Vse od ustanovitve leta 1999 majhno podjetje v mestu Saline v ameriški zvezni državi Michigan skrbi za vrhunske dosežke na področju mobilne robotike za številne naročnike vključno z vojsko. Čeprav podjetje Quantum Signal ni znano širši javnosti, je vojski pomagalo razviti programsko opremo, s katero so lahko na daljavo upravljali robotska vozila, oddaljena več tisoč kilometrov. Ustvarili so tudi robustno okolje za simulacije, ki omogoča testiranje avtonomnih vozil in ga marsikje uporabljajo še danes.
Čeprav je Quantum Signal zadnjih nekaj desetletij posloval precej neopazno, je bilo njihovo delo na Fordovem radarju že kar nekaj časa. Za pospešek pri razvoju avtonomnih vozil je Ford v zadnjih letih sestavil ekipo izjemno usposobljenih strokovnjakov za razvoj programske opreme, simulacije in strojno učenje z vseh koncev sveta – in s ponosom lahko zapišem, da je moštvo čedalje obsežnejše in občudovanja vredno.
Da bi še hitreje uresničil svoj cilj hitrega zagona proizvodnje avtonomnih vozil, je Ford kupil podjetje Quantum Signal in bo s pridom uporabil njihove obsežne izkušnje s simulacijami v realnem času in razvojem algoritmov pa tudi robotiko ter tehnologijo zaznavanja in dojemanja. Širok portfelj del v skupini zagotavlja, da bodo Fordu pomagali na različnih področjih razvoja avtonomnih vozil in prevozov kot storitvenega posla, vključno z razvojem programske opreme in prototipov s področja strojne opreme.
Quantum Signal slovi po svojem okolju za modeliranje in simulacije ANVEL, ki so ga vojaški programi za robotiko uporabljali pri raziskovanju zmogljivosti oddaljenih in avtonomnih sistemov brez človeške posadke. S strokovnim znanjem podjetja lahko pri Fordu razvijemo še obsežnejša in še bolj kompleksna okolja za simulacije, v katerih bomo testirali vozila in poslovne modele ter zagotovili nadaljnje izboljšanje zmogljivosti.
Poleg simulacij so v podjetju Quantum Signal opravili obsežno delo za vojsko, saj so razvijali algoritme, ki pomagajo usmerjati avtonomna vozila. Zunaj ‘softverskega sveta’ je podjetje izjemno izurjeno tudi na področju robotike ter sistemov za zaznavanje in dojemanje. Celoten obseg dela je možno uporabiti za podporo Fordovim avtonomnim vozilom in izboljšati njihovo sposobnost analiziranja okolja med vožnjo.
Quantum Signal posluje v nekdanji šolski zgradbi v mestu Saline, pri svojem delu pa so ustvarili edinstveno kulturo, ki jo želimo ohraniti tudi po tem, ko se bo ekipa pridružila Fordu. Prepričani smo, da nam bo to uspelo, saj tega ne počnemo prvič – in prav zdaj smo spet sredi takšnega postopka s podjetjem za strojno učenje, ki se je Fordu pridružilo pred skoraj tremi leti: SAIPS.
SAIPS s sedežem v Izraelu tesno sodeluje tako s Fordom kot z ekipo Argo AI in z uporabo strojnega učenja ustvarja inovativni vizualni kognitivni sistem za samovozeče avtomobile, ki lahko celo v slabem vremenu in pri pomanjkljivi osvetlitvi v okolici avtomobila prepozna pešce in vozila – vključno z zaznavanjem takšnih podrobnosti, kot so utripajoči smerniki in opozorilne utripalke. Drugi ključni sistem omogoča povsem avtomatizirano 3D kartiranje mestnih okolij z visoko ločljivostjo, kar je kritičnega pomena za avtonomna vozila, ki se lahko tako orientirajo v dejanskem okolju.
Ti pomembni projekti so omogočili umirjeno in premišljeno rast podjetja. Od pridružitve Fordu je SAIPS več kot podvojil svojo ekipo, ki jo zdaj sestavlja kakšnih 30 zaposlenih, svoj sedež pa je preselil v Tel Aviv. Pred nedavnim se je podjetju SAIPS pridružilo nekaj v svetovnem merilu vodilnih raziskovalcev s področja, poimenovanega okrepljeno učenje, kar bi lahko pospešilo učenje in odločanje v avtonomnih vozilih z manj človeškega nadzora.
Tako kot SAIPS bo imel tudi Quantum Signal ključno vlogo pri hitrejšem razvoju Fordovega avtonomnega vozila, obenem pa dokazuje Fordovo zavezo vzgoji talentov, potrebnih za uspešno uvajanje te tehnologije.
Ko je Mitchell Rohde, izvršni direktor podjetja Quantum Signal, svoji ekipi povedal, da se bodo pridružili Fordu, se je spomnil odraščanja v Michiganu, kjer je kot otrok opazoval očeta – v njegovih rokah je legendarni Model T spet oživel in zapeljal na cesto, svojemu sinu pa je med delom pripovedoval, kako je Henry Ford vplival na svet, v katerem živimo. In nato dodal, da če želi Mitch postati inženir, naj tudi sam na podoben način obogati svet.
Vsi inženirji bi radi naredili kaj pomembnega, kar bi resnično izstopalo in ne le pristalo na polici, je Rohde povedal svoji ekipi. Zdaj bodo imeli priložnost, da neposredno vplivajo na svet, tako kot je storil Henry Ford. Tako kot je Ford z Modelom T množicam omogočil svobodo mobilnosti, je zdaj napočil čas, da ta svoboda dobi novo razsežnost. Komaj čakamo, da to priložnost uresničimo.