Fordova inženirska ekipa si je pri razvoju povsem električnega Mustanga Mach‑E prizadevala, da uporabnikom po vsem svetu zagotovi pravo Mustangovo vozno izkušnjo. Testirala ga je tako na zaledenelih jezerih kot v žgočih puščavah in z uporabo najsodobnejših simulatorjev vožnje. In glede poznavanja, kaj natančno požene evropskim voznikom kri po žilah in jim pospeši srčni utrip ali pa jim pomaga do sprostitve, bi težko našli koga, ki uporabnike v regiji pozna bolje od ekipe na Fordovem testnem poligonu v Lommelu v Belgiji.
Tam so pri razvoju Mustanga Mach-E poskrbeli za kombinacijo značilnosti edinstvenega vzmetenja, krmiljenja, pogonskega sklopa in celo tehnologij za pomoč vozniku.
“Z današnjo tehnologijo lahko v virtualnem svetu po meri prilagodimo vozilo. Že zgodnji prototipi odražajo pravi značaj – a kritičnih zadnjih 10 odstotkov je možno določiti samo na cesti,” je povedal Geert Van Noyen, vodja področja dinamike vozil pri Fordu Evropa. “Uravnotežena in odzivna povsem električna platforma Mustanga Mach-E nam je omogočila prilagajanje izkušnje zabavne vožnje tako na ovinkasti norveški gorski cesti Trollstigen kot na hitri nemški avtocesti ali ‘poskočni’ britanski podeželski cesti.”
Športni značaj
Ključno vlogo pri naravnem športnem značaju Mustanga Mach-E imajo odzivni elektromotorji. Ti poganjajo kolesa – centralno vgrajena baterija je za nizko težišče nameščena pod dnom vozila.
Z uporabo poligona v Lommelu s 100 km testnih prog so Fordovi inženirji zagotovili prepoznaven evropski občutek.
Testne proge poustvarjajo cestne površine od širokih belgijskih asfaltiranih cest do francoskega tlaka. Zagotavljajo kopije površin cest v različnih državah, vključno z Veliko Britanijo, Nemčijo in Španijo. Za Evropo značilne ožje in bolj ovinkaste ceste z večjimi omejitvami hitrosti kot v drugih regijah zahtevajo edinstveno odzivnost povezanega in samozavestnega krmiljenja Mustanga Mach-E. Tega dopolnjujejo posebej izbrane nastavitve blažilnikov, vzmeti in prečnih vodil koles za sistem vzmetenja.
Posebej so izbrali celo pnevmatike, ki zagotavljajo idealno ravnovesje med oprijemom in voznim udobjem v pestri paleti cestnih površin in vremenskih pogojev te regije.
Uglajena in stabilna vožnja
Uglajena in stabilna vožnja Mustanga Mach-E je še pomembnejša pri visokih hitrostih, značilnih za evropske avtoceste. Ocena značilnosti hitrega ‘križarjenja’ je potekala na nemških ‘avtobanih’ in na 4,2 km dolgem dirkaškem ovalu v Lommelu, kjer hitrosti na nagnjenem cestišču dosegajo 220 km/h.
“Uporaba povsem električnega pogona pomeni, da je v notranjosti Mustanga Mach-E zelo tiho, zato je še toliko pomembneje, da preprečimo vdor neželenega hrupa in tresljajev,” je povedal van Noyen.
Tehnologije za pomoč vozniku, med katerimi je tudi aktivni tempomat s funkcijo Stop & Go, prepoznavanjem znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanjem v sredino voznega pasu, ‘poznajo’ prometne znake in oznake na cestišču po vsej celini ter vozniku zagotavljajo intuitivno vozno izkušnjo brez stresa ne glede na to, kje živi, dela ali počitnikuje.
Obenem takojšnji prenos električne moči poskrbi za športno odzivnost, ki jo imajo evropski vozniki še posebej radi. Za izboljšano pospeševanje in vodenje štirikolesni pogon Mustanga Mach-E navor neodvisno porazdeli med sprednji in zadnji kolesi. Fordovi inženirji so temeljito preverili sistem, da res zagotavlja tipičen Mustangov občutek pogona na zadnji kolesi vse od skandinavskega snega do španskega poletja.
Možnost prilagajanja vozne izkušnje z Mustangom Mach-E pa ni le v rokah Fordovih inženirjev. Vozniki lahko izberejo vozne načine Whisper (šepet), Active (aktivno) in Untamed (neobrzdano). Vsak način zagotovi unikatne nastavitve krmiljenja in odzivnost stopalke za pospeševanje in upočasnjevanje, ambientno osvetlitev in celo zvoke vozila, da izkušnjo uskladi z voznikovim razpoloženjem.
Turneja po Evropi
Ford je z Mustangom Mach-E pred kratkim dokončal turnejo po Norveški. Enem od najbolj naprednih trgov za električna vozila v Evropi. S tem je pomagal zagotoviti vpogled v vsakodnevno uporabo vozila z obstoječo infrastrukturo za polnjenje. V dejanskih pogojih je model z baterijo s podaljšanim dosegom in štirikolesnim pogonom s predvidenim dosegom vožnje 540 km po WLTP presegel pričakovanja glede učinkovitosti in je brez postankov prevozil 484 km od Osla do Trondheima, na cilju pa je kapaciteta baterije še vedno kazala 14 odstotkov.
Mustang Mach-E z baterijo s podaljšanim dosegom in zadnjim pogonom bo zagotovil do 610 km povsem električne vožnje po WLTP. Zadnja testiranja so pokazala, da se je čas polnjenja od prvih ocen izboljšal za skoraj 30 odstotkov, tako da samo 10 minut hitrega polnjenja s polnilnico IONITY modelu z baterijo s podaljšanim dosegom in zadnjim pogonom v povprečju zagotovi 119 km dodatnega dosega.
“Če izpostavim eno samo stvar, ki smo jo želeli z Mustangom Mach-E doseči po vsem svetu, je bil to cilj, da izdelamo električno vozilo, ki ga upravičeno krasi Mustangov konjiček,” je povedal Van Noyen