Pri PRIMA testu sodelujejo: Žurnal24.si, Avtomobilizem.com, Avto Fokus, Finance, Volan, Siol.net, Primorske novice/spletni portal Avtomanija.
Kot že rečeno so tokrat pod drobnogled vzeli popularne mestne križance razreda B: Ford Pumo, VW T-roc, Škodo Kamiq, Seat Arono, Peugeot 2008, Citroën C3 Aircross, Renault Captur, Suzuki Vitaro, Nissan Juke in Opel Crossland X.
Testiranje vedno poteka v različnih fazah in najprej se odpravijo v AMZS Center varne vožnje na Vranskem, kjer preverijo lego na cesti, krmilni mehanizem, podvozje, delovanje varnostnih sistemov in nenazadnje tudi udobje. Nato se odpeljejo na cesto, kjer izmerijo porabo goriva in glasnost v kabini med vožnjo, nato pa nastopijo še meritve prtljažnega in potniškega prostora.
Slednjega ocenjujejo štirje, saj je treba vedno izmeriti prostor nad glavo in pred koleni zadaj, odprtino vrat in udobje zadnje klopi. Še posebej se posvetijo udobju spredaj, kakovosti materialov in izdelavi, ergonomiji armaturne plošče, preštejejo odlagalna mesta in preverijo delovanje multimedijskega sistema. Pri majhnih križancih sta izjemnega pomena še izgled in cena, vse skupaj pa vpliva na končni vrstni red.
Izkazalo se je, da so razlike med avti istega razreda lahko velikanske, zato je treba pred nakupom narediti domačo nalogo, se vprašati o tem, kaj si zares želite in kaj ste pripravljeni plačati ter se tudi pozanimati o predvideni ceni vzdrževanja. Novinarji so nalogo vzeli zares in primerjavo naredili med avtomobili s srednje dobro opremo z vsaj osnovnimi varnostnimi sistemi, večino elementi udobja in primerljivimi bencinskimi motorji, ki so imeli odvisno od proizvajalca razpon moči med 81 in 96 kilovati.
Glavne prednosti križancev
Med glavnimi prednostmi, ki naj bi jih križanci imeli pred kombilimuzinami, so večji odmik od vozne podlage, kar olajša vstopanje in izstopanje, ter posledično boljša preglednost nad voziščem in varnost (oziroma občutek varnosti) potnikov. V zadnjem času se je naštetim, na račun inovativnih modularnih platform, pridružil še optimiziran izkoristek notranjosti znotraj skromnih zunanjih mer, a je praktična raba tega prostora v veliki meri odvisna od pogajalske uspešnosti oblikovalcev, ki imajo radi hitreje padajoče strešne linije in “mišičaste” boke.
Ob izkušnji vožnje in vrednotenju skupnih stroškov so primerjali še uporabnost njihove notranjosti v potniškem in prtljažnem delu, preverili, kako gredo v korak s časom, ko je govora o sodobnih vozniških pomagalih in povezljivosti. Za piko na i pa dodali lastne vtise o nastopu in prepričljivosti kandidatov. Tako so poleg nakupne cene pod drobnogled vzeli stroške za sedem let lastništva, porabo goriva, preizkusili in ocenili asistenčne sisteme, zaslone na dotik, kamere. Posvetili so se hrupu med vožnjo. Pretipali so plastiko, prešteli število odlagališč, preverili, kako uporabna so, izmerili so prostornost na prednjih sedežih, zadnji klopi, preverili, kdo ponuja premično zadnjo klop in v katerega bi spravili največ prtljage.
Po vseh testiranjih si je Ford Puma prisvojila odlično četrto mesto in za las zgrešila stopničke. Pri ocenjevanju asistenčnih in infozabavnih sistemov, motorja in podvozja si je prislužila najvišje število točk. Vrhunsko drugo mesto je dosegla tudi pri ocenjevanju Faktorja X, kjer ocenjujejo izgled, počutje in prepričljivost celotnega paketa.
Za Ford Pumo med drugim pravijo
»Puma je med vsemi najbolj vozniški avto. Na slalomu je odstopala s smerno stabilnostjo in čvrstostjo podvozja, pa tudi natančnostjo volana. Bencinski motor je bil hkrati med bolj varčnimi, tudi ročni menjalnik si zasluži visoko oceno.«
“Ford Puma ima največ asistenčnih sistemov, saj je njena paleta, tako kot digitalne vsebine, zelo pestra. Še bolj pomembno pa je, da je veliko od naštetega že del serijske opreme. Puma ima na primer kot edina sistem za preprečevanje vožnje v napačno smer in ISA samodejno prilagajanje hitrosti.”
“Ford Puma je modni terenec v pravem pomenu besede, z igrivim nosom, imenitno kupejevsko bočno linijo in mišičastim zadkom. Visoke ocene pa pri Pumi ne veljajo le za slog, saj med njene vrline sodijo tudi izrazita dinamika, ki presega tekmece. Ford Puma ima odziven in varčen hibridni motor, odličen menjalnik ter bogato založenost z varnostno asistenčnimi sistemi.”
Celoten članek si lahko preberete na:
Žurnal24: https://www.zurnal24.si/avto/testi/prima-test-to-je-trenutno-najbolj-popoln-malu-suv-pri-nas-354843 – www.zurnal24.si
Volan: https://www.volan.si/oddaje/oddaje-volan/6572111-oddaja-volan/
Avtomanija: http://avtomanija.com/default.asp?rb=1&id=1952
Avtomobilizem.com: https://www.avtomobilizem.com/novice/vsestranski-igralci-v-manjsem-formatu/15-10-2020/
Finance: https://avto.finance.si/8966946/Primerjava-majhnih-sportnih-terencev-zbrali-smo-jih-kar-10
in v najnovejši številki revije Avto fokus.