Tekst in foto: Uroš Modlic
Vsakič, ko se odpravljam nekam, kjer še nisem bil, me že pred odhodom navdaja navdušenje nad nepoznanim. In tako je bilo tudi tokrat, ko sem se odpravljal v sicer že poznane kraje, a na premiero – na prvo izvedbo rallyja za svetovno prvenstvo na Hrvaškem. Tja sem se odpravil s Ford Kugo z ST-Line X opremo, primerno uglajeno za veličastno premiero.
Asistenčni sistemi te razbremenijo
Že med ogledovanjem hitrostnih preizkušenj nekaj dni pred samim rallyjem mi je Ford Kuga postala všeč. Predvsem njena uporabnost, saj sem zaradi visokega položaja za volanom videl cesto še bolj z višine kot ponavadi. Kar je bila v mojem primeru prednost, saj sem želel čim bolje videti vse detajle na cestišču in ob njem, ki bi mi lahko pri iskanju pravih lokacij za čimboljše fotografije prišli prav. Za razliko od rally dirkačev, ki se, na primer v ekipi M-Sport, na ogled trase odpravijo v Ford Fucusih RS, da cesto vidijo s čim bolj enakega kota kot jo bodo potem videli na samem rallyju iz dirkalnika. Poleg visokega pogleda na cesto pa mi je Kuga nudila pomoč tudi z avtomatskim 8-stopenjskim menjalnikom, ki razbremeni voznika, tako da sem po zavitih cestah lažje oprezal za zanimivimi detjali na hitrostnih preizkušnjah. Pa tudi v velikem mestu kot je Zagreb, se je Kuga odlično obnesla z vsemi svojimi asistenčnimi sistemi za vožnjo, ko se je bilo potrebno na hitro preseliti s “shakedowna” na ceremonialni start po enosmernih in večpasovnih ulicah velemesta ravno v času popoldanske prometne konice.
Ogromno prostora
Čeprav se je rally odvijal razmeroma blizu doma, praktično tik čez mejo, česar pri rallyjih za svetovno prvenstvo do zdaj nismo bili vajeni, mi je Kugin velik prtljažni prostor prišel še kako prav. Predvsem sem bil vesel, ko sem lahko v prtljažnik, sicer po diagonali, spravil zložljivo stojalo, ki se raztegne do višine štirih metrov in ga uporabljam, ko želim narediti fotografijo z malce višje pozicije, pa ni okoli mene nič primernega, kamor bi lahko splezal.
No, tokrat sem na rallyju za fotografijo kamnitega mostu, preko katerega je potekala ena izmed hitrostnih preizkušenj, uporabil oboje – najprej sem po drogu z vso fotografsko opremo splezal na streho manjšega objekta, na strehi pa potem postavil še to štirimetrsko stojalo, da sem lahko preko kamnite ograje mostu na fotografijo ujel tudi čimveč dirkalnika in ne samo njegov zgornji del.
Plezala pa je uspešno tudi Kuga, predvsem na nekaj čez tisoč metrov visok vrh Sljemena nad hrvaško prestolnico, ko sem po makadamskih cestah iskal morebitne dostope ter bližnjice na hitrostne preizkušnje. In takrat mi je prav prišel štirikolesni pogon, da sva skupaj lažje premagala kakšen strmejši klanec na poti do cilja – narediti čimboljše fotografije, kar mi je tudi tokrat, lahko rečem da, ponovno uspelo.
Kot je tudi uspelo organizatorjem izpeljati prvi WRC Croatia rally, ki se je izkazal za izredno atraktivnega s svojo zahtevnostjo, številnimi skoki in različnimi asfaltnimi podlagami. In tako si vsi želimo in držimo pesti, da bi lahko najboljše voznike svetovnega prvenstva v rallyju v naši neposredni bližini spremljali tudi prihodnje leto!