naprej mora avtomobil znati vse in pokriti širino želja, okusov in ne nazadnje tudi zmožnosti investicije v osebno mobilnost. Tukaj pa do izraza pride letnica rojstva dame, ki je na ulicah in cestah štiri desetletja ustvarjala in gradila svojo osebnost. Ford je sestavil popolno sliko urbanega avtomobila, pripravljenega sprejeti vsak izziv, tudi skrajno prestižnega, elegantnega in avanturističnega.Napoved nove Ford Fieste – Ko ulice in ovinki zardijo

Tudi zato nova Fiesta še bolj definira svoj značaj in prva v svoji zgodovini ponuja štiri vsebinsko popolnoma osredotočene stylinge: prestižnega in plemenitega s storitvami visoke avtomobilske družbe Vignale, izrazito športnega in dinamičnega ST-Line in elegantnega Titanium ter avanturističnega, urbano terenskega Active.

V oko padejo preprostejše linije in urejene površine, ki odražajo večjo vizualno moč, samozavest. Spomnite se na izkušeno damo. Pokrov motornega prostora je umirjen in brez sredinske izbokline, zaradi česar nova, širša maska še bolj izstopa. Elegantni žarometi z zamikom na boke so takoj prepoznavni – podnevi in ponoči.

Ob tem ne pozabite, da to ni avtomobil, ki bi status najbolj naprednega gradil zgolj na trendovskih smernicah sodobne avtomobilske mode. Nikakor. Pri Fordu najnaprednejši pomeni veliko varnosti s sistemi za pomoč vozniku, odlične vozne lastnosti, udobje, manj stresa za volanom in popoln nabor sodobnih komunikacijskih poti.

Fiesta je na voljo v 4 različicah Fiesta Titanium, Fiesta ST-line, Fiesta Vignale, in Fiesta Active.

Kljub vsemu pa Fiesta ohranja eno svojih najbolj ključnih prednosti. Ta avtomobil je vedno odlikovala zabavna vožnja. To je njena bit, ki ji ostaja zvesta. Vse skupaj pa so sedaj inženirji nadgradili s tehnično perfekcijo, kar pomeni, da Fiesta še nikoli doslej ni bila tako športno ostra, dinamična in uravnotežena. Vse skupaj pa plemeniti z novim slogom, umetno inteligenco, večjo prefinjenostjo, več visoke tehnologije in še več zabave na pravi in digitalni avtocesti.

Pet dejstev, ki dajo misliti vsakemu sodobnemu vozniku:

Nova Fiesta je prvi Ford z zaznavanjem pešcev, ki lahko prepreči trčenja oziroma nalet na pešca celo ponoči. Njen aktivni pomočnik parkiranja samodejno vrti volan in z zaviranjem prepreči trke pri prostoročnem parkiranju. S svojimi naprednimi asistenčnimi sistemi in čutili – dve kameri, trije radarji in 12 ultrazvočnih senzorjev – omogoča 360-stopinjski digitalni ščit, ki ni nikoli utrujen in nepozoren. Dogajanje na cesti spremlja 130 metrov pred vozilom, kar je več kot za celo nogometno igrišče rezerve za nujne reakcije, ki preprečijo ali omilijo nesrečo. Pri Fordu pravijo, da so naredili najbolj varno Fiesto do sedaj, ki si želi 5 zvezdic na varnostnih testih Euro NCAP in okrog vozila.

V prid varni in zabavni vožnji so razvili novo vzmetenje in elektronski nadzor vektorjev navora. V praksi to pomeni, da se bo v vaših najljubših zavojih Fiesta še za 10 odstotkov bolj prepričljivo držala ceste in se v točki zaviranja začela ustavljati odločneje. Zavorna pot bo v povprečju krajša za 8 odstotkov. Oprijem v ovinkih je izboljšan za 10 odstotkov, zavorna razdalja je krajša za 8 odstotkov – to lahko pomeni denimo rešeno življenje otroka, ki je stekel čez cesto.

Potnike ščiti karoserijska trdnjava. Za večjo čvrstost na ključnih območjih je za Fiestino karoserijo uporabljenih 36 odstotkov več borovega jekla, vključno z zgornjim delom nove zasnove stebrička B, ki zna sile energije bočnega trčenja prenesti na streho, stran od potnikov. Drugačna oblika presekov vrat dodatno ščiti potnike pri bočnih trčenjih, vrata pa so zdaj opremljena tudi s tlačnimi senzorji, ki omogočajo nekaj milisekund hitrejše sproženje zaščitnih sistemov. Stranske varnostne blazine so zasnovane tako, da odmaknejo roko iz območja udarca.

Fiesta je tudi prvi Ford, ki bo na voljo z vrhunskim zvočnim sistemom B&O PLAY. Ta je najzmogljivejši v tem razredu avtomobilov. Inženirji so eno leto poslušali več kot 5000 posnetkov, saj so želeli zagotoviti, da bo vrhunski sistem s 675 vati zvenel enako dobro, ko boste prisluhnili Adele ali Foo Fightersom, ko bo repal Jay Z ali ko se boste sproščali ob klasični glasbi – ne glede na to, kako glas-no predvajanje boste izbrali.

Fordov infozabavni sistem SYNC 3 vozniku Fieste omogoča upravljanje funkcij zvočnega in navigacijskega sistema ter povezanega pametnega telefona (tudi preko sistemov Apple CarPlay ali AndroidAuto) s preprostimi po-govornimi glasovnimi ukazi in celo gestami, na katere se odziva 8-palčni barvni zaslon. In ne pozabite, da zna Fiesta sama poklicati na pomoč v primeru nesreče. Da, sodobna komunikacija je tudi v službi varnosti.Napoved nove Ford Fieste – Ko ulice in ovinki zardijo

Kolesa ženejo dovršeni bencinski in dizelski stroji, skladni z zahtevami emisijskega standarda Euro 6. Gre za motorje, med katerimi je tudi šestkratni zaporedni prvak izbora motor leta, 1,0-litrski bencinski motor EcoBoost s 100, 125 in kar 140 ‘konji’, ki zagotavljajo zmogljivost in varčnost za najboljšo vozno izkušnjo v tem razredu ter nižje stroške uporabe. Da, manj porabljenega goriva in čistejši izpuh ter več moči in navora za nasmehe vozniške sreče.

NAGRAJENI MOTOR ECOBOOST

Fordova družina litrskih bencinskih turbo motorjev se ponaša s številnimi nagradami, tudi tistimi za motor leta. V Fiesti bo ta motor na voljo v treh različicah, ki zmorejo med 100 in 140 ‘konjev’. Seveda se ob majhni porabi tako motorizirana Fiesta vseeno lahko pohvali s pregovorno živahnostjo, ki je odlikovala tudi njene predhodnice.

Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine poletje 2017 >

Prelistaj aktualno številko revije Ford Magazine >