FOTOGRAFIJE Klemen Brumec, na lokaciji TIC Sava Ljubljana, konjeniški klub PIP
Življenje mladega slovenskega smučarskega skakalca je vse prej kot običajno. Športna kariera, le malo prostega časa, medijske in sponzorske obveznosti … Domnovo življenje je ena sama akcija, zato ga odslej spremlja temu primeren partner – Ford Kuga, ki je pripravljena na vse.
Summit Avto in Summit Motors Ljubljana sta Domna že pred letom dni, ko je opravil vozniški izpit, podprla s popolnim sopotnikom za mlade voznike, Ford Ka+, oziroma, kot ga mladi Prevc zaradi tipične Fordove rumene barve imenuje, s »kanarčkom«.
Po letu dni uporabe Fordovega (ne tako majhnega) malčka Forda Ka+ se poslavljaš od njega. Kako ti je bil všeč, kako ga je bilo voziti?
»Pri Fordu Ka+ so mi bile zelo všeč predvsem vozne lastnosti, pogrešal sem le kakšen »konjiček« več pod pokrovom motorja. Sicer pa je bil, kar se tiče vožnje in občutka za volanom, super.«
Pri kakšnih opravkih ti je prišel prav, kam si se običajno vozil z njim?
»Najbolj pogosto sem se z njim vozil na treninge, prav zaradi teh sem bil tudi najbolj hvaležen, da sem ga imel. Kljub temu, da je navzven zelo kompakten avto, ima znotraj še vedno dovolj prostora za vse, karkoli sem počel. Nikoli se ni zgodilo, da bi mi zmanjkalo prostora, ampak sem bil vedno presenečen, koliko stvari gre v tak majhen avto. V mojem primeru je to bila ponavadi vsa športna oprema za treninge, pa tudi prijatelje sem z lahkoto vozil naokrog.«
Izlet na katero destinacijo z njim ti je ostal v spominu?
»Najbolj se mi je v spomin vtisnil Vršič, ki je bil tudi najin zadnji izlet v snegu. Ja, tudi v snegu se je Ford Ka+ dobro odnesel, ker je malenkost dvignjen od tal, je lahek, ima zelo dober oprijem in tudi zelo dobre asistenčne sisteme. Tako da tudi, če kot mlad voznik narediš kakšno napako, te avto še vedno reši iz nje.«
To je bil tvoj prvi avto, ki si ga vozil takoj po opravljenem izpitu … Se ti zdi, da je Ford Ka+ primeren za mlade voznike?
»Ford Ka+ se mi zdi idealno vozilo za prvi avto, saj omogoča dobro preglednost z vozniškega sedeža, nima veliko mrtvih točk. Tudi njegova skromnost pri številu »konjev« je za mlade voznike prednost, saj te obdrži v mejah normale, ki jih mladi vozniki na začetku še radi preizkušamo.«
Si z njim opravljal tudi tečaj varne vožnje za mladega voznika?
»Tečaja varne vožnje še nisem opravil in ga bom opravil s Kugo, se že veselim.«
Kakšen voznik si postal v tem letu? Kaj si spoznal, česa si se naučil?
»Kot voznik sem predvsem prijazen do ostalih udeležencev v prometu in zelo miren. Ne zgodi se, da bi me kdo razjezil v prometu ali me spravil v slabo voljo.«
Poiskati novega sopotnika Domna Prevca, kljub širokemu naboru Fordovih vozil, ni bila težava. Nepopustljivost in brezkompromisnost sta sestavni del Domna in Kuge, ki pred seboj ne vidita ovir, le priložnost, da jih preskočita.
Zdaj si preskočil malo višje, odslej boš sedel za volanom Forda Kuge. Zakaj ravno SUV?
»Pokazala se je priložnost, da malčka zamenjam s Kugo, ki mi je kot avto zelo všeč, in sem jo z veseljem izkoristil. Glede na to, da gre trend v to smer, da so vozila SUV vedno bolj popularna, mi je v veselje, da lahko tak avto vozim in ga posredno tako tudi predstavim ljudem.«
Kaj ti je všeč pri Kugi, česa se veseliš?
»Najbolj se veselim daljših popotovanj. S šestimi prestavami je veliko prijaznejši tudi za avtocestno vožnjo, veliko bolj je umirjen, tih in zato primeren za daljšo pot. Veselim se, da bomo z družbo odšli kam dlje, mogoče v Avstrijo ali kaj podobnega.«
Kakšni so občutki po prvih kilometrih?
»Peljal sem jo že na Vršič in v Portorož. Avto me je predvsem navdušil z voznimi lastnostmi. V primerjavi z ostalimi vozili v tem voznem razredu je avto neprimerljivo boljši za vožnjo po cesti, ni tako »ladjast«, ampak se povsem normalno vozi, je stabilen, nima veliko podkrmiljenja in je primeren tudi za koga, ki morda ni pristaš vozil SUV. Mislim, da bi si po vožnji v Kugi premislili.«
Ford Kuga ni le zmogljiv in praktičen sopotnik, s sodobnim oblikovanjem zunanjosti in notranjosti obrne tudi marsikateri pogled na cesti. S popolnim seznamom dovršenih funkcij, sistemov in tehnologij vas zlepa ne pusti na cedilu. Z inteligentnim štirikolesnim pogonom (All wheel drive – AWD), ki poskrbi za ustrezen oprijem, ravnovesje v ovinkih in odzivnost na mokrih, suhih in poledenelih cestah ter na terenu, pa je pripravljena na akcijo, ne glede na razmere.
Z višjim odmikom od tal in naprednim pogonom AWD je Kuga skoraj neustavljiva. Kam jo boš v prihodnje zapeljal?
»V snegu sva bila že na Vršiču in nato v Portorožu, zagotovo pa jo bom v kratkem peljal še na Jelovico in Mangart. Potem pa … v širni svet.«
Si preizkusil tudi Fordov zimski paket? Ti je prišel prav?
»Seveda. Gretje sedežev in volana je zame obvezna oprema.«
Fordov zimski paket vključuje ogrevan volan, ogrevane prednje sedeže in tehnologijo Quickclear za hitro odstranjevanje ledu z vetrobranskega stekla.
Si že poskusil v Kugo naložiti vso svojo opremo? Prostora je kar precej v primerjavi s Ka+ – ti bo prišel prav?
»Res je, Kuga ima kar veliko prostora, ampak, kot rečeno, ga tudi v Ka+ nisem pogrešal. Bom pa zagotovo s Kugo bolj na »komot«, vožnja pa bo bolj udobna tudi za moje prijatelje.«
Ali tudi sicer voziš veliko prtljage s seboj (na treninge …)?
»Raje imam, da je imam čim manj in to le tisto, kar res potrebujem.«
Boš zdaj, ko imaš Kugo, šel tudi kam, kamor si s Ka+ morda nisi ‘upal’ iti? Kam?
»Tudi mojega Ka+ nisem ravno »šparal«, ampak zagotovo bom lahko s Kugo še bolj pogumen, saj je tudi narejena za malo bolj avanturistično vožnjo. Mislim, da se bova najbolj zabavala v snegu, recimo na Mangartu.«
Pri ne-mestni oz. po brezpotjih ali dolgi vožnji je pomembno tudi udobje v vozilu – kako je sedeti v Fordovi Kugi?
»Kuga je zelo udoben avto, tudi kabina je resnično tiha in jo moram res pohvaliti, brez težav si lahko dve uri v avtu, ne da se tega sploh zaveš. Tudi daljše vožnje niso problem.«
Fordova Kuga je narejena za aktivno življenje, avanturiste … Se rad potepaš naokoli?
»Tisti, ki me poznajo, vedo, da sem človek, pri katerem je že nekaj narobe, kadar nimam kaj početi (smeh). Res sem ves čas aktiven, vedno sem v gibanju, večkrat pokličem prijatelje in se kam zapeljemo, pa že najdemo kaj za početi.«
Kje in kako najraje preživljaš prosti čas?
»Saj se sploh ne spomnim zadnjega prostega časa (smeh). Najraje se z avtom zapeljem, na primer, v Bohinj ali na podobne lokacije.«
Pomoč pri parkiranju, prilagodljiv tempomat z radarskim senzorjem, ohranjanje voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, samodejno upravljanje dolgih luči, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in prečni promet je le nekaj tehnologij, s katerimi Kuga vozniku pomaga do še samozavestnejše vožnje.
Se zanašaš na pametne tehnologije v vozilu, jih rad uporabljaš?
»Ja, na tehnologije se zelo zanašam, zelo rad jih uporabljam ter jih izkoristim za bolj udobno in varno vožnjo. Rad se prepustim avtu, da mi pomaga pri vožnji in je tako tudi zame vse skupaj bolj sproščujoče.«
Katere si že preizkusil, katerih se veseliš? Je to zate dodatna vrednost vozila?
»Moja Kuga je neprimerljivo bolj opremljena, kot je bil Ka+, predvsem mi poleg vseh tehnologij veliko pomeni tudi boljši zvočni sistem, ker med vožnjo res rad uživam v glasbi, vsakič kakšni drugi. Ker sem prijazen voznik, tudi sopotnikom dovolim, da upravljajo z glasbo (smeh).«
Hi-Fi zvok za ljubitelje
Ford SYNC v Fordovi Kugi serijsko dopolnjuje tudi odličen zvočni sistem z izjemno jasnim zvokom povsod v vozilu. Za doplačilo je na voljo vrhunski zvočni sistem Sony z digitalnim radiom DAB za uživanje v koncertni kakovosti zvoka.
»Za mlade voznike so zelo priročne predvsem tehnologije, ki pomagajo pri hitrejšem parkiranju (park assist, kamera za vzvratno vožnjo …), ker še nimamo toliko občutka za velikost avta in parkirnih mest. Sicer sam nimam težav s parkiranjem (smeh).«
Domen in Kuga, želimo vama srečno pot!