Avtor: Uroš Modlic
In na tak uvod v novo ero dirkanja na hitrostnih preizkušnjah rallyja Monte-Carlo sem se odpravil v podobnem stilu tudi jaz, s samopolnilno hibridno Ford Kugo FHEV, ki ji paket opreme ST-Line X doda še bolj športni pridih.
Prostora zlepa ne zmanjka
Seveda me je najprej navdušila s svojo prostornostjo, ko sem v njo zlagal vso opremo za fotografiranje, tako od raznih stojal do fotografiskih nahrbtnikov, ter seveda potovalk z zimskimi oblačili, obutvijo ter pripomočki, ki pri odpravi na rally, ki se dogaja januarja visoko v francoskih alpah, vsekakor ne smejo manjkati.
Pa pojdimo na hibridni pogon
Za začetek je Ford Kugo čakal »dolgočasnejši« del poti do Francije, večinoma po avtocesti, kjer je bila poraba goriva malce nad 7 litrov. Pri vožnji po avtocesti z vožnjo po omejitivi 130 kilometrov na uro hibridni pogon ne pride toliko do izraza. A je ta s svojo fukcijo prišel do izraza takoj, ko je Kuga zapeljala na ceste s prelazi. Na regionalkah in pri vzpenjanju ter spuščanju preko prelazov električni pogon z močjo 92 kilovatov pomaga 190-im konjem bencinskega 2,5-litrskega motorja.
EV Coach je dober učitelj
Takrat vozniku prav pridejo informacije z merilnikov na armaturni plošči o tem, kdaj se vozi na elektriko, kdaj na bencin in kdaj na kombinacijo obeh pogonov hkrati. V pomoč mu je tudi takoimenovani EV Coach, ki voznika spobuja k varčni vožnji z raznimi indikatorji in ocenjevanjem.
Tako vozniku recimo sporoča, kdaj po nepotrebnem drži stopalko za plin. Koliko energije je s posameznim zaviranjem vrnil v baterijo. Kako dobro mu gre pri upoštevanju nasvetov za varčno vožnjo in podobne informacije. Te vozniku pridejo še kako prav na poti k bolj varčni vožnji.
Udobna in tekoča vožnje je hibridna varčna vožnja
Ta je posledično tudi bolj udobna, tekoča in tudi prijetna, saj voznika napeljuje k enakomernemu pospeševanju ter zaviranju s predvidevanjem ter prilagajanju hitrosti trenutni situaciji, voznika pa pri vožnji razbremeni tudi brezstopenjski menjalnik eCVT. Tako delež prevožene razdalje na elektriko po regionalnih cestah in preudarno vožnjo lahko glede na podatke, ki mu jih posreduje potovalni računalnik hibridne Kuge, znaša med 30 in 45 odstotkov prevoženih kilometrov.
In če pri vožnji na lokacije na hitrostnih preizkušnjah fotograf gleda tudi na števec za porabo, tako elektrike kot goriva, z namenom analiziranja vožnje, to ne velja za dirkače, ki nastopajo na rallyju.
Letos je angleška ekipa M-Sport predstavila nov dirkalnik, Ford Pumo na hibridni pogon, ki je svoj potencial pokazala že kar takoj na prvi dirki. Skupaj z devetkratnim svetovnim prvakom Sebastienom Loebom so slavili zmago na 90. izvedbi prestižnega rallyja Monte-Carlo.
Ne samo s hitrostjo, hibridna Puma najvišjega razreda dirkalnikov svetovnega prvenstva v rallyju imenovanem Rally1, je navdušila tudi s čudovitim in svežim dizajnom, ki nakazuje novo obdobje hibridnega dirkanja v tej panogi motošporta.
Odličen vikend, odlični rezultati
In ko sem se vrnil z zmagovito znamko avtomobila nazaj domov, sem po pogledu na potovalni računalnik Kuge ugotovil, da sem kar 532 kilometrov od skupno 3203 prevoženih naredil na elektriko, kar je ob upoštevanju, da je bilo približno dve tretjini poti narejene po avtocesti, vsekakor lepa in zanimiva številka za samopolnilni hibrid.
Lahko rečem, da tako zelo kot sem bil navdušen nad Kugo, sem bil tudi zelo navdušen nad preimerno zmago Pume na prvem letošnjem rallyju ter njenim fotogeničnim dizajnom, kar si lahko ogledate na mojih fotografijah z rallyja Monte-Carlo.