Avtor besedila in fotografij: Uroš Modlic
Mraz, sneg in led. Idealne razmere za najboljše voznike svetovnega prvenstva v rallyju, da se pomerijo, kdo je najspretnejši in najhitrejši, kdo je najboljši. Slavni izziv z imenom rally Monte-Carlo. In tam v lovu za najboljšimi fotografijami sem tudi jaz, skupaj z gorskim levom, sivo Ford Pumo. Pripravljeno na lov, da premaga vse zahrbtne pasti zimskega kraljestva uvodne preizkušnje sezone 2021.
Slavni izziv z imenom rally Monte-Carlo
In že prvi dan, ko se prebudim v mrzlo alpsko jutro v bližini mesta Gap, prestolnice področja Hautes-Alpes, ko se je potrebno navsezgodaj odpraviti na ogled hitrostnih preizkušenj in poiskati najboljše lokacije za ustvarjanje fotografij, me Puma razvaja s svojim zimskim paketom – ogrevanimi sedeži, ogrevanim volanskim obročem ter Quickclear odmrzovanjem vetrobranskega stekla. In se podava na raziskovanje.
Poskočen 1.0 bencinski 92-kilovatni EcoBoost mHEV motor se uspešno spopada s prelazi, ki jih je potrebno premagati na poti do zmag, do uspeha. In tudi na 1.760 metrov najvišjega prelaza Ford Puma veselo grize v zavoje, pa naj se pod njenimi gumami znajde suh ali moker asfalt, sneg ali pa tudi “črni led”. To je posebnost rallyja Monte-Carlo: led črne barve, ki se naredi na asfaltu in ga je izredno težko opaziti, ter lahko tako neprevidnega voznika ujame nepripravljenega. Takrat vozniku poleg previdne vožnje pomaga tudi Fordova nastavitev za vožnjo na spolzki podlagi.
Čas za akcijo!
Po treh dnevih vožnje in ogledovanja celotne trase letošnje izvedbe rallyja je čas za akcijo – štart rallyja in čas, da uporabim fotografsko opremo, ki sem jo vzel s seboj v Francijo. Že pri pakiranju stvari v avto pred odhodom sem se predvsem razveselil inovativnega novega spodnjega predala v prtljažniku, ki mi je ponudil dodatnih 80 litrov prostora. In to na takšni enotedenski odpravi na rally Monte-Carlo pride še kako prav.
Dve fotografski torbi, velika potovalka s toplimi oblačili za celodnevno premagovanje mrazu pri fotografiranju na hitrostnih preizkušnjah, več parov obutve za suhe in mokre razmere, fotografsko stojalo, nekaj dežnikov in še en nahrbtnik z ostalimi drobnarijami, brez katerih ne gre. Vse to sem uspešno spravil v prtljažni prostor Ford Pume, ki me je v tem pogledu resnično pozitivno presenetila.
Atraktiven in privlačen zunanji videz
Kot je tudi njen atraktiven ter privlačen zunanji videz presenetil in pritegnil marsikateri pogled mimoidočih, vprašanje francoskega policaja pri zapori na dostopu na hitrostno preizkušnjo, za kateri Fordov model pravzaprav gre, pa je služil tudi kot odlično prebijanje ledu in pridobivanje “dodatnih privilegijev”, da se lahko pripeljem ter parkiram čim bližje želenemu cilju.
In se od tam potem naprej odpravim peš, kdaj tudi po nekaj kilometrov, da pridem na lokacijo, ki sem si jo izbral za najboljšo fotografijo tistega dne. In jo ujamem, jo ustvarim. Se od veselja nasmejim, tako kot se potem na poti nazaj proti apartmaju zadovoljno smejim, ko po uspešnem dnevu uživam skupaj s Ford Pumo med iskrivim požiranjem kilometrov in kilometrov slikovite lokalne ceste, ki me pelje proti cilju za tisti dan.
Tradicija šteje
In zadnji dan rallyja me pripelje vse do glamuroznega Monte-Carla na Azurni obali, kjer je vsako leto cilj enega izmed najzahtevnejših rallyjev. Ki sem ga tudi letos uspešno izpeljal, tokrat skupaj s Ford Pumo. Kot je moj običaj vsakič, ko sem v Monaku, naredim še en cel krog po ulicah steze formule 1 ter se odpravim domov. In ko se tako po enem tednu vožnje, 3.239 nasmejanih kilometrih in povprečni porabi 6,3 litrov za nekaj dni ustavim doma, si spet zaželim novih dirk, novih dogodivščin. Tako kot Puma, ki preži in čaka, da se znova zapodi!