FOTOGRAFIJE: Ford
V oddelku Ford Performance razviti povsem novi Focus ST prinaša napredne športne tehnologije. Te so preizkusili tudi slovenski novinarji. Ford Focus ST brez kompromisov združuje zmogljivost za dirkališča, zabavo na magistralnih cestah in uporabnost za vsak dan so se strinjali.
Predstavljamo zbrane vtise z novim Focusom ST, ki je v ovinkih dvignil srčni utrip slovenskim novinarjem.
Focus ST je prvič na voljo z izbiro voznih načinov, ki prilagodijo različne značilnosti, vključno z elektronskim ojačevalnikom zavor in najhitrejšim Fordovim električnim servovolanom, da je zmogljivost usklajena s scenarijem vožnje. Novi petvratni Focus ST z 2,3-litrskim motorjem EcoBoost pospeši iz mirovanja do 100 km/h v 5,7 sekunde. Pospeševanje v posameznih prestavah je hitrejše kot pri prejšnji generaciji Focusa RS.
Focus ST prinaša napredne športne tehnologije, od poletja naprej je naprodaj v petvratni različici in kot karavan. Med zmogljivimi in poskočnimi motorji sta na voljo 2,3-litrski bencinski EcoBoost z 280 KM in 420 Nm navora, ki deluje s turbopolnilnikom z dvojno spiralo in brez značilne ‘turbo luknje’, ter 2,0-litrski dizelski EcoBlue s 190 KM in 400 Nm navora od 2000 vrtljajev v minuti.
Med drugimi pomembnimi novostmi pri Focusu ST so še:
• Prvi Fordov diferencial z elektronsko omejenim zdrsom, ki pri prednjem pogonu izboljša oprijem in stabilnost. Pri šeststopenjskem ročnem menjalniku s kratkimi hodi je na voljo uskladitev vrtljajev, kupci bodo lahko izbrali tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik.
• Focus ST je prvič na voljo z izbiro voznih načinov, ki prilagodijo različne značilnosti, vključno z elektronskim ojačevalnikom zavor in najhitrejšim Fordovim električnim servovolanom, da je zmogljivost usklajena s scenarijem vožnje.
• Dovršene tehnologije vključno s turbopolnilnikom z dvojno spiralo, ki so ga v prizadevanju za odpravljanje zamika (‘luknje’) razvili za Forda GT, možnost pospeševanja s polnim plinom in funkcija Launch Control zagotavljajo izjemno zmogljivost tako pri speljevanju kot med vožnjo.
• Optimalna vozna dinamika z uporabo inteligentnega diferenciala z elektronsko omejenim zdrsom in stalnim uravnavanjem blaženja; električni zavorni ojačevalnik podpira vrhunsko moč za ustavljanje.
• Za udobje in optimalno vozno izkušnjo poskrbijo športni sedeži Recaro in konfiguracija z naprednim neodvisnim zadnjim vzmetenjem z možnostjo stalnega uravnavanja blaženja.
Novi Focus ST navduši z osupljivo okretnostjo športne kombilimuzine ter eleganco, udobjem in praktičnostjo družinskega avtomobila. Je dvanajst odstotkov zmogljivejši. Dvanajst odstotkov hitrejši. Od 0 do 100 km/h pospeši v 5,7 sekunde, kar je 0,8 sekunde hitreje od prejšnje generacije modela. Poganja ga 2,3-litrski bencinski motor EcoBoost z 280 KM – 30 KM več kot pri prejšnjem Focusu ST – v posameznih prestavah pospešuje hitreje celo od cenjenega in hvaljenega Focusa RS prejšnje generacije.
Najnovejšega Focusa ST z nemško registracijo so prvi zapeljali avtomobilski novinarji
Pred dnevi je potekala regionalna mednarodna predstavitev na Hrvaškem, kjer so novinarji lahko preizkusili zgornje meje delovanja vrhunskega športnika.
Prav tako, so Focusa ST do visokih obratov priganjali na slovenskih cestah v idiličnem okolju na Jezerskem.
Povsem novi Focus ST nudi veliko več kot samo izjemno hitrost in pospeševanje pri vožnji naravnost. Šprint na četrt milje, v katerem se enakovredno kosa z legendarnim Focusom RS, dokazuje, kaj vse je uspelo ekipi Ford Performance v zadnjih štirih letih. Navdih pri razvoju Focusa ST so bili izjemni superšportnik Ford GT, pickup F 150 Raptor, Ford Mustang in Fiesta ST, zato se ne čudite, če vas bo Focus ST v hipu, ko boste pritisnili na plin, dobesedno prilepil na sedež.
Prve ovinke na poligonu v Lommelu je prevozil urednik revije EVO, Matjaž Korošak, ki pravi: “Proga v Lommelu je sicer ena od mnogih, ki so na voljo za testiranje (za 105 km prog imajo tam, gre pa za enega največjih tovrstnih centrov v Evropi). In Lommel je pravzaprav drugi dom za tehnike in inženirje oddelka Ford Performance, ki še zdaj radi poudarijo prednost pred podobnimi organizacijami – da se namreč še vedno (vsaj na koncu) radi zanašajo na občutek za volanom, na prevožene kilometre in tisto nepogrešljivo tipalo v voznikovi trtici.”
Več o novem Focusu ST si preberite na: https://www.fordmagazine.si/2019/07/bistveno-odlocnejsi-novi-focus-st/
Gregor Prebil, Žurnal24.si: “Že Focus z enolitrskim trivaljnikom zna biti živahen avtomobil. Kaj šele, ko v roke dobiš ST različico, ki so ji še bistveno povečali moč v primerjavi s predhodnikom. S ford focusom ST smo se zapodili po jadranski magistrali.”
Ford Focus ST je suvereno premagoval serpentine
Urška Radolović, urednica portala avtomobilizem.com pravi, da: “Ford Focus ST ljubi lepe ceste. Focus ST pa je pravzaprav skoraj Fordova sopomenka za “hot hatch”, športno kombilimuzino, ki sta se ji v iskanju širšega kroga kupcev s časom pridružili nekoliko racionalnejša dizelska izvedenka ter prostorsko bolj prilagodljiv.”
Primož Makuc, urednik portala cestni-dirkac.com je ta model težko dočakal: “Gre za dva Fordova modela, ki sva jih z Andražem letošnje leto res nestrpno pričakovala. Mogoče malce nenavadno, vendar brez težav, govorimo o popolnem družinskem paketu, ki so jih “spedenali” pri Ford Performance oddelku. To počnejo že kar nekaj časa in rezultati so vedno presenetljivi. Da malce osvežimo spomin: se še spomnite Focusa RS, ki je postavil trende pri pokanju iz izpušne cevi in s svojimi sposobnostmi navdušil tudi Jurija Tepeša?”
Gašper Pirman, novinar Siol Avtomoto: “Ford je v Slovenijo pripeljal kar tri svoje posebneže – športna Focusa ST in Ranger Raptorja. Pri športnem Focusu je spet na voljo tudi karavanska različica, poleg 2,3-litrskega bencinskega motorja pa je na voljo tudi v začinjeni dizelski različici z dvolitrskim motorjem Ecoblue. Čeprav sta prva dva na cesti vpadljiva, pa sta vsekakor v senci Raptorja.”
Izberite svojo različico novega Ford Focusa ST.