Intervju Klemen Pogračič: Telefon in volan ne gresta skupaj

24. aprila 2019

Pogovor z Najboljšim mladim voznikom 2018, Klemnom Pongračičem, pred letošnjo finalno preizkušnjo, ki bo 9. maja na Vranskem.

BESEDILO: Mojca Marot, Nedeljski dnevnik

V AMZS Centru varne vožnje na Vranskem so lani drugič izbrali najboljšega mladega voznika. To je postal 24-letni Klemen Pongračič iz Pršetincev v občini Sveti Tomaž, ki bo 9. maja stisnil roko nasledniku.

Klemna smo v Nedeljskem dnevniku predstavili že lani, zdaj pa nam je zaupal, kako mu je minilo to leto, katere so najpogostejše napake voznikov, ki jih opazi na cesti, pa tudi, da se bo težko poslovil od Forda Fieste, ki jo je uporabljal eno leto.

Doma ste iz manjše vasi oziroma občine v Prlekiji, kjer vas verjetno vsi poznajo. Kakšni so bili odzivi sokrajanov, ko se je razvedelo, kakšen naslov ste osvojili?

»Res je. Dejansko je sokrajane zelo zanimalo, kdo vozi ta moder avto, ki se je čez noč pojavil v naši vasi. Večina pri nas ni tako na tekočem z novicami in tako tudi niso vedeli za akcijo Avtomoto zveze Slovenije. Ko so me povprašali o tem, sem z veseljem vsakomur povedal vse, kar jih je zanimalo, in tudi, kako je potekalo tekmovanje.«Intervju Klemen Pogračič: Telefon in volan ne gresta skupaj

Je prišel akviziter?

Ste se tisti dan, ko ste zmagali, dejansko z avtom pripeljali domov in tako presenetili tudi domače?

»Da, tisti dan, ko je bil finale, doma sploh nisem povedal, da grem na Vransko. Ker sem zmagal, sem se lahko dejansko odpeljal domov z novo Ford Fiesto, ki sem jo dobil v enoletno brezplačno uporabo. Ko sem pripeljal do hiše, so bili domači prepričani, da je prišel k hiši kak akviziter, ki bi rad kaj prodal. Skratka, presenečenje je bilo popolno.«

Še študirate na mariborski strojni fakulteti ali ste se že zaposlili?

»Še študiram na drugi stopnji in delam magisterij. Ob študiju tudi delam.«

Menda ste bili tudi vodja projekta Formula študent, v okviru katerega ste s študenti izdelali dirkalnik. Ste ga tudi preizkusili?

»To je trajnostni projekt, ki se izvaja na fakulteti že deveto leto in katerega osnovni cilj je, da vsako leto konstruiramo in izdelamo nov dirkalnik, s katerim se potem tudi tekmuje. Jaz sem bil vodja tega projekta zadnji dve leti, z letošnjim pa sem vodenje predal mlajšim študentom. Na tekmovanjih, ki so vedno poleti, in to po vsej Evropi, te dirkalnike vozijo profesionalni vozniki. Res sem imel privilegij, da sem ga lahko preizkusil tudi sam. In moram reči, da je to bila zanimiva izkušnja.«

Kot najboljši voznik ste po naših cestah zagotovo vozili vzorno. Vam bo avto po letu dni uporabe težko vrniti ali ga boste morda odkupili?

»Na boljše se zelo hitro navadiš, veliko prej kot obrnjeno. Ta avto je bil nov in dobro ga je voziti. Moj denimo nima niti servovolana. Verjetno mi bodo ponudili možnost odkupa, a žal bo cena verjetno še vedno nedosegljiva za moj študentski žep.«ford-najboljsi-za-volanom-prireditev-tekmovalec

Znanje, iznajdljivost, dobre vozniške spretnosti in poznavanje avtomobila so bile vrline, ki so vas pripeljale do uspeha. Pravite, da je bila ena najtežjih preizkušenj prva pomoč. Ste še vedno enakega mnenja?

»Prva pomoč je po mojem vedno težka. Povsem nekaj drugega je vaja, ko so zraven še drugi, ki ti pomagajo, in veš, da se ne more zgoditi nič usodnega. Veliko težje je v realnosti, ko v določeni situaciji ostaneš sam in je treba hitro ukrepati. Sem tudi prostovoljni gasilec in prvo pomoč vadimo tudi tam. A če bi letos spet tekmoval, se mi zdi, da bi mi bilo ravno pri prvi pomoči enako težko.«

Postali ste tudi ambasador mladih voznikov. To pomeni, da so se mladi vozili z vami in vas opazovali med vožnjo?

»Organiziranih aktivnosti ni bilo, če je koga zanimalo kaj več o avtomobilu ali konkretno o akciji, pa sem vsakomur z veseljem razložil, kako sem prišel do tega naziva in avtomobila. Dejansko je to mlada akcija in je mnogi še ne poznajo. Jih pa kar nekaj poznam, ki so se letos odločili preizkusiti v tem izzivu in nekaterim je tudi uspelo priti v finale, ki bo 9. maja.«

Premajhne varnostne razdalje

Katere so najpogostejše napake, ki jih delajo vozniki in jih na cesti opazite vi?

»Uporaba elektronskih pripomočkov  med vožnjo, zlasti telefonov, je še vedno velik problem. Prav tako nepoznavanje cestnoprometnih predpisov v krožiščih. Skoraj ne mine dan, da ne bi opazil koga, ki vožnje v krožišču, zlasti dvojnem, ni vešč, posebno to povzroča težave starejšim. Da vožnje na avtocesti po prehitevalnem pasu, s katerega se ne umaknejo, ne omenjam. Ali pa premajhne varnostne razdalje.«

Vas motita tudi nekulturno vedenje in nestrpnost za volanom?

»Slovenci smo kar precej egoistični vozniki. Vsak zase misli, da je najboljši. Res pa je tudi, da si bolj zapomnimo napake drugih kot svoje lastne. Sploh pa hitro najdemo izgovor za ravnanje v določeni situaciji, četudi nam ta kdaj ni v ponos.«

Intervju Klemen Pogračič: Telefon in volan ne gresta skupaj

Menite, da bi bilo manj nesreč in bi znali bolje reagirati, če bi se tudi starejši vozniki udeležili tečaja varne vožnje? Kakšne so prednosti vožnje na poligonu?

»Na poligonu lahko avto preizkusiš ne samo do meje, ampak tudi prek nje in je še vedno varno. Nimaš se kam zaleteti, preizkusiš lahko različne podlage in različne scenarije, ne da bi te skrbelo za varnost sebe ali drugih. Tu spoznaš, kaj moraš narediti, da imaš avto še vedno pod nadzorom. Prav tako bi lahko ravno na poligonih starejši vozniki preizkusili, ali še imajo reakcije, potrebne za varno vožnjo.«