BESEDILO Matija Janežič, FOTOGRAFIJE Saša Kapetanovič, Avto-Magazin.si
Potniški derivati dostavnikov so že zdavnaj postali priljubljena prevozna sredstva družin, ki sta jim bolj od vrhunskega udobja in trendnih oblik všeč prostornost in uporabnost ob čim manjših stroških. Ford Grand Tourneo Connect se gotovo uspešno uvršča v to kategorijo.
Čeprav se zdi, da je ves čas nekako v senci bolj prodornih predstavnikov svojega razreda, kakršni so Citroën Berlingo, Peugeot Rifter, Opel Combo, Renault Kangoo in podobni tekmeci, bi vsekakor moral biti na radarju nekoga, ki išče tovrstnega družinskega prevoznika, sploh če gre za najdaljšo in s tem največjo različico, ki nosi pridevnik Grand.
V potniški kabini avtomobila, ki mu do petih metrov manjka le 17 centimetrov in pol, je namreč dovolj prostora za tri vrste, v katerih je razporejenih sedem sedežev – vsi, tudi zadnja dva, ki sta vse prej kot zasilna in sta precej nastavljiva, pa ponujajo dovolj udobnega prostora tudi za daljše vožnje. K temu pripomorejo precej oglate oblike avtomobila, zaradi katerih potnikoma na zadnjih sedežih ni namenjene le dovolj širine in prilagodljive dolžine, ampak več kot dovolj višine, da veliki prav tako ne bodo imeli težav. Morda jih bodo nekaj imeli le z nogami, saj sta sedali sedežev precej nizki.
A sedem sedežev kljub vsemu pride do izraza bolj med krajšimi izleti, ko ni potrebe po veliko prtljage. Ko so v uporabi vsi sedeži, namreč prtljažnik meri le malo več kot 300 litrov, ki jih je sicer mogoče zaradi navpičnih sten korenito izkoristiti, a je prostora kljub vsemu le za manjše kovčke. Stvari se spremenijo, ko zadnja dva sedeža zložite v ravno dno in prtljažnik takoj zraste na skoraj 1.300 litrov. Pet potnikov lahko torej s seboj vzame res veliko prtljage. A Grand Tourneo Connect ne skriva niti svoje prevozniške narave, ki pride do izraza po zlaganju druge sedežne vrste, ki je tudi razlog za ravno nakladalno dno. Če pa je mogoče potrebnega res veliko prostora, lahko sedeže popolnoma odstranite iz avtomobila. A to se bo najverjetneje zgodilo zelo redko, saj tisti, ki bi takšen avtomobil kupil, večino časa kljub vsemu verjetno bolj ceni njegovo potniško naravnanost kot pa prevozniške sposobnosti.
Pri tem pride do izraza opremljenost avtomobila, ki je, vsaj ko gre za visoko pozicionirano različico Titanium, na ravni drugih osebnih avtomobilov. Tudi ko gre za informativno-razvedrilni sistem z velikim osrednjim, za dotik občutljivim zaslonom, ki je enak kot v Focusu ali Fiesti in zagotavlja enako raven povezljivosti. Ergonomija mu kljub vsemu ni povsem podrejena, saj je precej funkcij upravljanja ostalo zaupanih klasičnim stikalom. Tudi voznikov delovni prostor je kombinacija udobja osebnih avtomobilov, vključno z armaturno ploščo z navideznimi merilniki, ki so, tako kot v Fiesti ali Ecosportu, vidni šele po vzpostavitvi električnega kroga pred zagonom motorja, in trde plastike, ki seveda izhaja iz sveta lahkih gospodarskih vozil in morda nekoliko razočara z otipom, nikakor pa takrat, ko jo moramo očistiti.
Prav tako je izčrpen nabor varnostne opreme in opreme za pomoč vozniku, med katero najdete tako ‘obvezni’ ESP, pomoč pri zaviranju v sili in sistem za preprečevanje naleta kot tudi učinkovit radarski tempomat, nadzor vektorjev navora, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, brezžično polnjenje mobilnega telefona in še kaj, prav tako pomoč pri parkiranju, ki pa je ne boste vedno potrebovali, saj je okolica Grand Tournea Connecta kljub velikim meram po zaslugi oglatih oblik zelo pregledna in daje dober občutek za položaj avtomobila.
Lahko gospodarsko poreklo se nekoliko kaže tudi v pogonu, za katerega je v testnem avtomobilu skrbel najmočnejši turbodizelski motor z močjo 88 kW (120 ‘konjev’). Na papirju se takšen Grand Tourneo Connect morda zdi nekoliko podhranjen, a med vožnjo dejansko nimate občutka, da bi mu res manjkalo moči. Morda k temu pripomore osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je nastavljen tako, da se zelo hitro sprehodi skozi prvih šest prestav in ustvari občutek tekočega pospeševanja. Tako je vsaj takrat, ko sta v avtomobilu le voznik in mogoče še sovoznik, ob polni obremenjenosti, ko Grand Tourneo Connect tehta skoraj poltretjo tono, pa takšna nastavitev pride še bolj do izraza. Sedma in osma stopnja sta potem namenjeni predvsem varčevanju goriva pri velikih hitrostih.
Omeniti je treba, da si Grand Tourneo Connect, tako kot tudi krajši Tourneo Connect, podvozje deli s Focusom prejšnje generacije, kar pomeni, da je precej dinamično naravnan, ki kljub lahki gospodarski identiteti vozniku pripravi precej veselja v vožnji. Volan je precej natančen, nagibanja je kljub visoki karoseriji razmeroma malo, zaradi dolge medosne razdalje pa so dovolj udobni prehodi neravnin, če le ne sedite na zadnjih sedežih.
Ocena:
S kombinacijo solidnega turbodizelskega štirivaljnika, osemstopenjskega samodejnega menjalnika in solidnega podvozja po eni strani ter velike in uporabno prilagodljive kabine se Ford Tourneo Connect kaže kot solidna družinska alternativa limuzinskim kombijem in križancem. Sploh če bolj cenite prostornost in prilagodljivost kot pa absolutno udobje.
Je torej takšen Ford Grand Tourneo Connect lahko alternativa limuzinskim kombijem, kakršen je Ford Galaxy, ki verjetno lahko pričakuje ukinitev? Neposredno sicer ne, a glede na to, da limuzinski kombiji izumirajo, bodo njihovo vlogo verjetno kmalu prevzeli prav takšni družinski prevozniki. Predvsem pri tistih voznikih, ki namesto imenitnosti križancev še vedno bolj cenijo prilagodljivost, robustnost in uporabnost ‘družinskih dostavnikov’.
Hvalimo in grajamo:
+ uporabnost vseh sedežev
+ prostornost in praktičnost
+ motor in menjalnik
+ vožnja in upravljanje
– zvočna izolacija bi lahko bila boljša
– velika, a težka zadnja vrata
– plastična notranjost
Preizkusi ga na testni vožnji >
Vir: Avto-Magazin.si