Ford Focus ST in trasa relija 1. Saturnus 1978

27. oktobra 2020

Moderni športni avtomobil in cesta, ki spominja na dogodke pred 42 leti. Zgodili so se ponoči in sprožili enega najbolje obiskanih športnih dogodkov v Sloveniji. Traso že umrlega spektakla smo obiskali s športnim Ford Focusom ST.

vir: Siol.net, Avto moto, Gregor Pavšič

Gregor Pavšič se je z novim Ford Focusom ST podal po kultni slovenski cesti, kjer se je pred 42 leti zgodilo nekaj posebnega.

Kultna slovenska cesta

na vrhu Rakitne nad Ljubljano. Tik ob odcepu na makadamsko cesto, ki vodi proti Krimu je bil, pred 42 leti, natančno v noči s 14. na 15. oktobra leta 1978, cilj ene od hitrostnih preizkušenj prvega relija Saturnus. To je bila takrat še skromna nočna avtomobilska dirka, ki je bila pravzaprav test industrije. Saturnus je bila pomembna tovarna žarometov, ki se je odločila prek avtomobilskega športa najprej v težkih pogojih preizkušati lastne izdelke, obenem pa tudi povečati svojo prepoznavnost doma in v svetu. To je bila ideja njihovega strokovnjaka za marketing Romana Kokalja, ki je hitro naletela na plodna tla. Saturnusov reli je v osemdesetih postal eden najpomembnejših športnih dogodkov v Sloveniji, vodstvo tovarne pa je ob trasi v sproščenem vzdušju lahko gostilo svoje goste in partnerje ter tako prefinjeno tkalo nove poslovne vezi. In na tej trasi je Gregor preizkusil moč novega Focusa ST.

Slovo štirikolesnega Focusa RS, različica ST je najmočnejši novi Focus

Novodobnega serijskega Focusa ST poganja 2,3-litrski turbo štirivaljnik, a moč znaša že 206 kilovatov (280 “konjev”). Kdor si želi izrazito športno naravnan avtomobil – to pa ne velja le za moč motorja, temveč tudi dinamično nastrojeno celotno vozilo – bo z njim dobil odličen paket. Čeprav je to prodajno nišni model, konkurence ni malo; omenimo le renault megana RS, hyundaia i30 N in volkswagen golfa GTI.

Med ovinki je treba pošteno držati volan

Po slovesu štirikolesno gnanega starega Focusa RS je nova generacija v različici ST ostrejša, bolj divja. Pospešek do 100 kilometrov na uro znaša dobrih šest sekund, pravo divjost pa pokaže med ovinki. Ko vklopimo program ST, nam pri pretikanju navzdol pomaga elektronika, ki ustrezno dvigne vrtljaje, ob pospeševanju med ovinki pa zelo izrazito deluje elektronska zapora diferenciala. Pošteno trdno je treba držati volan, saj je 280 “konjev” na sprednjih kolesih velik izziv za tehniko in voznika. Vsekakor avtomobil za užitkarje. Vozne lastnosti so odlične. Tudi šeststopenjski ročni menjalnik je zelo dober, ne pa spet popolnoma navdušujoč. Veliko je tudi prostora na zadnjih sedežih in tudi v prtljažniku, kar so tudi sicer odlike Focusa. Zaradi športne preobleke v smislu prostornosti ni izgubil vsakodnevne uporabnosti. Treba pa je poudariti, da je Focus ST tudi v programu “normal” zelo trd avtomobil in da mora njegov lastnik to vzeti v zakup. Hvalimo pristen občutek v avtomobilu, ki je predvsem posledica Recarovih športnih sedežev z izrazito bočno oporo.

Uživanje na Saturnusovi trasi iz leta 1978? Da, toda le na asfaltu …

Tak avtomobil je kajpak doma na asfaltnih cestah, zato je bila temu primerna tudi vožnja z njim po trasi relija Saturnus 1978. Uživanje na Planinskih ridah, makadam prek Krima pa je trenutno v precej slabem stanju. Gre pa kajpak upati, da ima vsaj ta Fordov športni avtomobil svetlejšo prihodnost kot že umrli reli Saturnus. Dobrih 37 tisoč evrov (35 tisoč s popustom) je stal v Sloveniji, kjer pa trenutno nova naročila v tovarno niso mogoča. Uradno razlogi sicer niso znani, v ozadju pa je bržkone predsvem računica Fordovega izpusta CO2. Ko bodo prodali dovolj novih elektrificiranih avtomobilov, bodo spet lažje prižgali zeleno luč tudi za take avtomobile.

Celotna zgodba vas čaka: Kultna slovenska cesta