Ford Kuga – tako dobrega dizla že dolgo nismo vozili

02. avgusta 2020

Na prvi vožnji je Ford Kuga potrdila kakovost predhodnic, kar pomeni, da je še vedno vozno odlična. Zaradi dodatnih centimetrov dovolj prostorna za družino in na koncu tudi že elektrificirana – blagi hibrid z dizelsko kombinacijo navduši.

Vir: Siol.net, Avtomoto: Gašper Pirman

V uredništvu Avtomoto so preizkusili novo Ford Kugo, ki navdušuje z blagim hibridom v kombinaciji z dizelskim pogonom.

V zadnjih letih je bil model Ford Kuga kar malo prezrt. Tekmeci, kot so VW tiguan, peugeot 3008, nissan qashqai in drugi, so jo prodajno prehitevali po levi in desni, zato je precej očitno, da so pri Fordu želeli ustvariti avtomobil, ki ne bo polariziral, ampak se bo s svojimi aduti vključil v segment.

Gašper Pirman, je bil nad delovanjem dizla več kot navdušen.

Vau, dizel še ni bil tako tih

Kuga še nikoli ni imela tako širokega spektra motornih kombinacij. Poleg običajnega bencinarja do dizla je na voljo tudi blagi hibrid z dizelskim motorjem in še kot priključni hibrid. Mi smo nekaj več kot tristo kilometrov prepeljali v elektrificirani različici z blagim hibridom, ki deluje skupaj z dizelskim motorjem.

Čeprav tehnologija blagega hibrida ni več nova, smo jo prvič preizkusili v kombinaciji z dizelskim motorjem.


Kaj torej prinaša kombinacija navorsko bogatega motorja

in namesto standardnega alternatorja vgrajeni integriran zaganjalnik/generator, ki ga poganja jermen ter omogoča zajem energije med upočasnjevanjem vozila in njeno shranjevanje za polnjenje 48-voltnega litij-ionskega zračno hlajenega paketa baterij?

Najbolj smo bili navdušeni nad mirnostjo in tihostjo motorja. In ne le za volanom, saj je motor prav nič ”traktorski” tudi, ko stojimo zunaj ob njem. Velik palec gor, tako tih ni bil niti 1,5-litrski dizelski motor v peugeotu 3008. Drugi pozitiven vtis je povprečna poraba goriva. Večino časa se je zadrževala pri 5,5 litra, kar je za SUV teh dimenzij več kot odlična poraba goriva. Zadnjih sto kilometrov smo prevozili nekoliko bolj dinamično in to združili še z več mestne vožnje, tako se je na koncu ustavila pri 5,8 litra po potovalnem računalniku.

Še nekaj o motorju oziroma vožnji. Ker gre za blagi hibrid, se motor zažene ali ugasne neslišno, hipno. Je pa zaradi regeneracije zavorne energije nenehno mogoče čutiti to zaviranje. Vožnja, pri kateri bi rad jadral, pa je mogoča le takrat, ko ročni menjalnik prestavimo v prosti hod. Verjamemo, da marsikdo tega zaviranja niti ne bo opazil, sami pa bi si želeli izbirati, ali motor samodejno zavira, da s tem rekuperira zavorno energijo.

S čim vse je še Ford Kuga presenetila, si preberite v članku: Novi SUV v Sloveniji – Tako dobrega dizla že dolgo nismo vozili