BESEDILO Miloš Milač, FOTO Matej Kačič, Avto.Finance.si
V času, ko novi kompaktni modeli skoraj dosegajo razred večje poslovne, se premik navzdol lahko zelo splača. Primerjali smo poslovni najem Focusa in Mondea, dizla in bencinarja.
»Nove generacije, v tem primeru kompaktnih modelov, prinašajo več prostora, boljšo varnost in varnostno opremo, zmogljivejše motorje in več udobja, kar pomeni da razlika do številko večjih avtov sploh ni tako opazna. Lahko bi rekla tudi, da so podjetja v preteklosti pogosto kupila večji avto kot so ga potrebovala, danes pa se obnašajo bolj racionalno, pa pri tem dejansko ničesar ne izgubijo,« dogajanje na trgu komentira Damjana Vidmar, vodja prodaje v ALD Automotivu, ki upravlja vozne parke podjetij.
Izberite razred manjši avto, ki ni nujno manj prostoren ali slabši. Ne zapičite se v dizelski motor, ta ni vedno bolj racionalna izbira od bencinskega in pazite pri izbiri opreme.
Zahtevnejše gospodarske razmere so na trg službenih vozil prinesle več racionalnosti. To so podjetja izrazila v redkejši menjavi, posledično staranju voznega parka ali pa sestopu razred nižje, ki prinaša nekaj manj prostora, morda šibkejši in varčnejši motor, pa tudi manj zadovoljstva. A to je le teorija, v praksi oziroma s pomočjo izračunov in primerjave dveh službenih vozil smo preverili, kako lahko kupec novega avtomobila privarčuje, ne da bi se pri tem odpovedal varnosti, udobju, tudi zmogljivostim.
Kako do prihrankov?
Na vprašanja kakšne prihranke je mogoče ustvariti, ali so dizelski motorji še vedno edina prava in najbolj racionalna izbira in kako na mesečni strošek vplivajo motor, oprema, menjalnik in drugi dodatki, nam je pomagala pojasniti Damjana Vidmar, vodja prodaje v ALD Automotivu, ki v Sloveniji upravlja vozni park prek dva tisoč vozil. Vidmarjeva nam je pojasnila, da so v zadnjih nekaj letih, še zlasti po izbruhu gospodarske krize, podjetja pri obnovi pogodbe o poslovnem najemu oziroma upravljanju voznega parka pogosto sestopile razred nižje.
Denimo iz srednjega oziroma poslovnega razreda (primer Passat, Mondeo …) na razred manjša vozila (primer Škoda Octavia, VW Golf, Ford Focus …). »Razlogov za to je več. V prvi vrsti je to vsekakor nižja nakupna cena, saj so ti avtomobili približno petino cenejši od srednjevelikih.
Višina izpustov vse bolj pomembna za podjetja
Nižja cena avtomobila prinaša tudi nižji mesečni obrok poslovnega najema. Poleg tega pa nižja masa vozil, načeloma manjši in posledično varčnejši motorji (1,5 ali 1,6 litrski namesto dvolitrskega turbodizla) prinašajo manjše stroške vzdrževanja, goriva in tudi višjo odkupno vrednost rabljenega vozila, kar se prav tako odraža v manjšem mesečnem obroku najema. Poudariti moram, da podjetja postavljajo v ospredje vidik varnosti vozila in zniževanja CO2 izpustov,« pojasnjuje sogovornica.
Sestop razred nižje ni boleč
Pa so razred manjši avtomobili lahko zadovoljili potrebe uporabnikov, ni takšen downsizing preveč »boleč« za voznike, nas je zanimalo. Vidmarjeva pravi, da ne, saj nove generacije, v tem primeru kompaktnih modelov, prinašajo več prostora, boljšo varnost in varnostno opremo, zmogljivejše motorje in več udobja, kar pomeni da razlika med srednjevelikim avtom prejšnje, starejše generacije in kompaktnim zadnje, najnovejše generacije sploh ni tako opazna oziroma je zelo majhna. Lahko bi rekla tudi, da so podjetja v preteklosti pogosto kupila večji avto kot so ga potrebovala, danes pa se obnašajo bolj racionalno, pa pri tem dejansko ničesar ne izgubijo.
Focus namesto Mondea?
In kaj govorijo številke? Za primer smo vzeli enega najbolj vročih avtov na hip na trgu – Ford Focus. Zato, ker je Focus velikostno in prostorsko skoraj preskočil kompaktni razred, ker se je v naši primerjavi izkazal kot primerna in le odtenek manj prostorna alternativa večjemu Mondeu, ker varnostno in tehnično v celoti dosega razred večje službene avtomobile, zato je kot nalašč za primerjavo večjega in manjšega – torej razmeroma običajnega službenega avta v poslovnem razredu – dizelskega Mondea za 28 tisočakov in novega Focusa v različnih karoserijskih oblikah, pogonih in opremah.
Vsekakor, a z manj razkošnimi paketi
Iz tabele je razvidno, da je najem Focusa precej cenejši kot najem Mondea (upoštevali smo osveženi model letnika 2019). Seveda mora biti kupec oziroma najemnik racionalen, poseči mora po nekaj skromnejših opremskih paketih in motorju. Zanimive rezultate pokaže primerjava bencinskega in dizelskega motorja. V izračunu, ki je prilagojen za kupce ki so res veliko na cesti – v treh letih prevozijo 90 tisoč kilometrov, se dizelski motor izkaže kot racionalnejša izbira le pri Focusu iz dna ponudbe – 1,5 litrskem TDCi z opremo trend, ki je zaradi nižje porabe goriva le 13 evrov na mesec cenejši od podobno zmogljivega turbobencinarja 1.0 EcoBoost z 92 kilovati.
Pri nakupni ceni, upoštevali smo akcijske cene z rednimi popusti, je bencinar za skoraj dva tisočaka cenejši kot dizel, oba pa staneta dobrih 600 evrov na mesec z vsemi vključenimi stroški. Mondeo Titanium bi denimo mesečno odšteli precej več, 869 evrov, racionalnost se torej splača.
Že osnovni Focusi ponujajo dovolj
Vidmarjeva še dodaja, da so v ALD Automotivu pri pregledu serijske opreme Forda Focusa opazili, da že povsem zadošča osnovni paket trend, ki je bogat z varnostno opremo. »Iz prakse lahko trdim, da bi se stranka na koncu najverjetneje odločila za paket višje, trend edition, saj razlika v ceni med obema paketoma nima znatnega vpliva na višino mesečne najemnine,« še dodaja.
Poravnana Focusa in Mondeo z vrha ponudbe
Pri močnejšem paru Focusov, 1.5 litrskega turbobencinarja in dvolitrskega turbodizla je racionalnejša izbira bencinski motor. Dizelski in bencinski Focus z vrha ponudbe pa sta pri mesečnem obroku skoraj poravnana, razlika je le devet evrov v prid dizelskega motorja. Njun najem pa že skoraj dosega najem večjega Mondea, a sta primerjana Focusa bolje opremljena in v karavanski izvedbi, Mondeo pa v manj praktični petvratni. Vidmarjeva ob tem še dodaja, da se vse več kupcev odloča za samodejne menjalnike, ki ključno pripomorejo k udobju in tudi varnosti med vožnjo. Ker njihov delež v zadnjih letih narašča, so službeni avtomobili s samodejnim menjalnikom iskani tudi na trgu rabljenih vozil, kar pomeni da dobro ohranjajo vrednost.
Ford Focus (desno) in Mondeo karavan. Cel razred razlike, ki jih opisujeta tudi dodatnih 20 dolžinskih centimetrov 200 kilogramov mase v breme Mondea. V podrobnostih pa brata denimo loči le centimeter razlike za kolena na zadnji klopi, Focus ima celo večji prtljažnik kot Mondeo, najem sodobnejšega in manjšega Focusa pa je nižji.
Vir: Avto.Finance.si