Test: Mustang Mach-E GT

27. decembra 2022

Mustang mach-E je kot prvi Fordov globalni električni avto na ceste zapeljal odločno; z zmogljivim pogonskim sklopom in z zvenečim imenom.

Avtor: Blaž Poženel, Motorevija AMZS

V uredništvu Motorevije so nedavno testirali novi Mustang Mach-E GT. Vabimo, da preberete njihov zapis.

Zdi se, da se večina avtomobilskih komentatorjev ukvarja le z vprašanjem, če si novi električni Ford zasluži ime Mustang ali ne, javnost pa je prikrajšana za nekaj bolj tehtnih opazk in zaznamkov glede novega Fordovega električnega avta. Mustang Mach-E namreč bolj kot z imenom preseneti s svojim formatom in velikostnimi ter oblikovnimi razmerji. Čeprav gre za globalni avto, se zdi pisan na kožo predvsem evropskim kupcem avtomobilov, ki imamo radi avte s petimi vrati in petimi sedeži. torej kombilimuzine s prostorno notranjostjo in uporabnim ter dostopnim prtljažnikom. Ford je k temu dodal še elemente križancev in cestnih terencev, saj 4,7 metra dolg Mustang Mach-E v višino meri 1,6 metra, od tal je oddaljen 14,5 cm, sedeži pa so postavljeni višje kot v klasičnih kombilimuzinah.

Test: Mustang Mach-E GT
Mustang Mach-E je 4,7 metra dolg, v višino meri 1,6 metra, od tal je oddaljen 14,5 cm.

Avto kot mobilnik?

Električni Mustang Mach-E morda še bolj kot z zunanjostjo ali imenom preseneti z notranjostjo oziroma z armaturno ploščo, ki jo sestavljata velik samostoječ sredinski zaslon multimedijske naprave in precej manjši informacijski zaslonček za volanskim obročem. Pri Fordu očitno razmišljajo podobno kot pri Tesliin menijo, da lahko z avtom upravljamo podobno kot s telefonom oziroma računalniško tablico. Mi še vedno trdimo, da takšen zaslon zahteva preveč pozornosti in prevečkrat odvrne pogled s ceste, priznamo pa, da je Fordov uporabniški vmesnik sync 4 odziven, hiter in zelo informativen, četudi je treba za dostop do želenega podatka prebrskati kar nekaj izbirnikov.
Sicer pa je počutje v električnem Mustangu Mach-E odlično; delno zaradi malce višjega sedenja in boljše vidljivosti iz avta, delno pa zaradi z blagom oblečene armaturne plošče, kakovostnih materialov in izdelave.

V različici GT voznik in sovoznik sedita v odličnih športnih sedežih, ki ponujata nekaj več bočnega oprijema, a ne na račun udobja. Zadaj je prostor za kolena radodarno odmerjen, rahlo kupejevska streha pa ne jemlje prostora za glave. Prtljažnik je s 402 litroma prostornine dovolj prostoren za večino družinskih potreb, dodaten prtljažnik v prednjem delu avta, kamor lahko odložimo tudi umazane ali mokre stvari, pa je le še dodaten bonus.

Ford se je pridružil tistim avtomobilskim izdelovalcem, ki menijo, da električni pogon zahteva drugačen sistem odpiranja vrat: namesto klasičnih vratnih kljuk ima namreč električni Mustang Mach-E na dotik občutljive površine na okviru vrat, poleg tega pa še zanimivo rešitev za tiste, ki pogosto izgubljajo ključe – številčnico, na kateri lahko nastavimo kodo za odklepanje vrat.

Test: Mustang Mach-E GT
Počutje v električnem Mustangu Mach-E je odlično. Delno zaradi malce višjega sedenja in boljše vidljivosti iz avta, delno pa zaradi z blagom oblečene armaturne plošče, kakovostnih materialov in izdelave.

Težave z učinkovitostjo

Na papirju Mustang Mach-E GT tudi med zmogljivimi električnimi avti spada na vrh, kar ni nič čudnega glede na to, da ga poganjata dva sinhrona električna motorja s po 210 kW – po eden za vsak kolesni par. Sistemska konična moč avta (ki traja le nekaj sekund) znaša 358 kW (487 KM), največji navor pa kar 830 Nm; to so običajno vrednosti hiperšportnih avtomobilov. Zato se Mustang Mach-E GT lahko pohvali z enim najboljših pospeškov do 100 km/h. Merjeno na ameriški način (z začetkom meritve po prvem obratu koles) je ta 3,7 sekunde, merjeno z mesta pa približno 4,1 sekunde.

A ni vse zlato, kar se sveti: ceno za takšne zmogljivosti plačamo na polnilnici, saj je poraba električne energije precej visoka. Naše testno povprečje je bilo skoraj 26 kWh/100 km, še zlasti potraten pa je Mustang Mach-E pri vožnji na avtocestah, kjer se poraba le težko spusti pod 30 kWh/100 km. Njegovi glavni tekmeci so precej bolj učinkoviti. Zaradi tega je kljub veliki zalogi energije (88 kWh) tudi zelo težko doseči obljubljenih 500 km dosega z enim polnjenjem; na našem preskusu smo lahko naredili le približno 350 km.
Mustanga Mach-E na izmeničnih polnilnicah lahko polnimo z močjo do 11 kW, na enosmernih pa z do 150 kWh, če najdemo tako zmogljivo (in delujočo) polnilnico. Zanimivo se nam zdi, da Mustang Mach-E ne omogoča nastavljanja rekuperacijske moči; na voljo je le polno rekuperiranje, ki omogoča vožnjo z enim pedalom, ali pa vožnja brez rekuperacije zavorne energije.

Test: Mustang Mach-E GT
Mustanga Mach-E na izmeničnih polnilnicah lahko polnimo z močjo do 11 kW, na enosmernih pa z do 150 kWh.

Preveč moči?

Tako veliko moč in navor je treba krotiti, s čimer ima Mustang Mach-E kar nekaj težav. Kljub štirikolesnemu pogonu (vsak motor poganja svoj kolesni par) se že na suhi cesti in ob vklopljenem sistemu proti zdrsavanju ob speljevanju z mesta (s polnim “plinom”) vsa štiri kolesa obrnejo v prazno, še bolj poudarjeno pa je to na mokri oziroma spolzki cesti. Enako se zgodi ob polnih pospeševanjih iz ostrih ovinkov; elektronika daje sicer prednost zadnjemu kolesnemu paru, zaradi česar se avto pelje kot športnik z zadnjim pogonom, a ob izgubi oprijema je odziv elektronike vendarle preveč nepredvidljiv in občasno tudi nenaden. Kot da bi bilo moči preveč …

Če od avta ne zahtevamo preveč, je Mustang Mach-E GT lepo vodljiv in vozniško natančen avto, pri katerem je treba v zakup vzeti malce trše vzmetenje s prilagodljivim blaženjem, zaradi 20-palčnih nizkopresečnih pnevmatik pa tudi slabše glajenje cestnih neravnin. Brembove zavore odlično opravljajo svoje delo.

Celoten članek vas čaka na povezavi>>