Avtor: Uroš Modlic
In seveda je želja večine udeležencev, da bi v francoskih alpah najboljše voznike na svetu pričakala vsaj minimalna količina snega za idlično kuliso pravega zahtevnega zimskega rallyja. V dneh pred samim rallyjem so vse oči v velikem pričakovanju uprte v vremensko napoved in razmere na cestah.
Ford Kuga je prava izbira
Na pot v Monako, oziroma bolje rečeno v Francijo, saj so vse hitrostne preizkušnje speljane izven kneževine, sem se odpravil s Ford Kugo snežno bele barve, kar me je navdajalo z upanjem, da mi bo to pomagalo pri iskanju snega na hitrostnih preizkušnjah. In sem se kar takoj podal v gore, kjer sem prelaze uspešno premagoval s poskočnim 110 kilovatnim 1.5 EcoBoost bencinskim motorjem, za še bolj pristen rallyistični občutek pa je svoje dodal ročni 6-stopenjski menjalnik.
Kje je sneg?
Priznam, nadvse sem užival sem v vožnji, a v moji glavi je vseskozi prevladovala misel »Kje je sneg?«. Kot fotograf si seveda želim najti najbolj ekstremne pogoje, ki so na danem rallyju na voljo, ter tako prikazati zahtevnost tega športa. In zato, da najdeš takšne lokacije, je potrebno prevoziti vse hitrostne preizkušnje pred samim rallyjem. Vse. Nobenih bližnjic, nobenih skrivnih trikov, nobenih enostavnih rešitev. Enostavno moraš pregledati vsak kilometer trase, predvsem to še toliko bolj velja v primeru, če želiš najti sneg.
Namreč velikokrat se zgodi, da lahko zdaj, ko so traso rallyja prestavili bližje Monaku, bližje azurni obali in v južnejši del fransockih alp, kjer je snega v zadnjih zimah vedno manj, dirkače pričaka na celotni trasi tudi samo en ovinek prekrit s snegom in ledom. In točno ta ovinek si želim najti. Če seveda sploh obstaja.
Iskanje lokacij
In če je vreme tik ob začetku uradnega ogleda proge natreslo malce snega, a več ali manj samo ponekod pobelilo okolico hitrostnih preizkušenj, mi je bilo kaj kmalu jasno, da snega na cesti letos ne bom našel. Da bom največ beline videl na Fordu, s katerim sem se pripeljal na rally, ki me je v tem mrazu, ko je bila temperatura visoko v hribih vseskozi pod ničlo, razvajal in grel z gretjem volana ter sedežev. Zato sva s Kugo poiskala in izbrala čim bolj zanimive lokacije v rečnih kanjonih, skalnatih tunelih in pred zaledenelimi slapovi.
Ceremonialni štart in cilj rallyja
Tako kot v hribih in na prelazih se je Kuga odlično znašla tudi v prestižnem Monaku, kjer se je odvijal ceremonialni štart in cilj rallyja. S svojo opremo ST-Line sicer po športnosti ne more ravno konkurirati Fordovemu WRC dirkalniku, a s svojim videzom deluje nadvse atraktivno tudi v soju mestnih luči. Sva pa oba bila najraje tam, kjer sva se najbolje počutila – v gorah, na zavitih cestah, na katerih sva skupaj uživala v vožnji. In lovila Pumo.
Fordova ekipa M-Sport WRT se je pred novo sezono okrepila s posadko, ki je v preteklosti že osvojila naslov svetovnega prvaka: estonski voznik Ott Tanak skupaj s sovoznikom Martinom Jarveojem tudi letos odkrito cilja na sam vrh.
Prvi nastop z novim dirkalnikom Ford Puma razreda Rally1 sta končala na 5. mestu in tako po treh neuspešnih letih končno uspešno prišla v cilj monaškega rallyja ter vknjižila pomembne točke za nadaljevanje letošnje sezone. Boj za naslov najboljšega na svetu se je začel!
Snega tokrat na uvodni dirki svetovnega prvenstva torej nisem našel, a sva se s Ford Kugo vseeno zapeljala po njemu – ko sva se vrnila nazaj v Slovenijo, kjer je zima s snegom v letošnjem januarju zelo prijazna. Kot je Ford Kuga prijazna do voznika pri vožnji v zimskih razmerah, saj se preizkušeno odlično znajde in nudi prave vozniške užitke. Zdaj pa držim pesti in upam, da sneg naslednjič najdeva tudi na hitrostni preizkušnjah.