Pickup prinaša ‘utelešena’ spoznanja z letošnjega relija Dakar in z njimi zagotavlja napredno vzmetenje, zmogljivost motorja V8 in namensko zasnovo, ki pomagajo premagati ovire najbolj neizprosnih terenov na dirkah v reliju. Raptor T1+ se prvič predstavlja na Festivalu hitrosti v Goodwoodu, v oddelku Ford Performance pa so ga zasnovali skupaj z dolgoletnimi partnerji iz družbe M-Sport Ltd.
“Udeležba na tako zahtevni dirki, kot je reli Dakar, je za vse nas v oddelku Ford Performance zastrašujoča naloga, a se nismo nikoli izogibali izzivom,” je povedal Mark Rushbrook, globalni direktor Ford Performance Motorsports. “Da bi kar najbolje odgovorili na ta izziv, smo se povezali z najboljšimi na svetu, M-Sportom in Red Bullom, in mislim, da to kaže, kako resno jemljemo ta projekt. Ford Raptor T1+ je temeljni kamen naše globalne vizije na področju terenskih vozil – pomeriti se želimo z najboljšimi in se dokazati na najtežjih krajih na svetu. Lekcije, ki jih osvajamo z Raptorjem T1+, bodo skupaj s tekmovanjem s serijskimi pickupi na dirkah Baja 1000 in Finke Desert Race pripomogle k še boljšim Raptorjem za naše stranke.”
Novega Forda Raptorja T1+ bodo vozile štiri ekipe voznikov in navigatorjev, med katerimi bosta tudi voznika relija Carlos Sainz starejši z navigatorjem Lucasom Cruzom in Nani Roma, ki mu bo z navigacijo pomagal Alex Haro. Dodatne ekipe voznikov bodo objavljene pozneje letos.
“To je priložnost, ki se ponudi enkrat v življenju – podpora oddelku Ford Performance, ki se na Dakar odpravlja z novim Fordom Raptorjem T1+, bo neverjetna pustolovščina,” je dejal Matt Wilson, direktor družbe M-Sport in vodja ekipe za Dakar. “Prevozili smo že 10.000 kilometrov v najtežjih možnih razmerah, zato smo pripravljeni na ta največji izziv, ki se bo začel prihodnji mesec z dirko Baja Hungary.”
Ključne značilnosti Forda Raptorja T1+:
- Napredno vzmetenje: Ford Raptor T1+ ima sprednje in zadnje neodvisno vzmetenje z dvojnimi prečnimi vodili, ki so ga razvili v sodelovanju z družbo Fox, Foxovi strokovnjaki pa so za vsako kolo zagotovili tri- in štirismerno nastavljive blažilnike z možnostjo nastavljanja višine (‘coilover’) z zunanjim obvodom in odmaknjenimi rezervoarji, kar zagotavlja vrhunsko vodljivost in vzdržljivost v ekstremnih razmerah.
- Terensko vozilo je postavljeno na 8,5 x 17-palčna aluminijasta platišča s 37-palčnimi pnevmatikami, ki jih spredaj in zadaj dopolnjujejo 355-milimetrski prezračevani zavorni diski Alcon in šestbatne zavorne čeljusti iz enojnega kovanega dela. Ford Raptor T1+ ima do 350 mm hoda koles.
- Zmogljivost motorja V8: Ford Raptor T1+ poganja 5,0-litrski agregat na osnovi motorja Coyote, ki zagotavlja moč in navor, potrebna za premagovanje najbolj grobih terenov. Vgrajen ima edinstveni oljni sistem s suhim koritom in posebej uglašen izpušni sistem, zasnovan za izzive Dakarja.
- Namenska terenska zasnova: vozilo z okvirjem iz jekla T45 in ploskvami karoserije iz ogljikovih vlaken funkcionalnost združuje s Fordovo značilno Raptorjevo estetiko, ki ji dajejo pečat 400 mm odmika od tal, široka drža za večjo stabilnost na terenu in izklesana sprednja maska z napisom FORD, kar zagotavlja tako osupljiv videz kot prednosti na področju zmogljivosti. Ford Raptor T1+ tehta najmanj 2010 kg, v širino meri 2300 mm, pristopni kot pa znaša več kot 70°.
Urnik tekmovanj:
- 2024 Baja Hungary (8.–10. avgust): kmalu po odhodu Forda Raptorja T1+ iz Goodwooda se bo ena ekipa prvič udeležila tekmovanja na Madžarskem. Dirka Baja Hungary slovi po zaviti progi, na kateri morajo tekmovalci preizkusiti svoje tehnične vozniške spretnosti, zato lahko ekipa pridobljena tehnična spoznanja uporabi za optimizacijo vozila.
- 2024 Rallye du Maroc (4.–11. oktober): dve ekipi se bosta pomerili na tem kritičnem zadnjem testnem poligonu pred relijem Dakar. Rallye du Maroc ponuja raznolike in zahtevne terene, ki so podobni tistim v Savdski Arabiji. Teden dni trajajoče tekmovanje bo potekalo v Maroku.
- 2025 Dakar Rally (4.–17. januarja 2025): reli Dakar 2025 bo vrhunec vzdržljivostnih terenskih dirk, ki bo največji preizkus dirkalnika Ford Raptor T1+. Ekipa želi dokazati izjemne zmogljivosti voznika in stroja ter doseči prelomno zmago. Na reliju Dakar 2025 bodo sodelovale vse štiri ekipe.