BESEDILO in FOTO: Klemen Putar, Avtofotomarket.si
Zadnje mesece je bilo veliko govora o prometni varnosti. Kako jo izboljšati in s tem izničiti smrtne žrtve na slovenski cestah. Bojim se, da bomo s slehernimi ukrepi storili bore malo. Zakaj?
Naprej je tukaj naša vozniška kultura, ki je …na psu. Tekmovalnost in dokazovanje sta eni izmed stvari, ki privedeta do nevarne situacije. Če upoštevam še vse hitrejši tempo življenja s stanjem naših cest, potem enačba poda rezultat z oceno kritično. Radarji za vsako lipo niso rešitev, oglasi na televiziji tudi ne, obvestilo Ne pij, ko voziš pa samo po sebi nima resnega sporočila.
Potrebno je začeti pri otrocih, kar pomeni, da se morajo najprej zresniti starši in pri dostavi otrok v šolo ne parkirati na pločniku, intervencijski površini, invalidnemu mestu, … vse to je vozniška kultura. No, ko bomo dosegli to, potem moramo paziti na jezik. Preklinjanje, obtoževanje ostalih udeležencev v prometu ob prisotnosti otrok. Sklepam, da bi lahko našteval v nedogled, saj je pred nami ne zgolj prostor, ampak cel Route 66 izboljšav.
Proizvajalci rešujejo življenja.
Še največji korak (za Slovenijo je to skorajda edini) v prometni varnosti so naredili proizvajalci avtomobilov. Pasivna in aktivna varnost rešuje življenja oziroma omiljuje posledice nesreče. Napihljive blazine so že pase. Priprava vozila na trk, to je krik zadnje mode. Ali pa ‘’možgani’’, ki preprečijo nesrečo nasploh.
Vse zgoraj omenjeno vsebuje dandanes že Ford Fiesta. Mislim resno, mestni avtomobil nabit s tehnologijo prestižnih limuzin. Kamera za nadzor prometa s funkcijo zaviranja v sili, radarski tempomat, opozorilo za zapustitev voznega pasu s posredovanjem, opozorilo za vozilo v mrtvem kotu. To je le nekaj funkcij za razbremenitev vožnje. Žal pa slednje vse več izkoriščamo.
Uporaba telefonov za volanom je postala stalnica. Ne zadostuje niti kazen. Sklepam, da ne bi dejanja zmanjšale niti kazenske točke. Ljudje postajamo od teh luštnih napravic odvisni in sčasoma bomo vse redkeje ločili realnost od virtualnega sveta. Povezljivost je tržna niša tega trenutka.
Z ST pozabiš na socialna jajca!
Kljub temu, da Ford omogoča vrsto povezljivosti, pa ima asa v rokavu s katerim voznik odmisli na slehernega virtualnega prijalelja. Fiesta ST. Mala vroča raketa, ki je omrežila še tako zahtevnega avtomobilističnega novinarja. No, vlogerja.
Narejena je po receptu naših babic in dedkov s pridihom Štartaj Slovenija dodatkov. Poskočen motor, natančen ročni menjalnik, sprednji pogon zapakiran v kombilimuzinsko obliko s tremi vrati. Ja tremi, to je špas. Moderne dodatke pa so inženirji dobro zakrili.
S pospeškom 6,5 sekunde do stotice bi redko kdo zinil, da Fiesto ST poganja zgolj 1,5-litrski trivaljnik, ki po potrebi izklopi en valj za varčevanje z gorivom. Norišnica. Razvije 200 KM, kar je za zabavo več kot dovolj. No, v bistvu je kar mali lunapark, ko stopalko za plin zarineš v tapeto. Ko lunapark pojenja, prestaviš višje in ponovno uživaš v sunku telesa ob izjemne Recaro športne sedeže.
Ob vsem tem najstniškem divjanju hormonov, pa je Ford Fiesta ST lahko tudi povsem civiliziran avtomobil. Karakter se umiri, ko prestaviš v Normal program. Izpuh potihne, pospeški postanejo precej realnejši, poraba goriva pa pade tudi pod 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov.
V tednu z STjko sem tako užival, da sem pozabil na Instagram in ostala socialna jajca. Težko pričakovani ‘’storyji’’ so postali nepozabni spomini. In če bi danes zaključil z novinarsko kariero, bi to bil najlepši možen zaključek.
Vir: Avtofotomarket.si