BESEDILO Primož Makuc, FOTOGRAFIJE Andraž Martinšek, Cestni-dirkac.com
Čustva v življenju igrajo veliko vlogo in prav to številne pripelje do sanjskega jeklenega konjička. Vseeno pa so trenutki, ko mora prevladati razum. Takrat vajeti prevzamejo racionalne odločitve in prav to je ključnega pomena pri nakupu popolnega družinskega karavana. Takrat nastopi karavanski Focus z bogatim paketom opreme Titanium. Ta je vrsto let predstavljal najvišji paket opreme tega modela, zdaj pa ga prekaša le še Vignale.
Res je, da sva Focus ST-Line že imela na testu, ki pa se od modela Titanium močno razlikuje. Sprednji del je občutno manj agresiven z bolj mehkimi linijami. Drugačna je oblika sprednjih meglenk, ki so pri tej izvedenki bolj pokončne lege. Reža za zajem zraka ni v sijaj črni barvi temveč je v barvi kroma. Ta detajl se nadaljuje tudi na stranskem profilu kot obroba stekel, na strehi pa so vzdolžni strešni nosilci v mat srebrni barvi.
Posebnost tega Focus je tudi zvrhan koš dodatne opreme, ki s paketom Titanium Business pride do večjega izraza. Ponaša se z dinamičnimi LED žarometi, ki prilagajajo snop svetlobe glede na vozne razmere. Osvetljujejo ovinke in tudi preprečujejo bleščanje drugim voznikom. Preklop svetlobe je uglajen, mehak in jih na trenutke približa celo matričenmu delovanju, čeprav to niso. Modri Focus ST-Line, ki sva ga že imela na testu, pa je imel “običajne” LED žaromete brez dinamičnega prilagajanja. Med njimi so tudi vizualne razlike, ki jih brez težav opazite. LED linija dnevnih žarometov je povsem drugačna.
Notranjost sicer ne prinaša pretiranih presenečenj. Že pri izvedenki ST-Line sva bila navdušena nad prostorom, ki ga ponuja karavanska oblika. Brez SYNC 3 sistema si že prav težko predstavljam prave Fordove izkušnje. Odebeljen in usnjen volan je res prava izbira, ker je občutek in prenos želje voznika toliko boljši. Za boljšo vozniško izkušnjo bi si želeli le polnih digitalnih števcev, ki bi omogočali malo več prilagajanj in prikazov. Mustang je lahko odličen vzor vsem ostalim modelom.
Svetel strop nakazuje, da gre za bolj družinsko verzijo Focusa, kar mu res pristoji. Za boljši občutek so dodali še pomično panoramsko streho, ki se razteza vse do zadnjih sedežev. Prav ta dva elementa sta ključna za večji občutek prostornosti oziroma odprtosti. Panoramska streha ima sicer dvojno vlogo. Lahko poskrbi za romantično vzdušje v dvoje ali pa zamoti otroke na daljših izletih z opazovanjem zvezd ali oblakov.
Novost pri Focusu je nov 8-stopenjski avtomatski menjalnik, ki ima res zanimivo obliko prestavne “ročice”. Ta je namreč v obliki vrtljivega gumba in je z vidika oblikovanja lep napredek za ta razred avtomobila. Avtomatski menjalnik je složno deloval skupaj z 1.5 litrskim bencinskim EcoBoost motorjem, ki razvije 150 KM. Kljub temu, da gre “le” za trivaljnik, je to povsem dovolj moči za družinske potrebe. Sicer pa bi sam najbrž izbral avtomatski menjalnik le z dizelskim EcoBlue pogonskim agregatom.
Tudi vožnja se od modela ST-Line nekoliko razlikuje. Avto je malenkostno bolj oddaljen od tal, vzmetenje je mehkejše in tako vožnja postane udobnejša. Tudi zaradi izbire manjših platišč, Focus bolje požira luknje in grbine, avtocestna vožnja pa je tako še mirnejša. Kljub pomehkuženosti se še vedno odlično znajde tudi pri malo bolj dinamični vožnji. Navsezadnje je še vedno tisti pravi Focus, katerega vozne lastnosti hvaliva čisto na vsakem testu. Odzivnost in povratne informacije na volanu nama venomer vlivajo samozavest, ko se z njim zapodiva med ovinke. Vseeno boste tokrat z njim raje uživali na daljših vožnjah in skozi panoramsko okno opazovali okolico. Vsi razen voznika.
Največ pohval si zasluži na tehnološkem področju. Omogoča že delno avtonomno vožnjo, kar je za ta razred avtomobila dobra popotnica. Avtomatski menjalnik in prilagodljiv tempomat z usmerjanjem v sredino voznega pasu in funkcijo Stop&Go močno razbremenita voznika. Vgrajeno tipalo namreč zazna vozilo pred vami in samodejno prilagodi hitrost ter razdaljo, funkcija Stop&Go pa omogoča, da se vozilo povsem ustavi in nato samodejno ponovno spelje, če je ustavilo samo za kratek čas. Če voznik na avtocesti ne drži volana ga sistem samodejno popravlja, vendar le za določen čas. Če voznik po opozorilu še vedno ne prime za volan, se bo vozilo samodejno in varno ustavilo. To lahko reši življenje, če voznik zaspi ali ga popade kakšna slabost.
Zanimiv je tudi sistem, ki pomaga pri preprečevanju trkov z zaznavanjem pešcev in kolesarjev. S pomočjo kamere in radarja zaznava prej omenjene udeležence v prometu ter voznika opozori na njihovo prisotnost. V najslabšem primeru bo sistem tudi samodejno zaviral. Pri tem bi pohvalil še kamero, ki omogoča širok kot pogleda. Ta je izjemno uporabna pri vzvratni vožnji iz parkirnega prostora, kjer je vidno polje očesa in ogledal občutno zmanjšano.
Novi Focus je res presežek v svojem razredu in odličen vzor za ostale konkurente. Prav nič me ne čudi, da je osvojil tudi laskavi naslov Slovenski avto leta 2019. Kapo dol!
Preizkusi ga tudi ti >>
Vir: Cestni-dirkac.com