Fordov prvi športni SUV v Evropi: povsem nova Puma ST

24. septembra 2020

Povsem nova Ford Puma ST v segment kompaktnih SUV-jev prvič v Evropi uvaja cenjeno vozno dinamiko s pečatom oddelka Ford Performance.

Izpopolnjena z dovršenimi športnimi tehnologijami, vključno z diferencialom z omejenim zdrsom (LSD).  Ta je prvič na voljo v tem segmentu prav tako ima patentirane vzmeti z vektorsko usmerjenimi silami. Puma ST navduši tudi z možnostjo izbire voznih načinov. Med katerimi sta način Sport in – prvič s katerim od modelov Ford Performance – način Eco, da lahko vozniki vožnjo prilagodijo široki paleti razmer na cesti in v prometu.

Kombinacija teh inovacij zagotavlja energije polno vozno izkušnjo modela Ford Performance, po kateri slovijo. Obenem poskrbi za udobje in prilagodljivost, ki jo nudijo Fordovi novi kompaktni SUV-ji.

Pumo ST poganja 1,5-litrski motor EcoBoost z 200 KM, ki omogoča pospešek iz mirovanja do 100 km/h v 6,7 sekunde. Optimalno prilagojeno podvozje je opremljeno s konfiguracijami z vzvojnim drogom, prečnim vodilom in blažilnikom. V primerjavi s standardno Pumo je odziv krmiljenja hitrejši za 25 odstotkov.  Zavorni koluti pa imajo za 17 odstotkov večji premer. Najbolj dinamično vozno izkušnjo s Fordovim SUV-jem pomagajo zagotoviti tudi posebej razvite pnevmatike Michelin Pilot Sport 4S.

Izboljšave zmogljivosti in agresivno oblikovanje dopolnjujejo inovativne možnosti. To so informacije o lokalnih nevarnostih, ki jih omogoča tehnologija povezanega vozila, in Fordov MegaBox z 80 litri prostora pod dnom prtljažnika za praktično uporabo vsak dan znova.


“Pravi navdušenci nad vožnjo se ne bodo odrekli vznemirjenju, ker življenje zahteva bolj ‘razumen’ avto.  Zato je bila naša najpomembnejša naloga zagotoviti, da bo Puma ST osupljiva in zmogljiva kot vsak model ST, ne da bi žrtvovali njeno praktičnost,” je povedal Stefan Muenzinger, vodja oddelka Ford Performance v Evropi. “Verjamemo, da smo pripravili majhen SUV, ki ga odlikuje najboljša vožnja na svetu. Navduši z občutkom povezanosti in občutkom pravega ST-ja. Pumo ST je res užitek voziti.”

Privlačen videz in oprema

Pumino športno oblikovanje – vključno z usločeno linijo strehe in izrazitimi obodi koles – je odlična osnova za še bolj ekstremne poteze Pume ST, ki združujejo obliko in uporabnost.

V oddelku Ford Performance zasnovani spojler je vgrajen v sprednji odbijač. Ta poveča potisk sprednjega dela vozila ob podlago za skoraj 80 odstotkov in tako zagotovi še večjo stabilnost in oprijem. Tudi velik zadnji strešni spojler poskrbi za optimalno aerodinamiko, v zadnji odbijač pa je vgrajen prepoznaven difuzor. Za modele ST značilni zgornja in spodnja maska sta zasnovani za zagotavljanje povečanega hlajenja motorja.

Puma ST je serijsko opremljena z 19-palčnimi platišči iz zlitine. Ta so lahko strojno obdelana ali so v izvedbi Magnetite. Karoserija je v eni od šestih razpoložljivih barv: Agate črni, Desert Island blue, Fantastic red, Frozen white, Magnetic ali drzni Mean green, ki je na voljo samo z različico ST. Sijajno črno lakiranje strehe, obrobe maske, stranskih elementov, pokrovov zunanjih ogledal in zadnjega strešnega spojlerja je del serijske opreme in prispeva k še večji prepoznavnosti modela.

Prav tako karizmatična je notranjost, a še pred vstopom ob odklepanju opazimo logotip ST, ki ga projicira lučka v serijsko električno preklopnem zunanjem ogledalu.

Karizmatična notranjost Pume ST

V notranjosti sta ogrevana športna sedeža Recaro – krasi ju reliefni emblem ST.  Oblazinjena sta s tkanino Miko Dinamica in z izrazitim bočnim oprijemom. Ta poskrbita, da pri še tako hitri vožnji skozi ovinke voznika in sovoznika sile ne premetavajo po kabini. Zaščitne plošče Ford Performance, spodaj raven in v usnje odet volan ter oznaka ST na glavi prestavne ročice prav tako pritegnejo občudujoče poglede. Sedeže, manšeto prestavne ročice in talne obloge z oznako ST krasijo šivi v kovinsko sivi barvi.

Tudi v ekskluzivni notranjosti Pume ST je za prtljago na voljo 456 litrov prostora, ki ga dopolnjuje inovativni Fordov MegaBox. Prilagodljiva rešitev za shranjevanje zagotavlja globok in vsestranski 80-litrski prostor pod dnom prtljažnika – tako lahko v vozilu brez težav prevažate dve torbi za golf v pokončnem položaju.

Med serijskimi možnostmi za večje udobje in priročnost so blazinica za brezžično polnjenje telefona, ogrevanje vetrobranskega stekla Quickclear, senzorji za zaznavanje razdalje pri parkiranju spredaj in zadaj ter Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3 – ta vozniku omogoča upravljanje zvoka, navigacije in povezanega pametnega telefona s preprostimi izgovorjenimi ukazi.

Enostavna povezljivost

Združljivost z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™ je vključena brezplačno, del sistema pa je tudi 8-palčni barvni zaslon na dotik, ki ob vklopu prikaže logotip Ford Performance. Na voljo je tudi vrhunski zvočni sistem B&O.

Serijsko vgrajeni modem FordPass Connect lastnikom Pume ST prek mobilne aplikacije FordPass omogoča vrsto priročnih funkcij, vključno z odklepanjem vrat in iskalnikom vozila. Modem lahko prek povezave z oblakom zagotovi tudi obvestila o lokalnih nevarnostih, ki voznika opozorijo na tvegane situacije na njegovi poti, čeprav dogodka ne vidi zaradi ovinka ali drugih vozil.

Med drugimi razpoložljivimi tehnologijami za pomoč vozniku so še pomoč za preprečevanje trčenja z aktivnim zaviranjem, aktivni parkirni pomočnik, opozorilo na prečni promet z aktivnim zaviranjem ter inteligentni omejevalnik hitrosti.


“Naša nova Puma ST je praktičen in prefinjen SUV, ki navdušuje z osupljivostjo športne kombilimuzine,” je dodal Muenzinger. Prva naročila bodo Fordovi trgovci že sprejemali v zadnjem kvartalu tudi v Sloveniji.