Fiesta prinaša nov način razmišljanja

21. julija 2017

Fiesta prinaša nov način razmišljanja o avtomobilski notranjosti.

BESEDILO Ciril Komotar, FOTO Ciril Komotar, Ford

Kupci bodo imeli več svobode pri individualizaciji zunanjega videza in kabine, karakterne prilagoditve bodo segale od modne šik do odkrito športne. In ne samo to, Fiesta prinaša tudi nov način razmišljanja o avtomobilski notranjosti na splošno.

Milano, svetovna prestolnica mode. In v njegovem središču, na stičišču ulic, katerih imen ne pomnim več, razmeroma majhna galerija. Na prvi pogled neopazna. Šele podrobnejši pogled skozi steklo razkrije njeno tokrat nenavadno vsebino. Tri četrtine galerije zasedajo prostor za govorca in sedeži, namenjeni občinstvu – nam, novinarjem. Čisto pri vhodu pa nova, sedma generacija Fordove Fieste.

Milano je bil za predpremiero malčka, s katerim imajo pri modrem ovalu velike načrte, izbran z razlogom. Fiesta bo namreč, tako trdi Ford, avtomobilsko estetiko v primerjavi s predhodnico, morda pa celo v segmentu, dvignila za raven višje. Kupci bodo imeli več svobode pri individualizaciji zunanjega videza in kabine, karakterne prilagoditve bodo segale od modne šik do odkrito športne. In ne samo to, Fiesta prinaša tudi nov način razmišljanja o avtomobilski notranjosti na splošno. A pojdimo po vrsti.

Amko Leenarts, postaven Nizozemec z namazanim jezikom, ima dizajn nove Fieste v malem prstu. Verjetno tudi zato, ker med drugim nosi naziv šefa njenega oblikovanja. Polurno predavanje o filozofiji Fordovega dizajna začne s pogledom v prihodnost – v čas, ko bodo avtomobili vozili povsem avtonomno. V čas, na katerega se Ford pripravlja ravno tako intenzivno kot na modele, ki bodo v naslednjih mesecih ali letih ugledali serijsko proizvodnjo.

Amko Leenarts je Nizozemec, ki je bil zadolžen za oblikovanje nove Fieste. Leenarts pravi, da bodo Fordi odslej oblikovani veliko bolj čustveno.

Trdi, da smo na pragu revolucije mobilnosti, ki bo predvsem avtomobilske kabine spremenila do neprepoznavnosti. Čedalje manj bo vertikalnih elementov in vedno več položnih površin – nujno potrebnih za učinkovito in produktivno preživljanje na novo pridobljenega časa. V sklopu uvodnega nagovora smo pogosto slišali besedno zvezo inovativni inženiring, Ford pa je prvi korak k uresničevanju napovedi zaupal prav Fiesti.

Leenarts napoveduje oplemenitenje treznega in racionalnega pristopa pri oblikovanju kabine s čustvi. Povečanje emocionalne note omenja kot enega ključnih dejavnikov in ob tem v ospredje postavi predvsem psihološke dejavnike. Med drugim slišimo tudi, da se človek v le treh minutah odloči, ali mu je avtomobil všeč ali ne. Je to kronski dokaz, da je skrivnost v aktivaciji pozitivnih čustev?

In kako je v to zgodbo vpletena Fiesta? Beseda je nanesla predvsem na izkoriščanje naprednih tehnologij sledenja našega vida, tipa in vonja. Naj poenostavim: Kam oči pogledajo najprej, ko se avtomobilska vrata odprejo? Kje se najprej spočijejo prstne blazinice? In kakšen vonj najhitreje aktivira čustva?

In zdaj od teorije k praksi. Od Leenartsa na improviziranem odru k srebrni Fiesti za našimi hrbti. Opremljena z elegantno prestižnim paketom opreme Vignale že tako ali tako predstavlja vrh ponudbe, ki ga do zdaj ni imela, pa vendar še bolj pritegne s krepko spremenjeno kabino. Najprej oko ujame modni prosto stoječi zaslon vmesnika, zaradi česar armaturna plošča proti vozniku in sovozniku zavoljo športnosti in preglednosti ‘pade’ prej, kot bi sicer.

Logična posledica velikega zaslona, občutljivega na dotik, oboroženega z vmesnikom Sync tretje generacije, je izginotje številnih stikal, ki jih je po novem kar polovico manj. Očiščena neestetske nesnage gumbov je Fiesta zdaj ergonomsko ustreznejša.

Videz kabine je prijetnejši, poteze so, skladno z zunanjostjo, prijetno zaobljene. In ko smo že pri karoseriji – Leenartsova ekipa si je dala duška. Fiesta bo kot edini malček svojega segmenta glede na izbrani paket opreme (Titanium, ST-line, Active in Vignale) na voljo s kar štirimi različnimi oblikami odbijačev in okrasitvami mask. Pa pete izvedenke, športne Fieste ST, sploh še omenil nisem. Gre torej za velik korak v primerjavi s sicer še danes prikupno predhodnico. Seveda lovke individualizacije segajo veliko dlje, tudi globoko v kabino, kjer bo številne okrasne elemente mogoče prikrojiti po svojih željah. Takoj je jasno, da je Fiesta oblikovno odrasla, obenem pa se je trudila zadržati igriv značaj, brez katerega v družbi njej podobnih preprosto ne gre.

Medtem, ko na predpremierni ogled majhnega avtomobila v epicentru finančnega in industrijskega središča Italije, v majhni galeriji, mimo katere brzijo pešci, švigajo kolesarji in dostojanstveno škripajo tramvaji, ni vplival na vsakdan enega živahnejših evropskih središč, to teže trdim za prihodnost znamke, ki se je odločila pomembno vlogo zaupati visokoraslemu Nizozemcu in le dobre štiri metre dolgemu avtomobilu.

Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine poletje 2017 >

Prelistaj aktualno številko revije Ford Magazine >